AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Har noen vært borti leger som nekter å skrive ut resept på sovemedisiner? Og hva var grunnen til at h*n ikke gjorde det? Anonymkode: 7ef12...667
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen vært borti leger som nekter å skrive ut resept på sovemedisiner? Og hva var grunnen til at h*n ikke gjorde det? Anonymkode: 7ef12...667 Leger er restriktive med sovemedisner og en rekke andre medikamenter. Det er helt vanlig å ikke få sovetabletter eller å få Vallergan når man ber om sovetabletter. Anonymkode: 0f250...f81 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Hm, jeg fikk sovetabletter av legen i en alder av 16 år uten egentlig å ha spurt om det. Hva er grunnen til at noen ikke gir det? Anonymkode: cb7af...a5f
Million Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hm, jeg fikk sovetabletter av legen i en alder av 16 år uten egentlig å ha spurt om det. Hva er grunnen til at noen ikke gir det? Anonymkode: cb7af...a5f Fordi det er sterkt vanedannende medisiner. 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, jeg fikk sovetabletter av legen i en alder av 16 år uten egentlig å ha spurt om det. Hva er grunnen til at noen ikke gir det? Anonymkode: cb7af...a5f Hvilke sovetabletter fikk du? De bør være restriktive fordi sovetabletter er vanedannende og kan ha misbrukpotensiale. Anonymkode: 6dc40...8a9 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De bør være restriktive fordi sovetabletter er vanedannende og kan ha misbrukpotensiale. Anonymkode: 6dc40...8a9 Ts her. Grunnen til HI er at jeg har gått på noen medisiner i 15-16 år, vist forsvarlighet og brukt lave doser, og nå vil min nye lege ikke skrive ut mer. Hadde det vært fare for at jeg misbrukte eller ble avhengig av disse ville det nok gått skeis for lengst tenker jeg. Anonymkode: 7ef12...667
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Grunnen til HI er at jeg har gått på noen medisiner i 15-16 år, vist forsvarlighet og brukt lave doser, og nå vil min nye lege ikke skrive ut mer. Hadde det vært fare for at jeg misbrukte eller ble avhengig av disse ville det nok gått skeis for lengst tenker jeg. Anonymkode: 7ef12...667 Har den nye legen fått journalen fra din gamle lege? Anonymkode: 6124b...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Grunnen til HI er at jeg har gått på noen medisiner i 15-16 år, vist forsvarlighet og brukt lave doser, og nå vil min nye lege ikke skrive ut mer. Hadde det vært fare for at jeg misbrukte eller ble avhengig av disse ville det nok gått skeis for lengst tenker jeg. Anonymkode: 7ef12...667 15 år? Hvilke medisiner er det du har gått på? Har du tatt de hver dag? Det anbefales ikke å bruke sovemedisiner mer enn maks fire uker. Anonymkode: 6dc40...8a9 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den nye legen fått journalen fra din gamle lege? Anonymkode: 6124b...cde Ja. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 15 år? Hvilke medisiner er det du har gått på? Har du tatt de hver dag? Det anbefales ikke å bruke sovemedisiner mer enn maks fire uker. Anonymkode: 6dc40...8a9 Haha, hver dag vil jeg ikke kalle lav dose Nei, langt ifra hver dag. Har fått innsovningsmedisin i alle år. Anonymkode: 7ef12...667
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 7ef12...667 Jeg hadde vurdert å bytte lege. Jeg går på medisiner selv (antideppressiva, men en av de er i hovedsak brukt over en kortere tid her i landet), og er rimelig nervøs for at en ny lege ikke skal ta meg på alvor. Og siden private leger ikke tar psykiatri, og det kun er mulig å bytte lege to ganger i året? Så har jeg lagt meg opp en buffer på et års forbruk. Kanskje verdt å vurdere for din del også? Anonymkode: 6124b...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vurdert å bytte lege. Jeg går på medisiner selv (antideppressiva, men en av de er i hovedsak brukt over en kortere tid her i landet), og er rimelig nervøs for at en ny lege ikke skal ta meg på alvor. Og siden private leger ikke tar psykiatri, og det kun er mulig å bytte lege to ganger i året? Så har jeg lagt meg opp en buffer på et års forbruk. Kanskje verdt å vurdere for din del også? Anonymkode: 6124b...cde Jeg vurderer allerede å bytte fastlege på nytt. Hadde bare håpet at jeg ikke ble nødt til det og at jeg kanskje fikk h*n til å forstå viktigheten av disse medisinene etterhvert. Men h*n virket veldig sta og lite opplest på søvnforstyrrelser. Jeg trenger en lege som lytter til meg og hvis h*n ikke har nok kunnskap at jeg da kan bli sendt videre. Anonymkode: 7ef12...667
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer allerede å bytte fastlege på nytt. Hadde bare håpet at jeg ikke ble nødt til det og at jeg kanskje fikk h*n til å forstå viktigheten av disse medisinene etterhvert. Men h*n virket veldig sta og lite opplest på søvnforstyrrelser. Jeg trenger en lege som lytter til meg og hvis h*n ikke har nok kunnskap at jeg da kan bli sendt videre. Anonymkode: 7ef12...667 Kan det være mulig at din gamle lege tar kontakt med din nåværende? Men om du kan bytte, så er det trolig lettest. Anonymkode: 6124b...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Skrevet 30. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være mulig at din gamle lege tar kontakt med din nåværende? Men om du kan bytte, så er det trolig lettest. Anonymkode: 6124b...cde Min gamle lege har avsluttet sin legepraksis, dessverre Jeg føler jeg har vært velsignet med så mange flotte fastleger disse årene når jeg møter noen som ikke evner å lytte til meg (OG skrive ut sovemedisin ). Anonymkode: 7ef12...667
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #14 Skrevet 30. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min gamle lege har avsluttet sin legepraksis, dessverre Jeg føler jeg har vært velsignet med så mange flotte fastleger disse årene når jeg møter noen som ikke evner å lytte til meg (OG skrive ut sovemedisin ). Anonymkode: 7ef12...667 Trist. Er kanskje litt vel for langt ute i gråsonen å be om hjelp derfra nå, men kanskje h'n vet om noen som passer deg og din problematikk bedre? Jeg hadde nok gitt det et forsøk, i det minste om jeg visste min nåværende fastlege skulle slutte. Anonymkode: 6124b...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #15 Skrevet 30. januar 2017 Jeg ville ha argumentert med legen med resepthistorikken. Altså, bedt han eller henne se på historikken i journalen slik at det kommer frem at det er lave doser. Anonymkode: 02a62...e40
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Skrevet 30. januar 2017 (endret) På 31.1.2017 den 0.06, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha argumentert med legen med resepthistorikken. Altså, bedt han eller henne se på historikken i journalen slik at det kommer frem at det er lave doser. Anonymkode: 02a62...e40 Dette kommenterte legen uten oppfordring, at jeg har lavt forbruk av den altså. Uten at det gjorde h*n mer "villig" Anonymkode: 7ef12...667 Endret 2. februar 2017 av Nori
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min gamle lege har avsluttet sin legepraksis, dessverre Jeg føler jeg har vært velsignet med så mange flotte fastleger disse årene når jeg møter noen som ikke evner å lytte til meg (OG skrive ut sovemedisin ). Anonymkode: 7ef12...667 Har samme problemet som deg med ny lege og samme historikk. Jeg trenger å ha sovemedisiner tilgjengelig, fordi jeg i perioder går på ca null søvn og ellers lite til vanlig. Når det er null må jeg ha medisin. Har en fastlege som står på sitt, selv om psykiater har overstyrt henne enkelte ganger fordi hun lar meg gå på 3 og 4 dager uten søvn i strekk uten behandling i periodene jeg er verst og har tatt medisiner i før. Anonymkode: 4fefb...599
Gjest Nori Skrevet 2. februar 2017 #18 Skrevet 2. februar 2017 Tråden er ryddet for medisintips. Nori, mod
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #19 Skrevet 2. februar 2017 På 30.1.2017 den 21.57, AnonymBruker skrev: Hvilke sovetabletter fikk du? De bør være restriktive fordi sovetabletter er vanedannende og kan ha misbrukpotensiale. Anonymkode: 6dc40...8a9 Circadin, visste ikke at de var vanedannende 😕 Anonymkode: cb7af...a5f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Circadin, visste ikke at de var vanedannende 😕 Anonymkode: cb7af...a5f Akkurat det slaget trodde jeg alle som ville fikk? Det er jo melatonin. Anonymkode: bdaa2...544
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå