Gå til innhold

Forferdelige tanker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har skrevet her tidligere om skremmende tanker som handler om at jeg er redd for å komme til å skade noen jeg er glad i. Har ikke blitt ordentlig utredet for hva det kan være, men lest mye om ocd og tvangstanker og det kan jo ligne litt på dette. Men kan jo selvfølgelig ikke diagnostisere meg selv. I det siste så virker det som de tankene blir så utrolig ekte for meg. Akkurat som om jeg kommer til å miste kontrollen. Helt forferdelig. Virker sol de tankene blir mer og mer intense. Tenker på det nesten konstant om dagen. Blir helt utslitt! Noen som vet hva jeg snakker om her? Kan dette kanskje være en del av ocd hvis det er dettte? Vil bare høre om andre som har opplever det samme. Blir så redd og lei meg over alt dette. Dette her er virkelig ødeleggende 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legen din. Evt. psykiatrisk legevakt.

• Liker 2
Skrevet

Har gjort det. Venter på å bli mer utredet. Ville bare høre om andre som opplever det samme. 

Skrevet

Jeg har lest om kvinner som opplever dette i etterkant av en fødsel. http://www.postpartumprogress.com/postpartum-ocd-intrusive-thoughts-when-the-wheels-come-off

Du skal ihvertfall ikke føle at du er en fæl person TS, for dette er ikke din feil. Det er bare tanker. La de komme og gå. Det er bare en sykdom som du skal få hjelp med, så dette skal nok gå bra!  

Anonymkode: 95435...336

Skrevet

Det er helt normalt å få slike tanker, og det blir ofte verre av å bekymre seg for det og prøve å stoppe det. La tanken komme - og gå. Det er ikke farlig, og du kommer ikke til å skade noen. 

Skrevet
1 time siden, cna90 skrev:

Har gjort det. Venter på å bli mer utredet. Ville bare høre om andre som opplever det samme. 

Kjøp ocd for dummies. 

Anonymkode: e1eca...94a

Skrevet

Og trøst deg med at det ofte er svært intelligente mennesker som får ocd! :) Ja, mager trøst... men bedre enn ingenting

Anonymkode: e1eca...94a

Skrevet

Takk for svar 😊 Betryggende å høre 😊

Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Det er helt normalt å få slike tanker, og det blir ofte verre av å bekymre seg for det og prøve å stoppe det. La tanken komme - og gå. Det er ikke farlig, og du kommer ikke til å skade noen. 

Er det normalt?....TS søk hjelp.

Anonymkode: cbff6...822

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt?....TS søk hjelp.

Anonymkode: cbff6...822

Ja, det er veldig vanlig å få tanker som at man skal slå noen, begynne å skrike på bussen etc. Vanligvis henger vi oss ikke opp i enhver tanke som dukker opp i hodet, men hvis man gjør det har det en tendens til å bli verre, spesielt om man sliter med angst e.l. fra før. Og så kommer slike tanker oftere og oftere og til slutt tror man at det er noe galt med en. Men det er altså helt normalt, og mesteparten av "kuren" er som regel å innse nettopp det, og at tanker ikke er farlige.

Å se for seg at man gjør sprø ting betyr ikke at man har lyst til å gjøre det, og i alle fall ikke at man kommer til å gjøre det.

Skrevet

Det høres ut tvangstanker. Jeg har det. Hvis jeg holder en kniv f.eks så får jeg bilder/videoer i hodet mitt om at jeg knivstikker kattene mine. Det er så forferdelig, ekkelt og skummelt når det skjer, men som behandleren min sier til meg : det er ikke farlig og det er ikke sannsynlig at jeg kommer til å faktisk gjøre det. Får andre bilder i hodet mitt også, f.eks at mamma blir påkjørt, halen til katten blir klemt i døra, samboeren min dør osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...