AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #21 Skrevet 2. februar 2017 inviter dem. men plasser dem lengst mulig unna. gjerne der hvor folk må gå forbi for å komme seg på do eller for å gå ut å røyke. pass på at deres bord blir servert sist. sett de mest knirkete og skjeveste stolene på deres plasser. Anonymkode: 65af6...15f 6
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2017 #22 Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: inviter dem. men plasser dem lengst mulig unna. gjerne der hvor folk må gå forbi for å komme seg på do eller for å gå ut å røyke. pass på at deres bord blir servert sist. sett de mest knirkete og skjeveste stolene på deres plasser. Anonymkode: 65af6...15f Vel, å risikere å få hele vennegjengen imot TS og mannen ja....
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2017 #23 Skrevet 2. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en digresjon til hun som kun inviterte to av fire venninner, så kan jeg fortelle om en lignende situasjon. Vi var en venninnegjeng på fire som hadde hengt sammen i flere år, og da førstemann skulle gifte seg inviterte hun bare en av oss andre. Ingen grunn eller noe, annet enn "plassmangel" (foreldrene hennes har svært god råd og betalte hele skiten, så det handlet ikke om penger). Etter bryllupet forventet hun at alt skulle være som før, men det var det såklart ikke. Vi som ikke ble invitert fant på mer og mer sammen oss to, og etterhvert sammen med venninnen om var invitert. Pr i dag er det ingen av oss som har kontakt med bruden fra den gang, mens vi tre andre fortsatt er gode venner. Anonymkode: c698f...97f Det der har skjedd meg også, vi var 7 jenter i gjengen og to ut av oss ble ikke invitert pga fyren henne ikke likte oss og det dermed ikke føltes naturlig for ham å ha oss der, det var noe vi fikk høre etter bryllupet naturligvis av en annen venninne som bruden hadde konflikt med og som gjerne ville skaffe henne uvenner. Hadde jeg vist det forut så hadde jeg gitt fanden i å bruke tid på henne under forberedelsene, blitt med på kostbart utdrikkingslag og ikke minst gått sammen med hun andre venninnen om en fin bryllupsgave til dem.
Amarone Skrevet 2. februar 2017 #24 Skrevet 2. februar 2017 På 1.2.2017 den 17.10, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig i anbefalingene om fremgangsmåte. Ikke bare ville jeg invitert de, jeg ville gjort de to kvinnene til brudepiker og forventet at alle fire holder taler i bryllupet. Anonymkode: 106df...a29 Og selvfølgelig rosa, knekorte småpike-kjoler med digre sløyfer i håret, og matchende magebelte til mennene pluss rosa skjorter og sokker. Da har du i hvert fall fiender for livet... 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #25 Skrevet 3. februar 2017 På 01/02/2017 den 17.10, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig i anbefalingene om fremgangsmåte. Ikke bare ville jeg invitert de, jeg ville gjort de to kvinnene til brudepiker og forventet at alle fire holder taler i bryllupet. Anonymkode: 106df...a29 Jeg skal virkelig vurdere det, altså! 23 timer siden, O.G. skrev: Når man entrer en kameratgjeng som noens kjæreste, så skal det mye til for at man kommer overens med alle kjerringene til kameratene. Husk det. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det vil skape større problemer i ettertid dersom dere lar være å invitere de, fordi dere gir et så tydelig tegn på at "dere liker vi ikke". Det er venner av samboeren din, og jeg synes derfor at han bør få invitere dem. Det er ingen selvfølge at alle damene til en kompisgjeng skal bli bestevenner. Anonymkode: 98edf...0a2 Det er helt sant! Og det forventer jeg heller ikke. Men det må da gå an å oppføre seg som folk? Det er ikke snakk om en kompisgjeng, det er snakk om en vennegjeng bestående av både menn og kvinner. Jeg har ikke noe behov for å bli bestevenn med disse menneskene det er snakk om, men å bli avbrutt midt i en setning, å bli fullstendig ignorert...det føles skikkelig ekkelt. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke DIN store dag, det er DERES store dag. Det betyr at du må ta hensyn til hans ønsker like mye som til dine ønsker. Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke har tatt opp med dem for lenge siden at de behandler deg dårlig dersom det er tilfellet. Tror ikke du kan forvente at det automatisk bedrer seg om dere lar være å innvitere dem i bryllupet. Dersom hele gjengen skal forsette å ha noe med hverandre å gjøre i fremtiden, kan det bli sørdeles ubehagelig for dere hver gang dette blir nevnt, i verste fall er det dere som fades ut på sidelinjen og ender opp venneløse. [...] Anonymkode: c698f...97f Det er jeg fullstendig klar over! Det har blitt forsøkt tatt opp flere ganger, så bedrer det seg for en liten periode, men så er det tilbake til gamle fakter igjen. Jeg forventer absolutt ikke at noe skal bli bedre av å ikke invitere dem i bryllupet, og det er allerede særdeles ubehagelig for meg å være rundt dem. Kjæresten min ser som sagt hva som foregår, andre har også reagert, så dette er ikke noe som foregår i hodet mitt. Jeg er ingen bridezilla som skal nekte forloveden min å ha vennene hans der når vi gifter oss. Det føles bare veldig sårt å bli behandlet på den måten av voksne mennesker. Anonymkode: f1894...198 1
Derpderp Skrevet 3. februar 2017 #26 Skrevet 3. februar 2017 Du er bruden. Du kommer til å være strålende, hvit, midtpunktet og det skal faen meg mye til å ignorere eller være ufin mot deg da. Dessuten så setter vel giftemålet det bak enhver tvil at det kommer til å bli deg og mannen fremover, så det kan jo være at det er det som skal til for at de skjerper seg og det blir bedre fremover. Det blir dessuten ganske åpenbart for alle venner og familie at de er teite dersom de ikke oppfører seg, slik at det for tiden etter bryllupet vil lønne seg for deg dersom du inviterer dem either way. 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #27 Skrevet 3. februar 2017 17 timer siden, O.G. skrev: Vel, å risikere å få hele vennegjengen imot TS og mannen ja.... vel, noen må sitte der. og hvorfor er de så spesielle at de skal slippe? Anonymkode: 65af6...15f 3
Gjest O.G. Skrevet 3. februar 2017 #28 Skrevet 3. februar 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg fullstendig klar over! Det har blitt forsøkt tatt opp flere ganger, så bedrer det seg for en liten periode, men så er det tilbake til gamle fakter igjen. Jeg forventer absolutt ikke at noe skal bli bedre av å ikke invitere dem i bryllupet, og det er allerede særdeles ubehagelig for meg å være rundt dem. Kjæresten min ser som sagt hva som foregår, andre har også reagert, så dette er ikke noe som foregår i hodet mitt. Anonymkode: f1894...198 Skjønner hva du mener.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #29 Skrevet 3. februar 2017 Mannen din høres ut som en bra kar som forstår og at han ser hvordan relasjonen med dem påvirker deg. Livet er for kort til at man skal omgåes kjipe folk selv om de er såkalte "venner". Det er en form for mobbing de driver med . Hvorfor skal man innvitere slike mennesker på en av de viktigste dagene i livet med familie og folk som faktisk bryr seg. Man skal ikke finne seg i å bli dårlig behandlet for å please andre. Selv om det kan koste "vennskap" så beholder man ihvertfall selvrespekten og selvfølelsen. Anonymkode: ad787...431 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #30 Skrevet 3. februar 2017 19 timer siden, O.G. skrev: Det der har skjedd meg også, vi var 7 jenter i gjengen og to ut av oss ble ikke invitert pga fyren henne ikke likte oss og det dermed ikke føltes naturlig for ham å ha oss der, det var noe vi fikk høre etter bryllupet naturligvis av en annen venninne som bruden hadde konflikt med og som gjerne ville skaffe henne uvenner. Hadde jeg vist det forut så hadde jeg gitt fanden i å bruke tid på henne under forberedelsene, blitt med på kostbart utdrikkingslag og ikke minst gått sammen med hun andre venninnen om en fin bryllupsgave til dem. Det var jeg som fortalte at jeg kun inviterte 2 av 4 venninner. Vet ikke om det kom tydelig fram i mitt innlegg, men denne vennegjengen var på en måte litt "konstruert" og jeg tror alle visste det. Det var en av jentene som var "limet" og vi andre var sammen fordi vi alle var venner med denne ene, men vi hadde egentlig null kjemi og jeg følte meg aldri vel sammen med dem. Jeg tror alle visste at det bare var et spørsmål om tid før denne gjengen var historie. Jeg vil ikke gå nærmere inn på detaljer, men det var helt klare årsaker til hvorfor jeg aldri følte meg bra nok sammen med dem (uten at jeg kan si at de oppførte seg direkte dårlig). Min måte å markere noe styrke på (jeg følte ofte at jeg ble sett på som litt mindre verdt som venn enn de andre), var å ta det første skrittet for å markere avstand. Jeg hadde altså aldri noen tanke eller ønske om at alt skulle fortsette som før mellom oss. Snarere tvert imot. Anonymkode: 06f34...12f 1
Gjest O.G. Skrevet 3. februar 2017 #31 Skrevet 3. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som fortalte at jeg kun inviterte 2 av 4 venninner. Vet ikke om det kom tydelig fram i mitt innlegg, men denne vennegjengen var på en måte litt "konstruert" og jeg tror alle visste det. Det var en av jentene som var "limet" og vi andre var sammen fordi vi alle var venner med denne ene, men vi hadde egentlig null kjemi og jeg følte meg aldri vel sammen med dem. Jeg tror alle visste at det bare var et spørsmål om tid før denne gjengen var historie. Jeg vil ikke gå nærmere inn på detaljer, men det var helt klare årsaker til hvorfor jeg aldri følte meg bra nok sammen med dem (uten at jeg kan si at de oppførte seg direkte dårlig). Min måte å markere noe styrke på (jeg følte ofte at jeg ble sett på som litt mindre verdt som venn enn de andre), var å ta det første skrittet for å markere avstand. Jeg hadde altså aldri noen tanke eller ønske om at alt skulle fortsette som før mellom oss. Snarere tvert imot. Anonymkode: 06f34...12f Ja, ja.
Sirah Skrevet 3. februar 2017 #32 Skrevet 3. februar 2017 Vanskelig situasjon TS. Jeg forstår at du ikke ønsker å ha dem der, samtidig som jeg forstår mannen din. Om ikke annet så virker han som en flott fyr som forstår din side av saken! Personlig hadde jeg nok invitert dem og heller krysset fingre for at de ikke dukket opp. Å ikke invitere dem gjør jo gjerne vondt værre, spesielt om dette er mennesker mannen din ønsker å beholde kontakten med.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #33 Skrevet 5. februar 2017 På 2.2.2017 den 11.55, makkapakka skrev: Jeg hadde bare latt være å invitere de, hvis de spør så hadde jeg egentlig sagt at i mitt bryllup ville vi ha venner og famile og ikke utbrodert noe mer. Kan jo ikke sundet da de nettopp er venner 😛 De er venner av hennes mann 😊 Anonymkode: dd263...34f
Gakkepus Skrevet 9. februar 2017 #34 Skrevet 9. februar 2017 Hadde ikke invitert. Drit i det, det er mennesker du ikke trenger aa omgaas med. Folk maa slutte aa tenke saa mye paa hva andre tenker osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #35 Skrevet 9. februar 2017 Inviter dem, og overse dem totaltAnonymkode: 43494...ca6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #36 Skrevet 9. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inviter dem, og overse dem totalt Anonymkode: 43494...ca6 Sett dem også på de dårligste plassene (som nevnt tidligere i tråden, noen må sitte der, så hvorfor ikke dem?). Gjerne også gjør det tydelig på en subtil måte at det var mannen din som ville ha dem der. Men seriøst, det beste er nok å invitere dem, tenk på tiden etter bryllupet. Jeg syns de høres ut som slitsomme folk. Ingen voksne skal oppføre seg slik de har gjort mot deg. Lykke til! Anonymkode: 43494...ca6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #37 Skrevet 9. februar 2017 Hvis jeg bare skulle ha invitert de jeg hadde god kontakt med hadde listen blitt veldig kort. Vi har vel alle den tanta, eller onkelen, søskenbarnet osv som man har dårlig kemi med. Men jeg forstår selvfølgelig at du ikke ønsker å invitere disse parene. Det som bør være avgjørende er hvor gode venner de er med kjæresten din. Og hvordan vil det påvirke vennskapet dem i mellom i ettertid, og hvordan vil konsekvensene blir i vennegjengen osv. Jeg hadde prøvd å svelge noen kameler og invitert dem, du behøver ikke å ha noe med dem å gjøre. Anonymkode: ccd25...6d8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #38 Skrevet 9. februar 2017 Jeg synes du er i din fulle rett til å gjøre det du helst ønsker her. Jeg støtter heller ikke typiske bridezillas som vil designe gjestelisten 100% etter eget ønske og utelater folk over en lav sko, men den situasjonen du forteller om havner i en annen kategori. Det er ikke bridezilla, det er snakk om å ikke være komfortabel i disse personenes selskap, og at det derfor føles ubehagelig å skulle ha dem tilstede ved en anledning som er personlig og som du vil dele med mennesker som ønsker deg alt godt og som faktisk liker deg. At man ikke kan forvente å ha super kjemi med alle kjærestens venner og familiemedlemmer, tror jeg de fleste er innforstått med. Noen ganger har man bare ikke noe til felles, klikker ikke, og det er greit. Man inviterer dem selvsagt allikevel i bryllupet om de er viktige personer for forloveden, eller om de tilhører en gjeng hvor det er naturlig å invitere alle. Men her er det, slik jeg tolker deg, ikke bare snakk om manglende kjemi - men om å føle seg ignorert, tråkket på og lite respektert når dere tilbringer tid sammen. Da føles det plutselig veldig unaturlig å invitere dem til en av livets største dager, og det forstår jeg godt. Dere må selvsagt være forberedt på at forholdet med disse vennene ikke kommer til å bli bedre av å droppe invitasjon, men det er vel kanskje ikke så farlig om de reagerer negativt, heller? Jeg forstår at de er gode venner av din forlovede, men hvor sterkt er det vennskapet egentlig når de ikke behandler partneren hans fint og inkluderende..? Jeg vet med meg selv at hvis noen av mine venner hadde oppført seg nedlatende og ignorerende mot min kjæreste gjentatte ganger, og jeg selv observerte dette med egne øyne, så hadde vennskapet begynt å rakne for min del. Om mine venner ikke respekterer partneren min, så respekterer de heller ikke meg. Da får vennskapet heller renne ut i sanden, hvis de ikke klarer å oppføre seg hyggelig. Anonymkode: f33bd...909 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #39 Skrevet 10. februar 2017 På 09/02/2017 den 15.59, AnonymBruker skrev: Jeg synes du er i din fulle rett til å gjøre det du helst ønsker her. Jeg støtter heller ikke typiske bridezillas som vil designe gjestelisten 100% etter eget ønske og utelater folk over en lav sko, men den situasjonen du forteller om havner i en annen kategori. Det er ikke bridezilla, det er snakk om å ikke være komfortabel i disse personenes selskap, og at det derfor føles ubehagelig å skulle ha dem tilstede ved en anledning som er personlig og som du vil dele med mennesker som ønsker deg alt godt og som faktisk liker deg. At man ikke kan forvente å ha super kjemi med alle kjærestens venner og familiemedlemmer, tror jeg de fleste er innforstått med. Noen ganger har man bare ikke noe til felles, klikker ikke, og det er greit. Man inviterer dem selvsagt allikevel i bryllupet om de er viktige personer for forloveden, eller om de tilhører en gjeng hvor det er naturlig å invitere alle. Men her er det, slik jeg tolker deg, ikke bare snakk om manglende kjemi - men om å føle seg ignorert, tråkket på og lite respektert når dere tilbringer tid sammen. Da føles det plutselig veldig unaturlig å invitere dem til en av livets største dager, og det forstår jeg godt. Dere må selvsagt være forberedt på at forholdet med disse vennene ikke kommer til å bli bedre av å droppe invitasjon, men det er vel kanskje ikke så farlig om de reagerer negativt, heller? Jeg forstår at de er gode venner av din forlovede, men hvor sterkt er det vennskapet egentlig når de ikke behandler partneren hans fint og inkluderende..? Jeg vet med meg selv at hvis noen av mine venner hadde oppført seg nedlatende og ignorerende mot min kjæreste gjentatte ganger, og jeg selv observerte dette med egne øyne, så hadde vennskapet begynt å rakne for min del. Om mine venner ikke respekterer partneren min, så respekterer de heller ikke meg. Da får vennskapet heller renne ut i sanden, hvis de ikke klarer å oppføre seg hyggelig. Anonymkode: f33bd...909 Åh, tusen takk for gode ord! Tusen takk til mange av dere, det er godt å høre at jeg ikke er helt idiot. Og nettopp fordi jeg ikke er helt idiot, og fordi min fremtidige mann er en knakende bra fyr, så har vi bestemt oss for å invitere dem. Jeg trenger ikke å falle ned på deres nivå, jeg vet at mannen min pleide å trives veldig godt sammen med dem. Samtidig har vi også bestemt oss for at dersom ting ikke blir bedre av at vi faktisk inkluderer dem i det som er vår største dag sammen, så er det helt og holdent kroken på døra. Hvem vet? Kanskje ting blir bedre av at de ser hvem jeg er sammen med mine venner, at de ser hvordan kjæresten min blir inkludert av min side? Jeg vet ikke. Det eneste jeg er sikker på er at det viktigste den dagen er at han sier ja og jeg sier ja, og at dette er begynnelsen på livet vårt sammen. Et større "fuck you" kan jeg i grunn ikke se for meg :D (Blir muligens litt større dersom vi gir dem de dårligste plassene. Skal seriøst vurdere det.) Anonymkode: f1894...198 4
Gjest NorahLudoAllis Skrevet 10. februar 2017 #40 Skrevet 10. februar 2017 På 1.2.2017 den 17.10, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig i anbefalingene om fremgangsmåte. Ikke bare ville jeg invitert de, jeg ville gjort de to kvinnene til brudepiker og forventet at alle fire holder taler i bryllupet. Anonymkode: 106df...a29 Ja! Inviter dem, og gi dem alle de kjipe oppgavene på festen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå