Drakan Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Har hatt det veldig tungt den siste tiden, men jeg føler meg mentalt bedre, som om noe løsnet for meg til å tenke igjen. Vitalitet. Derimot, den siste måneden har jeg ikke vært ute så mye, har den siste uken klart å tvinge meg ut to, tre dager. Inne fra 29 desember -23 januar. hadde flere angst anfall. Gikk ut 23 da jeg var for svimmel siden jeg ikke hadde spist skikkelig, og jeg "løsnet" litt etter 23. Tanken slår meg nå mens jeg sitter på sengen og tenker "jeg burde gå en tur", kanskje faktumet at jeg har "løsnet" sånn at jeg kan tenke. At jeg klarer å føle litt igjen, kanskje dette har ført til at jeg holder på å bli tynget ned av følelsene jeg ikke har kjent på flere år. Kanskje jeg ikke klarer å gå ut fordi følelsene som gir meg en "god" følelse (siden det er følelser så svakt), er negative følelser som "tynger" meg ned nå som jeg føler noe. Sannsynligvis overlever jeg og kommer meg ut av det, men det er potensiale for at jeg trenger en krisetime med en psykolog. Jeg føler noe, og er ikke nummen, så det burde være positivt. Har noen råd om dette? Burde jeg be om krisetime? Har enda ikke fått en ny psykolog, så da må jeg kanskje til fastlegen min.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Fortsett å kjenne på følelsene selv om de er "dårlige" ihvertfall. Jeg var selv nummen i flere år og hadde lyst å skyve bort negative følelser når de kom tilbake. Men ved å ta dem inn og kjenne på dem våknet hele meg gradvis mer emosjonelt. Dvs at jeg også etterhvert fikk kjenne positive følelser sterkere. For meg var det som om jeg endret personlighet. Jeg kunne føle rommet jeg var i, filmer jeg så opplevdes helt annerledes med andre nyanser av følelser, jeg følte hele kroppen min, hvor høy jeg var. Vanskelig å beskrive, men det var mange følelser som manglet som man tar for gitt når man har dem Husk at negative følelser er sterkest med en gang, men ofte går de litt bort av seg selv etter noen dager om du lar deg selv kjenne på dem. Selvsagt er det ikke alltid de går helt bort så raskt, det er en gradvis prosess Anonymkode: 485cf...7ca
Sirah Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Ring legen din. Det er derfor han/hun er der Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå