AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Jeg og barnefar har hatt en 50/50-ordning siden barnet var 2,5 år, og det har vært så som så. 50/50 var hans ønske, og han truet meg på livet rett før vi gikk inn på FV-kontoret, så der var det bare å være enig.. Bruddet var vanskelig for han, det første året lagde han bare styr for meg. Han overvåket meg og var ekstremt sjalu. Trodde jeg var ute på byen og møtte nye menn hele tiden, når barnet var hos han. En dag kranglet vi så heftig at han nektet å levere barnet til meg når det var min uke. Jeg hyret en advokat, med den hensikt å få barnet 100%. Men det ble uutholdelig å vente 2-3 måneder på at noe skulle skje, så jeg var svak å gikk tilbake til å ha 50/50 for å bevare husfreden.. Nå er barnet snart klar for skolestart, og jeg tenker mer og mer på at jeg vil ha 100%. Jeg bor nærmere skolen, barnet har det mer rutinert hos meg og jeg bare føler at tiden er inne. Jeg og far har null samarbeid, og etter en uke hos far, kan barnet fortelle meg litt av hvert som far sier om meg, eller at far har vært mye sint. I tillegg merker jeg også at barnets oppførsel ikke er bra, og at dette kan forebygges enklere når man kun har én omsorgsperson, fremfor to helt ulike. Barnet nevnte også på en førskole-undersøkelse hos helsestasjon, at barnet helst ønsker å bo mest hos meg. Jeg har prøvd å nevne dette for han, at jeg ønsker 100% før skolestart. Men det ble avslått. Men for 6 måneder siden var det han som foreslo å gi meg 100% fordi han ønsket å flytte til utlandet. Men da hadde jeg nettopp gått opp i stillingsprosent der jeg jobbet, og ville ikke gi etter for fars impulsive forslag, for de har det vært mange av.. Igår begynte min uke igjen, og når jeg hentet i barnehagen, manglet det masse ting. Sånn er det hver uke. Klær, luer, votter, feil påkledning. Igår hadde ikke barnet på seg verken strømpebukse, skjerf eller lue, og vi har ett lite stykke å gå hjem.. I tillegg hadde barnet på seg 3 lag med gensere under jakken.. (!) Jeg sendte han en melding, og sa fra pent, at det er kaldt ute, må ha på seg strømpebukse og div, men fikk bare til svar at jeg måtte faen ikke lære han opp i kle sitt eget barn.. Neivel. Hvordan kan jeg gå frem herfra? Kan barnehagen gi en uttalelse om hvordan far er/forskjell på barnet fra uke til uke? Jeg vet at de kan fortelle at han ofte glemmer ting, kommer for sent slik at barnet går glipp av ting, ol. Anonymkode: 9e069...b30
FruSmith Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Dette er alvorlig. Har du snakket med familievernskontoret angående oppførselen til far? At han snakker stygt om deg er alarmerende og grunn til at barnet må vernes om slik at du kan ha hovedomsorgen for det. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Be om råd fra barnevernet. Anonymkode: 62461...808 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar har hatt en 50/50-ordning siden barnet var 2,5 år, og det har vært så som så. 50/50 var hans ønske, og han truet meg på livet rett før vi gikk inn på FV-kontoret, så der var det bare å være enig.. Bruddet var vanskelig for han, det første året lagde han bare styr for meg. Han overvåket meg og var ekstremt sjalu. Trodde jeg var ute på byen og møtte nye menn hele tiden, når barnet var hos han. En dag kranglet vi så heftig at han nektet å levere barnet til meg når det var min uke. Jeg hyret en advokat, med den hensikt å få barnet 100%. Men det ble uutholdelig å vente 2-3 måneder på at noe skulle skje, så jeg var svak å gikk tilbake til å ha 50/50 for å bevare husfreden.. Nå er barnet snart klar for skolestart, og jeg tenker mer og mer på at jeg vil ha 100%. Jeg bor nærmere skolen, barnet har det mer rutinert hos meg og jeg bare føler at tiden er inne. Jeg og far har null samarbeid, og etter en uke hos far, kan barnet fortelle meg litt av hvert som far sier om meg, eller at far har vært mye sint. I tillegg merker jeg også at barnets oppførsel ikke er bra, og at dette kan forebygges enklere når man kun har én omsorgsperson, fremfor to helt ulike. Barnet nevnte også på en førskole-undersøkelse hos helsestasjon, at barnet helst ønsker å bo mest hos meg. Jeg har prøvd å nevne dette for han, at jeg ønsker 100% før skolestart. Men det ble avslått. Men for 6 måneder siden var det han som foreslo å gi meg 100% fordi han ønsket å flytte til utlandet. Men da hadde jeg nettopp gått opp i stillingsprosent der jeg jobbet, og ville ikke gi etter for fars impulsive forslag, for de har det vært mange av.. Igår begynte min uke igjen, og når jeg hentet i barnehagen, manglet det masse ting. Sånn er det hver uke. Klær, luer, votter, feil påkledning. Igår hadde ikke barnet på seg verken strømpebukse, skjerf eller lue, og vi har ett lite stykke å gå hjem.. I tillegg hadde barnet på seg 3 lag med gensere under jakken.. (!) Jeg sendte han en melding, og sa fra pent, at det er kaldt ute, må ha på seg strømpebukse og div, men fikk bare til svar at jeg måtte faen ikke lære han opp i kle sitt eget barn.. Neivel. Hvordan kan jeg gå frem herfra? Kan barnehagen gi en uttalelse om hvordan far er/forskjell på barnet fra uke til uke? Jeg vet at de kan fortelle at han ofte glemmer ting, kommer for sent slik at barnet går glipp av ting, ol. Anonymkode: 9e069...b30 Hvorfor har ikke barnehagen reagert, tatt far til side og snakket med ham angående vanskjøtselen i fars uker?! Anonymkode: 1915f...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Håper du tar vare på sms¨ene han sender deg. Dette kan du bruke når du skal gå for 100%. Bruk barnehagen for det er verdt, få de til å gi en uttalelse om barnets tilstand når barnet er der i fars uker, noter alt han glemmer. Om han truer deg igjen, så anmeld han, få det ned ett sted at han driver å truer deg. Anonymkode: 4da7c...9da 4
Fireflies Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 2 timer siden, duplexx skrev: Du må dra på krisesenter... Hvorfor må hun dra på krisesenter? 7
duplexx Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 (endret) 22 minutter siden, Fireflies skrev: Hvorfor må hun dra på krisesenter? Han hadde truet med å drepe henne? Han virker jo helt ustabil og hun følger hans ord som en slave fordi hun er redd for han. Fikk det inntrykket i alle fall. Endret 31. januar 2017 av duplexx 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Skjerp deg !!!! Klart du ikke skal ha barnet 100%. Syns du det er rart at far truer deg når du ytrer ønske om å ta fra han barnet??? i tillegg blander du kortene; du og far er fremdeles sammen om foreldreskapet selv om du dumpet han... Det må du leve med. Du virker utrolig lite hensynsfull i forhold til fars følelser..han er sårt og skuffet .. Hva med å være litt grei med mannen? btw: du sier far snakker stygt om deg.. Det virker jo veldig som om du gjør det samme med han.. Ikke mye fint du skriver om han her inne i hvertfall-og antar at du ikke snakker anderleses om han til kollegaer /venninner .. Anonymkode: a8eb2...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 5 timer siden, duplexx skrev: Han hadde truet med å drepe henne? Han virker jo helt ustabil og hun følger hans ord som en slave fordi hun er redd for han. Fikk det inntrykket i alle fall. Jeg fikk mer inntrykk av at hun"leter "etter stygge ting å si om far. Syns ikke at det er rart at den parten som ble sviktet kommer med skarpe utsagn når hun truer med å ta fra han sitt eget barn! Ts ønsker at far som har barnet 50% ikke skal få se barnet sitt!! Hvordan ville du ha reagert?? Anonymkode: a8eb2...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ikke barnehagen reagert, tatt far til side og snakket med ham angående vanskjøtselen i fars uker?! Anonymkode: 1915f...3b1 Sikkert fordi den dritten ts kommer med ikke stemmer.. at ts ønsker barnet 100% vitner om at hun ikke r særlig egnet til å ha hovedomsorgen .. Anonymkode: a8eb2...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg !!!! Klart du ikke skal ha barnet 100%. Syns du det er rart at far truer deg når du ytrer ønske om å ta fra han barnet??? i tillegg blander du kortene; du og far er fremdeles sammen om foreldreskapet selv om du dumpet han... Det må du leve med. Du virker utrolig lite hensynsfull i forhold til fars følelser..han er sårt og skuffet .. Hva med å være litt grei med mannen? btw: du sier far snakker stygt om deg.. Det virker jo veldig som om du gjør det samme med han.. Ikke mye fint du skriver om han her inne i hvertfall-og antar at du ikke snakker anderleses om han til kollegaer /venninner .. Anonymkode: a8eb2...7d0 Vi har hatt 50/50 i snart 3 år. Og jeg ser hvordan det påvirker barnet. Barnet vet ikke hvor det skal og er ofte utagerende. Vi har slitt med oppførselen også. Jeg vet at jeg og far er ulike som omsorgspersoner, og mener bestemt at barnet vil få det mer stabilt hos meg, også kan han få være helgepappa, og få se barnet når han vil, ol. Han har jo ønsket dette selv også, mange ganger, når han har "fått nok", men pga. jobbsituasjonen min, har jeg ikke latt han få det gjennom. Hadde trolig endt med at jeg hadde gitt avkall på jobben min, og far vil fortsette ordningen, og da er det meg det går utover. Eneste grunnen til at han setter seg på bakbeina nå, er fordi det ikke "passer for han" akk nå. Det jeg lurer på med alt dette, hvis han ikke blir mer medgjørlig, er hvem jeg kan hente inn informasjon fra ol. Har jo ingen erfaring med dette. Hvorvidt andre på dette forumet mener at det er "riktig" av meg å søke full omsorg, spiller jo ingen rolle.. TS Anonymkode: 9e069...b30
boblevann Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Ville avtalt en time med barnevernet og forklart dem situasjonen ts. Ta vare på alle sms'er og "bevis". Mange tror barnevernet er en stor stygg ulv som henter barn i tide og utide, men de kan også hjelpe familier i vanskelige situasjoner. Jeg synes fars oppførsel her er barnevernsmat. 4
duplexx Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk mer inntrykk av at hun"leter "etter stygge ting å si om far. Syns ikke at det er rart at den parten som ble sviktet kommer med skarpe utsagn når hun truer med å ta fra han sitt eget barn! Ts ønsker at far som har barnet 50% ikke skal få se barnet sitt!! Hvordan ville du ha reagert?? Anonymkode: a8eb2...7d0 Åja! Da må jeg nesten lese på nytt, var litt sent for meg i går haha!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 Hvis du virkelig mener dette, er det helt ubegripelig for meg at du ikke slo til da far foreslo at du skulle ha omsorgen. Tenkte du ikke på barnet ditt da? Anonymkode: 541e4...b81 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig mener dette, er det helt ubegripelig for meg at du ikke slo til da far foreslo at du skulle ha omsorgen. Tenkte du ikke på barnet ditt da? Anonymkode: 541e4...b81 Enig.. TS er akkurat like "ustabil" når det kommer til fordelingsønske som far. Anonymkode: a8eb2...7d0 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt 50/50 i snart 3 år. Og jeg ser hvordan det påvirker barnet. Barnet vet ikke hvor det skal og er ofte utagerende. Vi har slitt med oppførselen også. Jeg vet at jeg og far er ulike som omsorgspersoner, og mener bestemt at barnet vil få det mer stabilt hos meg, også kan han få være helgepappa, og få se barnet når han vil, ol. Han har jo ønsket dette selv også, mange ganger, når han har "fått nok", men pga. jobbsituasjonen min, har jeg ikke latt han få det gjennom. Hadde trolig endt med at jeg hadde gitt avkall på jobben min, og far vil fortsette ordningen, og da er det meg det går utover. Eneste grunnen til at han setter seg på bakbeina nå, er fordi det ikke "passer for han" akk nå. Det jeg lurer på med alt dette, hvis han ikke blir mer medgjørlig, er hvem jeg kan hente inn informasjon fra ol. Har jo ingen erfaring med dette. Hvorvidt andre på dette forumet mener at det er "riktig" av meg å søke full omsorg, spiller jo ingen rolle.. TS Anonymkode: 9e069...b30 Eneste grunnen til at du ikke er medgjørlig er jo akkurat den samme.. "Kun når det passer deg" dersom du ønsker at barnet skal ha ett hjem foreslår du at en av dere (ikke nødvendigvis du) har større prosentdel.. Ikke at en -og da deg skal ha 100%.. Opptre mer moden og saklig, det har du alt å vinne på.. Anonymkode: a8eb2...7d0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 Du får ikke endret dette uten advokat. Vi betaler oss I hjel nå for å komme til enighet (jeg er med og betaler da vi har delt økonomi, men det er samboer som vil øke fra helgefar hvor mor sier nei. Vi har passert 50.000 allerede og ikke kommet lenger enn at retten har videresendt mors tilsvar. Dette har nå tatt 6 mnd og han har enda lenge igjen. Synes heller ikke du høres moden ut. Og 100% er bare tull. Ikke rart far kan ta deg seriøst. Dette går nok like mye begge veier. Stakkars barn. All ære til de som klarer å skjule sine problemer med den andre forelderen fordi holdning smitter over på barnet om man vil det eller ei. Anonymkode: dedf2...fff 1
Britt Banditt Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 Mener du at far ikke kan ha noe samvær i det hele tatt siden du sier 100%? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #20 Skrevet 1. februar 2017 3 timer siden, Britt Banditt skrev: Mener du at far ikke kan ha noe samvær i det hele tatt siden du sier 100%? Ser mange henger seg opp i at jeg skriver 100%. Jeg mener altså bare at jeg ønsker den daglige omsorgen. Far kan se barnet når han vil for min del, men i utgangspunktet fast annenhver helg, en dag i uka-opplegg. Jeg ønsker bare at barnet skal ha ett fast sted å bo/fast sted å sove om natta, og spesielt mtp. skolestart snart, hvor jeg bor i gåavstand og far bor 20min unna. Vil også legge til at far har flyttet 11 ganger på 3 år, og at dette vil trolig fortsette, da far ikke har kontroll på økonomien sin. Dette er også en faktor som spiller inn, da jeg ønsker stabilitet for oss alle. TS Anonymkode: 9e069...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå