Gå til innhold

Mensen av alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er en 26 år gammel frisk kvinne. Jeg opplever ofte mellomblødninger. Disse blødningene kommer som regel dersom jeg har drukket alkohol. I tilfellene jeg snakker om er det kun snakk om små mengder alkohol, f.eks. 2 glass vin til maten. På kvelden kan jeg kjenne murring og smerter nederst i magen og dagen etter får jeg blødninger. Blødningene kan vare alt fra en dag til en uke. Mellomblødninger blir også utløst av samleie. Mens jeg kan forstå at man får blødninger etter samleie, synes jeg derimot det virker rart ved inntak av alkohol. Da tenker jeg noe ikke stemmer!
Dette har vart i ett år. For et halvt år siden sluttet jeg med p-pillen Loette og startet med hormonspiral for å se om dette kunne løse problemet, men det er fortsatt likt. Så lenge jeg avstår fra samleie og alkohol får jeg mensen normalt, men hvis jeg ikke holder meg unna får jeg disse mellomblødningene.
Noen som har opplevd det samme? Hva kan det være?

Anonymkode: d01b4...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg noe ikke stemmer!

Kjent sak at alkohol kan påvirke på denne måten og gi blødninger hos enkelte kvinner. Du fikk nettopp spiral, skriver du, så da hadde du vel en undersøkelse med celleprøve også, hvor du ville fått beskjed om eventuelle celleforandringer. Jeg tenker at ingenting er galt.

Anonymkode: f3441...822

Skrevet

Så rart...jeg blør mindre under mens når jeg drikker alkohol.  Ville gått til lege med dette, ikke normalt. 

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt om dette før... Virker merkelig at kroppen reagerer slik. 

Anonymkode: d01b4...ce1

Skrevet

Jeg vil tro at mellomblødningene kommer av hormonforstyrrelser som er uavhengige av alkoholinntak. Men alkohol er blodfortynnende, så det kan jo være en viss sammenheng. Nevn det for legen din. 

Anonymkode: 7fc5f...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...