AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Vet ikke om det er noe å reagere på, men en i samme gruppe i barnehagen skal feire bursdag. Moren hevder at "alle har fått invitasjon i sekken sin;)". Men barnet mitt har ikke fått noen.. Ser at flere mødre av mitt barns venner skal ha mottat invitasjon, da de klikket "liker" på bursdags nyheten på fb. Jeg er enig i at en må få invitere dem man vil, men innrømmer at det er litt sårt om noen blir ekskludert med vilje. Eller er det bare jeg som overreagerer? Anonymkode: e5971...474
Silfen Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Først må du nesten spørre om det er skjedd en glipp. Sånt skjer. 30
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Kontakt henne privat og spør. Høres litt rart ut å ekskludere noen i barnehagen, med mindre du har et utagerende og voldelig barn Anonymkode: 830ef...97a 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er noe å reagere på, men en i samme gruppe i barnehagen skal feire bursdag. Moren hevder at "alle har fått invitasjon i sekken sin;)". Men barnet mitt har ikke fått noen.. Ser at flere mødre av mitt barns venner skal ha mottat invitasjon, da de klikket "liker" på bursdags nyheten på fb. Jeg er enig i at en må få invitere dem man vil, men innrømmer at det er litt sårt om noen blir ekskludert med vilje. Eller er det bare jeg som overreagerer? Anonymkode: e5971...474 Alle inviterte har fått lapp i sekken sin. At ditt barn ikke har fått trebger ikke bety atmalle andre har fått. Det kan og bety at ditt barn ikke er ønsket, eller ikke er nære nok til å bli invitert. Mange muligheter, vi kjenner dere ikke og kan ikke svare det kan derimot forelderen du bør snakke med. Vær og klar over at sånt som det her kan skje og at du kan komme til å gjøre det selv, senere. Anonymkode: c37e6...49e 2
Gjest ClickB4it Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er noe å reagere på, men en i samme gruppe i barnehagen skal feire bursdag. Moren hevder at "alle har fått invitasjon i sekken sin;)". Men barnet mitt har ikke fått noen.. Ser at flere mødre av mitt barns venner skal ha mottat invitasjon, da de klikket "liker" på bursdags nyheten på fb. Jeg er enig i at en må få invitere dem man vil, men innrømmer at det er litt sårt om noen blir ekskludert med vilje. Eller er det bare jeg som overreagerer? Anonymkode: e5971...474 Kan du ikke bare ta en telefon til mor og spørre? Si at du bare vil forsikre deg om at det er riktig.
Arkana Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Jeg ville spurt de ansatte i barnehagen først. I vår barnehage, og på skolen, er det ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen/på skolen hvis ikke alle (eller alle gutter/jenter) er invitert. Det er ikke greit å ekskludere én eller noen få, selv om disse skulle være krevende eller utagerende. 26
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, Arkana skrev: Jeg ville spurt de ansatte i barnehagen først. I vår barnehage, og på skolen, er det ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen/på skolen hvis ikke alle (eller alle gutter/jenter) er invitert. Det er ikke greit å ekskludere én eller noen få, selv om disse skulle være krevende eller utagerende. Det ser ut som at det er de eldste mødrene som driver med dette, selv om dette med innbydelser har vært påpekt mange ganger.. Får litt vonde minner fra barneskolen, hvor det ble delt ut invitasjon i sekkene. Jeg var blandt de som ikke ble invitert i de senere år Men jeg ønsker fremdeles å vise forståelse for hvem som blir invitert. Jeg ser nå at barn av eldre mødre er blitt invitert på dette. Så tror kanskje det kan dreie seg om vennskap blandt voksne seg i mellom. Barnet mitt er ikke spesielt utagerende nei, men jeg som person er lite populær. Anonymkode: e5971...474
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Jeg opplevde at en invitasjon til min datter forsvant mellom mange andre papirer i hylla hennes i bhg. Vi trodde hun ikke var invitert i bursdagen, men det viste seg altså at invitasjonen var der. Kan noe sånt ha skjedd? Kan du høre med de andre foreldrene akkurat hvor invitasjonene ble lagt og når de ble levert ut? Synes det høres spesielt ut å ekskludere et enkelt barn... Anonymkode: 4c0d4...5e6 6
Arkana Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 (endret) Jeg tenker at vennskap mellom foreldrene ikke burde ha noe å si. Man inviterer alle, sånn er det bare. Det kan selvsagt finnes noen som ikke bryr seg, og det er utrolig dårlig gjort overfor barna og skaper ikke akkurat godt miljø i klassen/barnehagen, men da tar du det opp med barnehagen så kan det kanskje nevnes på neste foreldremøte? Endret 31. januar 2017 av Arkana 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Man kan gjerne ikke invitere hele barnehagen. Enten inviterer man noen få som barnet er nært eller så inviteres alle på den avdelingen(i vår barnehage er det rundt 10 stk.)
exictence Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 (endret) Hvis mor har sagt at alle har fått en invitasjon i sekken sin, så er det en glipp, selvsagt. Da må du bare si at ditt barn har nok ikke fått noen. Hvis du ikke er sikker på at hun mente alle da hun sa det, så legg til setningen med : eller kanskje du ikke mente alle? Endret 31. januar 2017 av exictence 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Sjekket hyllen til barnet mitt nå. Det er mange papirer der, men en invitasjon var ikke blandt dem.. Har egentlig aldri opplevd å miste noe papirer i barnehagen. Ser nå at noen på min alder, samt min venninne også er invitert. Det er egentlig vondt, men lite jeg får gjort med det. Ingen skal tvinges til å invitere noen de ikke ønsker, selv om de utelatte blir såret. Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #13 Skrevet 31. januar 2017 4 timer siden, Arkana skrev: Jeg ville spurt de ansatte i barnehagen først. I vår barnehage, og på skolen, er det ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen/på skolen hvis ikke alle (eller alle gutter/jenter) er invitert. Det er ikke greit å ekskludere én eller noen få, selv om disse skulle være krevende eller utagerende. Må foreldrene møte i Lagmannsretten? Anonymkode: ec17f...037
ca.passe Skrevet 31. januar 2017 #14 Skrevet 31. januar 2017 2 timer siden, exictence skrev: Hvis mor har sagt at alle har fått en invitasjon i sekken sin, så er det en glipp, selvsagt. Da må du bare si at ditt barn har nok ikke fått noen. Hvis du ikke er sikker på at hun mente alle da hun sa det, så legg til setningen med : eller kanskje du ikke mente alle? Jeg er enig med Exictence! Jeg gjorde denne glippen da min eldste gikk i barnehage for mange år siden. Var helt sikker på at alle hadde fått invitasjon, men nei da hadde klart å rote det til. Jeg ble veldig glad da moren til lekekameratene ringte for å sjekke det ut den manglende invitasjonen (... og nokså flau over at jeg rotet det til, selvsagt) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekket hyllen til barnet mitt nå. Det er mange papirer der, men en invitasjon var ikke blandt dem.. Har egentlig aldri opplevd å miste noe papirer i barnehagen. Ser nå at noen på min alder, samt min venninne også er invitert. Det er egentlig vondt, men lite jeg får gjort med det. Ingen skal tvinges til å invitere noen de ikke ønsker, selv om de utelatte blir såret. Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 For meg ser det ut til at du velger du å fremstå som et offer når du ikke spør moren også! ... og hvis hun ikke mente at alle (ditt barn) er invitert, er det ikke bedre å vite det helt sikkert, i stedet for å bli såret på feil grunnlag? Jeg hadde blitt bunn ulykkelig om jeg fikk høre at min sønns lekekamerat ikke kom i bursdag - fordi jeg hadde tullet det til med invitasjonene. SLik kan saken også ses - fra et annet perspektiv! 20
exictence Skrevet 31. januar 2017 #15 Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 Du fremstår over hode ikke som et offer ved å åpent fortelle at din barn ikke er invitert. Du kan jo si det enkelt og med et smil at du lurer på hvorfor din sønn ikke fikk invitasjon når alle de andre fikk? Kanskje det var en feil. Og hvis ikke det var en feil, så kan du si at det opplevdes sårt og ekskluderende for din sønn, og at du er lei deg for din sønn. Det er å stå opp for sin sønn. 16
Gjest Dorey Skrevet 31. januar 2017 #16 Skrevet 31. januar 2017 Du må selvsagt spørre moren! Ærlig talt, dette er ubehagelig, men du må gjøre det for datteren din.
Jacklost Skrevet 31. januar 2017 #17 Skrevet 31. januar 2017 4 minutter siden, Dorey skrev: Du må selvsagt spørre moren! Ærlig talt, dette er ubehagelig, men du må gjøre det for datteren din. Ja, ta en telefon! Det kan ikke skade.
Gjest Magnifiq Skrevet 31. januar 2017 #18 Skrevet 31. januar 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 Dette handler ikke om deg, men om barnet ditt. Det vet jo ikke om du har ordnet slik at barnet får en invitasjon eller ikke. Endret 31. januar 2017 av Magnifiq
Maleficenta Skrevet 31. januar 2017 #19 Skrevet 31. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekket hyllen til barnet mitt nå. Det er mange papirer der, men en invitasjon var ikke blandt dem.. Har egentlig aldri opplevd å miste noe papirer i barnehagen. Ser nå at noen på min alder, samt min venninne også er invitert. Det er egentlig vondt, men lite jeg får gjort med det. Ingen skal tvinges til å invitere noen de ikke ønsker, selv om de utelatte blir såret. Jeg kan velge å presse meg på, eller å framstå som et offer ved å åpent fortelle at mitt barn ikke fikk invitasjon. Men dette er sosialt selvmord for meg og barnet mitt. Jeg vil ikke dra i et selskap som vi ikke er ønsket i:) Moren skal ikke få gleden av å se hvor mye dette sårer hjertet mitt. Anonymkode: e5971...474 Mendet viktigste er vel at barnet ditt ikke skal bli såret? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #20 Skrevet 31. januar 2017 Er det barna eller mødrene som skal i bursdag? Siden du skriver at flere på din alder er invitert? Anonymkode: fc058...9e7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå