Gå til innhold

Har så forferdelig helseangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! I det siste har jeg vært plaget med helseangst, noe jeg ikke har hatt problemer med siden jeg var liten. Går rundt og er redd for ditt og datt av alvorlige sykdommer, om jeg merker så mye som et snev av ubehag i kroppen er jeg rask med å google det, og dette går utover humøret.

For en stund siden hadde jeg utrolig vondt nede på ryggen, det var ikke ryggsmerter i den forstand, men føltes som det var et organ som ikke hadde det helt bra. Jeg lå og ynket meg i senga, men dette var forbigående og selv om jeg i blant kjenner et lite stikk på samme sted, er det ikke særlig vondt. Ellers har jeg til tider metallsmak i munnen, og akkurat nå har jeg et hovent utslett i panna og ett på skulderen. I tillegg er huden min utrolig ømfintlig, noe jeg ikke har merket før(kan jo være tilfeldigheter), men etter at jeg begynte å trene har jeg fått røde "streker" på skuldrene, som er formet som bh-stroppene mine, samme strekene på ryggen men da i form av mønsteret på tskjorten min. Den naturlige årsaken er jo at det kommer pga press mot kroppsdelene når jeg trener med apparat, men de jeg har trent med som har gjort samme øvelsene som meg har ikke fått sånne merker, så da føler jeg jo automatisk at noe er galt med meg.

Fikk også samme type merke under haka, uten at jeg har gjort noe spesielt med den. Det ser ut som jeg har blitt alvorlig oppskrapet, og de er rødlilla av farge, men gjør ikke vondt å ta på. Legger ved bilde av disse merkene som jeg fikk etter trening. Har forøvrig noen få sånne like under nakken nå, og kan virkelig ikke fatte hvorfor de er der.

Ellers har jeg mistet stemmen flere ganger i løpet av et år, var syk senest i desember, og har vært plaget med mer slim i halsen enn jeg har hatt før, siden det. Er virkelig redd for å dra til legen i tilfelle han bekrefter det ene eller det andre, og vil i alle fall spørre her først, om noen har opplevd lignende, spesielt med tanke på de røde merkene og slimet i halsen :icon_frown:

Screenshot_2017-01-30-21-34-44.png

Screenshot_2017-01-30-21-34-51.png

Anonymkode: 3f43f...ffc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du har mange tanker og bekymringer! Jeg skal ikke diagnostisere deg, men høres veldig ufarlig ut det du opplever. Problemet er at du selv er så bekymret, for noe som mest sannsynlig ikke er farlig. Vil absolutt råd deg til å ta en tur til fastlegen! Det må være bedre enn å gå sånn i uvisshet. Kanskje kan henvisning til psykolog være noe for deg?

Lykke til og håper du får hjelp til å håndtere din helseangst!

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som stroppen på BH'en har vært altfor stram... tren med sports-BH?

Anonymkode: 14ba0...ca6

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes definitivt at du bør bestille en time hos lege for en helsesjekk. Ikke fordi det er slik at jeg tror det er noe alvorlig galt fatt, men fordi det er langt bedre enn å Google.

Anonymkode: fe080...221

• Liker 1
Skrevet

Du kan få slim i halsen av meieriprodukter så det kan godt hende det er derfor du får det, om du inntar noe av det. Vet det er ganske mange som sliter med akkurat det og går rundt å småharker.

Hva slags apparater er det du trener på? Ble litt nysgjerrig :)

Anonymkode: aceeb...263

Skrevet

Hei!

Sånne merker kan jeg også få på trening, spesielt på ryggen når jeg trener hip thrust. Har også fått det rundt der BHen er. Ser ut som noen har banka meg opp. Jeg er helt frisk, det er ingenting i veien med meg. Jeg syns du skal ta deg en tur til legen, og det sier jeg ikke fordi jeg tror det er noe galt. Da får du bekreftet at alt er i orden, og du slipper å bli redd av alt Google kan skremme deg med. Vil også anbefale deg å høre på hva legen sier, og tro på at alt er i orden hvis vedkommende sier det. Samtaleterapi kan kanskje være noe for deg hvis du sliter med helseangst? 

Hilsen "eks-hypokonder" som pleide å google alle symptomene sine :) 

Skrevet

Både jeg og samboeren har fått sånne merker på skuldrene av å trene knebøy med stang. Noen får bare merker lettere enn andre. :) 

Anonymkode: 24fa4...567

Skrevet

Høres ut som du har satt deg i en loop/sprial når det kommer til tankemønster. At du må bryte det du holder på med nå.
Hvorfor ikke ta en full helsesjekk hos legen? Si du er litt engstelig for helsen din og at du vil ha en full sjekk slik at du kan legge tankene litt vekk. Og ikke minst; slutt å google. Man kan bli pling i bolla av å google for mye.

Skrevet

PS. Ville også vurdert å lese noen av bøkene til Ingvard Wilhelmsen :)

Skrevet

Synes du skal bestille en legetime, så slipper du å tenke for mye på dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...