Outlander Skrevet 31. januar 2017 #21 Skrevet 31. januar 2017 Herregud skjerp deg ts and grow some damn balls! Ikke ring moren da - hun har sikkert bare glemt å gi barna invitasjonen eller det har vært en glipp her - men hvis innleggene dine er i nærheten av hvordan du er i virkeligheten kan dette forklare hvorfor barnet har ikke fått. 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #22 Skrevet 31. januar 2017 Jeg sendte invitasjoner til alle jentene i klassen med datteren min når hun hadde bursdag. Hun delte dem ut på skolen. Samme kveld fikk jeg en telefon fra en mor som lurte på hvorfor hennes datter ikke var invitert. Heldigvis tok hun den samtalen. Jeg hadde brukt en klasseliste som viste seg å være utdatert. Vi ordnet invitasjon med en gang og gikk over med den personlig. Jeg er veldig glad for at jeg fikk mulighet til å tette opp den feilen! Anonymkode: d4058...50b 25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #23 Skrevet 31. januar 2017 Du har bestemt deg allerede for at du er et offer. Og du burde skaffe deg hjelp for den dårlige selvtilliten fin. Detlyser gjennom Anonymkode: a0480...af6 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #24 Skrevet 1. februar 2017 Hvor gammelt blir barnet som har bursdag? Gutt/jente? Hvor gammelt er ditt barn? Gutt/jente? Anonymkode: ae01d...414
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #25 Skrevet 1. februar 2017 Barnet ditt kan i verste fall ta etter den offermentalieten Si til moren "hei, ser du sa du inviterte alle i barnehagen, jeg tror dessverre invitasjonen til datteren min har blitt borte for den har jeg ikke sett" Eller noe sånt. Det er veldig enkelt og fremstiller deg som om du aldri kunne se for deg at du er blitt utestengt, men at det har skjedd et uhell der invitasjonen har blitt mistet eller sånn Anonymkode: 830ef...97a 10
Hedda-78 Skrevet 1. februar 2017 #26 Skrevet 1. februar 2017 Hvorfor antar du bare automatisk at ditt barn ikke er ønsket? Høyst sannsynlig har invitasjonen blitt borte, blitt lagt i feil hylle/sekk eller så er det en glipp. Som noen over her sa, f.eks. utdaterte lister, to like navn eller noe. I stedet for å trekke forhastede konklusjoner om at ditt barn blir ekskludert, må du ta grep og få klarhet i dette med en gang. Det er sånt en må gjøre når man er mor. 11
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #27 Skrevet 1. februar 2017 Hvis ikke alle i gruppen/årskullet/kjønn var invitert, så hadde hun ikke skrevet det heller. Det betyr at barnet ditt er ønsket i bursdagen, men at noe har skjedd med invitasjonen. Den kan ha sklidd under sofaen da hun skrev på navnene, eller noen kan ha tatt den utav sekken, eller det kan ha kommet to invitasjoner i en annen sekk. Eller barnet ditt står ikke i telefonlisten. Er barnet ditt samme kjønn som bursdagsbarnet? Er de født i samme år? Når man har barn, så må man ta ubehagelige samtaler som dette. Det er greit nok å leke offer for seg selv, men ikke på vegne av barnet. Barnet ditt kommer til å gå glipp av mye kjekt og sosialt hvis det er slik det skal bli fremover. "Nei, vi går ikke bort til de andre. De vil sikkert ikke ha oss der". Anonymkode: c0ab3...4e7 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #28 Skrevet 1. februar 2017 På 1/31/2017 den 11.28, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er noe å reagere på, men en i samme gruppe i barnehagen skal feire bursdag. Moren hevder at "alle har fått invitasjon i sekken sin;)". Men barnet mitt har ikke fått noen.. Ser at flere mødre av mitt barns venner skal ha mottat invitasjon, da de klikket "liker" på bursdags nyheten på fb. Jeg er enig i at en må få invitere dem man vil, men innrømmer at det er litt sårt om noen blir ekskludert med vilje. Eller er det bare jeg som overreagerer? Anonymkode: e5971...474 Si ifra til ped.leder i barnehagen om problemet. Så vet hun om ekskluderingen (hvis det var med vilje). Anonymkode: ec17f...037
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #29 Skrevet 1. februar 2017 Gjør barnet ditt en tjeneste og kontakt moren. Ærlig talt Anonymkode: 94458...1a0 1
Maleficenta Skrevet 1. februar 2017 #30 Skrevet 1. februar 2017 Teit at du, Ts ikke tar grep på vegne av sønnen din fordi du er redd for hvordan DU fremstår for andre. Du er flau over at andre skal vite at du er såret så unhen din straffes oga din stolthet. Altså du går ikke på ungdomsskolen her. Tror du moren til barnet vil fryde seg og le av deg og baksnakke deg til de andre mødrene dersom du spør etter invitasjonen? 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #31 Skrevet 2. februar 2017 Da jeg skulle dele ut bursdagsinvitasjoner i ti min datters bursdag i fjor var jeg kjempenøye med å skrive invitasjon til alle, men greide dessverre allikevel å legge en innbydelse i feil postkasse. I denne klassen har alle vært supernøye på å invitere alle av samme kjønn, så det burde være logisk at det hadde skjedd en feil. Allikevel ble jeg aldri kontaktet av foreldrene til jenta, og jeg oppdaget fadesen ved en tilfeldighet. Vi fikk ordnet opp i det før selskapet heldigvis, men jeg synes hele greia var fæl, både for min egen del og for den lille jentas del som sikkert trodde hun ble utestengt som den eneste i klassen. Det er ikke mye gøy å være den som sårer små barn slik uten å mene det! Så vær så snill og ta kontakt med moren og hør hva som har skjedd, ikke bare gå ut fra at hun er en skikkelig bitch som bare er ute etter å plage deg og barnet ditt. Sjansen er veldig mye større for at det bare har skjedd en feil! Anonymkode: 573cd...c3d 3
Athene Skrevet 2. februar 2017 #32 Skrevet 2. februar 2017 Det er tre alternativer. 1 - invitasjonen er borte 2 - du/barnet, og flere, er ikke invitert med god grunn 3 - kun du/noen få er ikke invitert, uten god grunn Uansett er løsningen - ta en telefon. Det er lov å være ydmyk når man ringer. Si at du hørte at alle har fått invitasjon i sekken, og føler deg litt teit som ringer, men du ville bare være sikker på at det ikke hadde skjedd en glipp fordi det er så synd for alle involverte. 1 - alt i orden. 2 - alt i orden, og du får en forklaring 3 - skader ikke at moren forstår at dette ikke er greit, og hun må forsvare seg ovenfor deg direkte. 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #33 Skrevet 2. februar 2017 Bursdag er jammen roten til mye ondt! I vår barnehage og skole er det regler for invitasjon: skal invitasjonen leveres ut i bhg/ på skolen, så skal alle guttene/ jentene på samme årskull inviteres. Jeg bøyer meg for flertallet, men er ingen stor fan av praksisen. Det er IKKE fordi jeg støtter utestenging, men rett og slett fordi noen bursdager blir overveldende store når alle må inviteres! Det blir feil når reglene gjør at foreldrene ikke kan ha bursdagen i eget hjem, fordi de ikke har plass! Min erfaring er også at barna trives bedre når de er en mindre gruppe, og bursdagsbarnet bør jo trives i egen bursdag? Alle disse reglene har ført til at mine barn ikke ønsker bursdager med klassekamerater. Derfor har vi invitert venner utenom klassen, og lager heller en koselig bursdag med færre gjester. Skal noen fra klassen/ bhg inkluderes, så leverer vi invitasjonen hjemme hos de. Vi hadde en situasjon i barnehagen hvor vi inviterte alle guttene, og da ble en jentemor rasende! hun ringte styrer og spurte hvorfor hennes barn ikke var invitert, og styrer dro meg til side og spurte hvorfor vi ekskluderte. Vi hadde jo ikke ekskludert noen som helst, vi hadde invitert ALLE guttene! Men denne jenta følte seg som en av guttene, og ble lei seg når hun ikke var invitert. Det endte selvsagt med at hun fikk komme, det var jo aldri meningen å såre noen, men jeg vet med meg selv at JEG kunne ikke tatt den kampen! Jeg føler at vi tar hensyn og ikke ekskluderer, men jeg ser også at noen kan føle seg ekskludert. Men det er jo fordi de mangler oversikt over hvem som blir invitert og hvorfor. For noen blir det feil uansett Anonymkode: 6eeb0...d5b 2
Hedda-78 Skrevet 2. februar 2017 #34 Skrevet 2. februar 2017 Hvordan gikk det, ts, har du funnet ut av det nå?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #35 Skrevet 2. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bursdag er jammen roten til mye ondt! I vår barnehage og skole er det regler for invitasjon: skal invitasjonen leveres ut i bhg/ på skolen, så skal alle guttene/ jentene på samme årskull inviteres. Jeg bøyer meg for flertallet, men er ingen stor fan av praksisen. Det er IKKE fordi jeg støtter utestenging, men rett og slett fordi noen bursdager blir overveldende store når alle må inviteres! Det blir feil når reglene gjør at foreldrene ikke kan ha bursdagen i eget hjem, fordi de ikke har plass! Min erfaring er også at barna trives bedre når de er en mindre gruppe, og bursdagsbarnet bør jo trives i egen bursdag? Alle disse reglene har ført til at mine barn ikke ønsker bursdager med klassekamerater. Derfor har vi invitert venner utenom klassen, og lager heller en koselig bursdag med færre gjester. Skal noen fra klassen/ bhg inkluderes, så leverer vi invitasjonen hjemme hos de. Vi hadde en situasjon i barnehagen hvor vi inviterte alle guttene, og da ble en jentemor rasende! hun ringte styrer og spurte hvorfor hennes barn ikke var invitert, og styrer dro meg til side og spurte hvorfor vi ekskluderte. Vi hadde jo ikke ekskludert noen som helst, vi hadde invitert ALLE guttene! Men denne jenta følte seg som en av guttene, og ble lei seg når hun ikke var invitert. Det endte selvsagt med at hun fikk komme, det var jo aldri meningen å såre noen, men jeg vet med meg selv at JEG kunne ikke tatt den kampen! Jeg føler at vi tar hensyn og ikke ekskluderer, men jeg ser også at noen kan føle seg ekskludert. Men det er jo fordi de mangler oversikt over hvem som blir invitert og hvorfor. For noen blir det feil uansett Anonymkode: 6eeb0...d5b De leker jo mye på tvers av kjønn i barnehagen, så det er ikke rart det blir litt trøbbel når man inkluderer alle av ett kjønn, men ekskluderer alle av det andre kjønnet. Hos oss er det kun lov å dele ut invitasjoner hvis absolutt alle på avdelinga er invitert (de er vel en 12-15 stk). Noen barn bruker dessverre bursdager som et middel for å kunne stenge andre ute, så som forelder må man nesten bare være streng på at alle skal bli invitert. Anonymkode: 8014f...b4f 2
ViljaH Skrevet 2. februar 2017 #36 Skrevet 2. februar 2017 Her er det mye unødig drama. Ring moren og si at du forsto det slik at alle barna skulle inviteres, men du har ikke funnet noe invitasjon. Derfor ringer du for å finne ut hva som er riktig, er invitasjonen kommet bort eller er ikke hele barnegruppen invitert? Du trenger ikke fremstå som noe underdog av dette, hvis du gjør det til en enkel sak. Jeg er forøvrig en av de "eldre" mødrene, og jeg er blånøye på å være inkluderende overfor barna når det skal inviteres til bursdagsfest. Vi har pleid å ta alle barna i samme årskull, og ja barnet som spytter og biter og slår blir også invitert fordi jeg synes det er stygt å bruke bursdag som arena for straff. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #37 Skrevet 2. februar 2017 På 31.01.2017 den 11.35, AnonymBruker skrev: Alle inviterte har fått lapp i sekken sin. At ditt barn ikke har fått trebger ikke bety atmalle andre har fått. Det kan og bety at ditt barn ikke er ønsket, eller ikke er nære nok til å bli invitert. Mange muligheter, vi kjenner dere ikke og kan ikke svare det kan derimot forelderen du bør snakke med. Vær og klar over at sånt som det her kan skje og at du kan komme til å gjøre det selv, senere. Anonymkode: c37e6...49e Når man fordeler invitasjon gjennom barnehage - i sekk/eske/hylle - så må man invitere alle. Skal ma invitere kun noen, må man bruke andre kanaler enn barnehagesekker. TS, jeg synes det virker rart at invitasjoner skal baseres på vennskap mellom mødrene. Uansett kan de ikke bruke barneagen som arena for klikking. Jeg velger å tro at det er skedd en glipp, du er i alle fall i din fulle rett til å spørre denne moren. Det er andre som har foreslått det, men jeg ser ikke at du har svart dem - hva tenker du om det? Når hun sier at alle har fått invitasjon må hun regne med spørsmål om dere ikke har fått! Og har det skjedd en misforståelse, så er jo også hun interessert i å oppklare det. Dersom det kun er et utvalg som er invitert, ville jeg tatt det opp med barnehageledelsen. Min erfarng er at de voksne mødrene er "klokere" og er mer bevisste og trygge på sge selv (ikke så opptatt av å være i den kule gjengen?), og slik tar mer sosialt ansvar, men det ikke har med alder å gjøre, kun personlighet. Jeg håper ikke det at du har dårlige minner fra ekskludering i oppveksten gjør at du forskutterer å bli utestengt og ubevisst forventer å bli avvist og trekker deg unna sosial kontakt. Du kan være sikker på at det er noen som vil sette pris på vennskap med deg også, og har man barn kan man alltid snakke om dem og utveksle erfaringer med andre mødre - der har du jo like mye å by på som andre, bare i kraft av å være mor. Anonymkode: a73e0...51a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #38 Skrevet 2. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bursdag er jammen roten til mye ondt! I vår barnehage og skole er det regler for invitasjon: skal invitasjonen leveres ut i bhg/ på skolen, så skal alle guttene/ jentene på samme årskull inviteres. Jeg bøyer meg for flertallet, men er ingen stor fan av praksisen. Det er IKKE fordi jeg støtter utestenging, men rett og slett fordi noen bursdager blir overveldende store når alle må inviteres! Det blir feil når reglene gjør at foreldrene ikke kan ha bursdagen i eget hjem, fordi de ikke har plass! Min erfaring er også at barna trives bedre når de er en mindre gruppe, og bursdagsbarnet bør jo trives i egen bursdag? Alle disse reglene har ført til at mine barn ikke ønsker bursdager med klassekamerater. Derfor har vi invitert venner utenom klassen, og lager heller en koselig bursdag med færre gjester. Skal noen fra klassen/ bhg inkluderes, så leverer vi invitasjonen hjemme hos de. Vi hadde en situasjon i barnehagen hvor vi inviterte alle guttene, og da ble en jentemor rasende! hun ringte styrer og spurte hvorfor hennes barn ikke var invitert, og styrer dro meg til side og spurte hvorfor vi ekskluderte. Vi hadde jo ikke ekskludert noen som helst, vi hadde invitert ALLE guttene! Men denne jenta følte seg som en av guttene, og ble lei seg når hun ikke var invitert. Det endte selvsagt med at hun fikk komme, det var jo aldri meningen å såre noen, men jeg vet med meg selv at JEG kunne ikke tatt den kampen! Jeg føler at vi tar hensyn og ikke ekskluderer, men jeg ser også at noen kan føle seg ekskludert. Men det er jo fordi de mangler oversikt over hvem som blir invitert og hvorfor. For noen blir det feil uansett Anonymkode: 6eeb0...d5b Men her har dere jo praktisert en annen løsning, når dere ikke vil/kan invitere alle, jeg skjønner ikke hva som e rproblemet da? Du kan vel ikke forvente at barnehagen eller skolen skal akseptere at den blir en arena for forskjellsbehandling? Forstår ikke riktig denne jentemammaen da, når hun fikk forklaringen, men det er jo unntaket, ikke regelen til bg/skolen.) Anonymkode: a73e0...51a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #39 Skrevet 2. februar 2017 På 31.01.2017 den 15.58, AnonymBruker skrev: Sjekket hyllen til barnet mitt nå. Det er mange papirer der, men en invitasjon var ikke blandt dem.. Har egentlig aldri opplevd å miste noe papirer i barnehagen. Ser nå at noen på min alder, samt min venninne også er invitert. Det er egentlig vondt, men lite jeg får gjort med det. Ingen skal tvinges til å invitere noen de ikke ønsker, selv om de utelatte blir såret. Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 ALVORLIG talt, med denne holdningen er det DU som kommer til å gjøre at barnet ditt blir holdt utenfor. En slik offer-holdning vil barnet merke - "vi er ikke ønsket", "gleden av å se hvor mye det sårer hjertet mitt" - du skriver som om folk er ute etter å krenke og såre deg, hva tror du det gjør med ditt barn å ha en mor som tenker og agerer slik?? I steden for å ta en telefon og bare spørre om det har skjedd en glipp - det er fullt forståelig når moren sa at alle hadde fått invitasjon - så velger du å være offer og stakkarsliggjøre deg selv og barnet. Det er ved å ikke si noe at du lar folk tråkke på deg. Mest sannsynlig er det en feil, og ved å ikke følge opp, unnlater du å gi moren muligheten til å klare opp feilen og du lar barnet ditt ta støyten. Og om moren tror dere har fått invitasjon og dere ikke svarer og ikke kommer, vil jo det gi et fryktelig dårlig inntrykk og i alle fall ikke gi lyst til å invitere dere igjen. Har du tenkt på det? Du har vel lest om de bursdagsselskapen der det knapt kommer noen fordi folk ikke eieir folkeskikk eller husker å svare - eller invitasjonen aldri kom frem? Om det mot formodning var meningen at dere holdes utenfor (noe jeg ikke tror, siden moren sa det hun sa), så skader det ikke å gjøre henne obs på dette. Men må si at den offerholdningen din er utrolig lite tiltalende og vil bli din og barnets bane rent sosialt om du ikke hever hodet og forventer mer av folk!! Anonymkode: a73e0...51a 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #40 Skrevet 3. februar 2017 På 31.1.2017 den 14.58, AnonymBruker skrev: Sjekket hyllen til barnet mitt nå. Det er mange papirer der, men en invitasjon var ikke blandt dem.. Har egentlig aldri opplevd å miste noe papirer i barnehagen. Ser nå at noen på min alder, samt min venninne også er invitert. Det er egentlig vondt, men lite jeg får gjort med det. Ingen skal tvinges til å invitere noen de ikke ønsker, selv om de utelatte blir såret. Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 Hva har dette med saken å gjøre? Er det ikke en barnebursdag? Hvorfor så opphengt i hva de på din alder er invitert til? Høres ut som dette handler mer om deg enn barnet ditt. Din sårende stolthet ellers hadde du ringt. Anonymkode: 9bb7d...027
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå