AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Tok en stor bukplastikk for 2 uker siden, og fikk samtidig innlagt to dren. Det væsker fremdeles ganske mye, så derfor skal jeg ha drenene til det slutter å komme noe i de. Jeg ringer hver dag inn til sykehuset med hvor mye væske som kommer i døgnet. Tenkte jeg skulle spørre i dag om jeg kan dusje med dren på, men glemte det, og telefonen er bare betjent frem til kl 10, så ingen vits i å ringe tilbake nå. Står ikke noe om dusjing med dren i papirene jeg har fått, normalt så har folk ikke bruk for de så lenge som meg. Skulle gjerne fått vasket meg ordentlig, føler meg så skitten etter å kun ha vasket meg med vaskeklut de siste to ukene. Noen med erfaring? Er det bare å hoppe i dusjen, eller bør jeg vente til drenene er ute? Anonymkode: 4d0ea...f25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Situasjonen din virker så spesiell at jeg vil ikke gi deg verken ja eller nei til dusj, selv om jeg føler på ditt behov. I dusjen er der bakterier og mikroorganismer du garantert ikke vil ha i kontakt med drenene dine. Der er jo åpent inn i bukhulen din. Samtidig er god hygiene viktig - så dette må du ta med dem som kjenner situasjonen din. Anonymkode: 5cf19...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Jeg ville tatt dette med sykehuset i morgen tidlig. Skjønner godt at du savner en dusj, men ville ikke tatt sjansen basert på svar på et forum når det uansett "bare" er snakk om å måtte utsette dusjingen en ekstra dag. Så blir evt. dusjen i morgen eeeenda deiligere. Anonymkode: b1f5c...db9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Æsj... 😂 Er vel de svarene jeg fryktet jeg ville få. 😆 Klarer selvsagt et døgn til. 😊 Føler bare veldig for en grundig vask nå. Anonymkode: 4d0ea...f25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Takk for svar, begge to! 😊 Anonymkode: 4d0ea...f25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Da jeg var innlagt sykehuset hadde jeg 3 dren. Tror ikke jeg dusjet, bortsett fra en hånddusj jeg brukte til å vaske håret. Ellers fikk jeg hjelp første dagene pga jeg var så sliten etter opersjon, men siste dagene vasket jeg meg selv. Brukte vaskekluter i varmt vann med litt såpe, vasket først håret i vasken, så skrubbet jeg meg med kluten fra ryggen, under armene, og jobbet meg nedover så jeg fikk vasket hele meg. Så vask med klut er nok greit, da er det lettere å unngå drenene. Men som de andre sier, ring sykehuset Anonymkode: 816a3...946
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Har vasket med klut i 2 uker, klarer det fint selv, det samme med hårvasken. Hadde bare vært så deilig å stå under rennende vann, men jeg venter selvsagt. Vil ikke risikere å få bakterier inn i kroppen, selv om jeg forebyggende går på antibiotika. (Skal det når drenene sitter mer enn 3 dager.) Anonymkode: 4d0ea...f25
Gjest Margit Spat Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 (endret) I følge enkelte, f.eks i denne tråden, så er klut det eneste saliggjørende, og man blir uansett ikke ren hvis man ikke bruker klut Med andre ord trenger du ikke bekymre deg om du ikke får dusjet Endret 31. januar 2017 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Drenene bør ikke dusjes, men du kan jo dusje de delene av kroppen som ikke kommer i kontakt med drenene. Da jeg hadde dren fra samme operasjon, pakket jeg dren og bandasje inn i cellofan, dusjet fra underliv og ned, og fra rygg og ned. Passet nøye på at drenene ikke ble våte. Mage og hals tok jeg med klut. Anonymkode: 6b67a...291
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Takk for svar, men er litt vanskleg å dusje utan at vatnet kjem i kontakt med drena, då drena går inn via låra... Nei, eg ventar til eg har snakka med dei på sjukehuset i morgon, evt med fastlegen min sidan eg skal til ho for å fjerne agraffar framme i morgon. (Men endå ei veke til dei bake skal fjernast...) Anonymkode: 4d0ea...f25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå