Gå til innhold

Annen drikke enn vann til hunden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min drikker ikke så mye. Vannskåler står tilgjengelig i alle rommene den er i, men jeg må nesten presse på han vann. Han virker hellers ikke dehydrert, men jeg lurer på om det finnes alternativer til vann? F.eks noe med smak som gjør at han lettere drikker og lukter drikken?

Anonymkode: 6719a...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke er dehydrert hvorfor vil du presse på ham drikke? 

Han får kanskje være gjennom fôret dersom han drikker mindre? Og drikke med smak ville jeg ikke gitt til dyr, smakssetninger har gjerne litt syre i seg slik at tannpuss vil bli nødvendig. Rent vann er best, og alle dyr (og mennesker) drikker vann om de er tørste. 

Anonymkode: b9cbc...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å mase med det. En frisk hund drikker når den er tørst og har behov for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vannfontene, som funker for noen :) Og så kan man gi våtfôr som inneholder mye vann! Eller bløte opp tørrfôret slik at det ikke blir så tørt, og slik at hunden får i seg væske. Det er lurt å forsøke og få i hunden vann mtp nyrer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke er dehydrert hvorfor vil du presse på ham drikke? 

Han får kanskje være gjennom fôret dersom han drikker mindre? Og drikke med smak ville jeg ikke gitt til dyr, smakssetninger har gjerne litt syre i seg slik at tannpuss vil bli nødvendig. Rent vann er best, og alle dyr (og mennesker) drikker vann om de er tørste. 

Anonymkode: b9cbc...738

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser på en hund at den er dehydrert (før den er veldig dehydrert), og jo mindre vann i kroppen, jo større sjanse for skader innvendig. 

Men, man skal selvsagt ikke være hysterisk... synes dog TS gjør rett i å følge med på hundens vanninntak om magefølelsen sier at den drikker lite

Endret av Aamu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv vannfontene 

gi mer våtfor evt ha vann i tørrforet, det er mest naturlig for en hund å få mesteparten av vannet gjennom maten fra naturens side :) 

Anonymkode: 45442...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Bruker du tørrfor, så bløt det opp. Og ha alltid ren vannskål (vask hver dag) med kaldt friskt vann i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...