Gå til innhold

Dere som mener at muslimer ikke respekterer kvinner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare, for jeg har jo en bekjent som er muslim og setter enormt pris på familien sin. Søsteren sin og moren sin. Ser så mange skriver at kvinner som innleder forhold med disse mennene ber om et liv i helvete. Men virker da som mange sv dem respekterer kvinnene i familien isåfall? 

Anonymkode: 6812b...d9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for de fleste et stort skille mellom mor og søster og "andre" kvinner, særlig vestlige. 

Anonymkode: fbd21...93c

• Liker 16
Skrevet

Fotskjell på familie, andre muslimske kvinner og vantro kvinner TS.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er sikker på at muslimske menn respekterer kvinnene i familien sin, men det er jo også vanlig i en del muslimske land å utføre æresdrap - altså drepe en kvinnelig familiemedlem dersom hun bringer skam over familien sin. Med skam kan det for eksempel medføre at hun har innledet et forhold med en mann uten familiens godkjennelse, blitt voldtatt, hatt sex før ekteskap  etc. Slik primitiv og respektløs atferd er ikke vanlig i vestlig kultur, der vi faktisk respekterer våre kvinners autonomi og frie vilje.

• Liker 11
Skrevet

De respekterer ikke kvinner. De hater kvinner. Egentlig er de skaphomser, sikkert

Anonymkode: f03a9...d48

• Liker 4
Skrevet

Så lenge de ikke bryter de patriarkalske reglene har han "respekt" for de. 

Hadde han virkelig hatt respekt for sin søster hadde klappet i hendene over at hun, ikke bare står fritt til å ha en kjæreste, men også en norsk kjæreste. 

Hadde han hatt respekt for søsteren sin hadde han forsvart hennes rett til å ha en norsk kjæreste overfor alle andre muslimske menn som kaller henne hore og frafallen. 

Hadde han hatt respekt for sin søster, hadde anerkjent den dyptgående sosiale kontrollen hun har vokst opp med og blitt indoktrinert i siden fødselen, og hjulpet henne aktivt ut av. Blant annet ved oppfordre henne til å delta på julebord med jobben, reist på kurs i regi av jobben med mannlige kollegaer osv.

Det er først når han gjør dette at man kan si at denne fyren er integrert og har et kvinnesyn som er farget av at han bor i Norge.

De patriarkalske normene og verdiene er så internalisert i de fleste muslimer at det kan være vanskelig å oppdage de på overflaten. Det er først når man havner i en dypere relasjon med muslimske menn at dette kommer frem. Men da er det allerede for sent. Kvinnen er allerede fanget i en æreskultur og blitt indoktrinert som mannens eiendom at det er vanskelig for henne å bryte ut.

Anonymkode: f3662...511

• Liker 7
Skrevet

Lurer på om disse folka faktisk kjenner noen muslimer. Kjenner flere som er oppvokst i Norge eller kommet hit i relativt ung alder, de er helt vanlige mennesker med "norske" verdier.

Anonymkode: d82c1...ccf

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer på om disse folka faktisk kjenner noen muslimer. Kjenner flere som er oppvokst i Norge eller kommet hit i relativt ung alder, de er helt vanlige mennesker med "norske" verdier.

Beklager, men da er de faktisk ikke muslimer. Muslimer har strenge regler de MÅ følge. Norsk kultur er ikke forenlig med Islam.

• Liker 7
Skrevet

Mamge muslimske menn ser på utildekkede jenter og kvinner uten mannlig følge som fritt vilt. Eierløse de bare kan ta for seg.

Å gå uten hijab er for menge det samme som å samtykke til sex.

Når de kommer til Europa og Norge hvor de fleste kvinner går utildekket er det som å komme inn i godtebutikk for et barn.

Det er bare å ta for seg. De unge jentene er lettest, fordi de gjør minst motstand.

Og da er det bare å samle fettere, onkler, brødre til en sexfest uten like.

Anonymkode: 2149e...3c7

• Liker 5
Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner også flere flotte norsk-pakistanske mennesker. Samtlige har på et eller annet tidspunkt antydet at mange norsk-pakistanske menn har et veldig snevert syn på norsk-norske (av mangel på et bedre ord) kvinner. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de ikke bryter de patriarkalske reglene har han "respekt" for de. 

Hadde han virkelig hatt respekt for sin søster hadde klappet i hendene over at hun, ikke bare står fritt til å ha en kjæreste, men også en norsk kjæreste. 

Hadde han hatt respekt for søsteren sin hadde han forsvart hennes rett til å ha en norsk kjæreste overfor alle andre muslimske menn som kaller henne hore og frafallen. 

Hadde han hatt respekt for sin søster, hadde anerkjent den dyptgående sosiale kontrollen hun har vokst opp med og blitt indoktrinert i siden fødselen, og hjulpet henne aktivt ut av. Blant annet ved oppfordre henne til å delta på julebord med jobben, reist på kurs i regi av jobben med mannlige kollegaer osv.

Det er først når han gjør dette at man kan si at denne fyren er integrert og har et kvinnesyn som er farget av at han bor i Norge.

De patriarkalske normene og verdiene er så internalisert i de fleste muslimer at det kan være vanskelig å oppdage de på overflaten. Det er først når man havner i en dypere relasjon med muslimske menn at dette kommer frem. Men da er det allerede for sent. Kvinnen er allerede fanget i en æreskultur og blitt indoktrinert som mannens eiendom at det er vanskelig for henne å bryte ut.

Anonymkode: f3662...511

Enig. Dette er det jeg lærte av ekteskapet jeg var i med en muslim. 

Det er bare å spørre han om han ville respektert og stått ved sin søster, mor, tante, datter om disse hadde funnet seg en norsk kjæreste, fått barn og stiftet familie UTEN å gifte seg. Legg merke til uttrykket du vil få se i ansiktet. Ingen ord kan skjule den sannheten. Og svaret du vil få? Det er Nei.

Inntil den dagen menn og kvinner fra muslimsk kultur (og andre religioner) sier høyt at deres medsøstre, kvinner, døtre OG sønner har rett til å leve sitt eget liv helt uten innblanding fra religion og "skam", inntil da er faktisk ingen av oss virkelig frie.

Anonymkode: 22484...2a0

• Liker 6
Skrevet

p

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men da er de faktisk ikke muslimer. Muslimer har strenge regler de MÅ følge. Norsk kultur er ikke forenlig med Islam.

Jo?? De tror på Allah, feirer ramadan og spiser ikke svin, de er muslimer

• Liker 1
Skrevet

Så mange hatfulle og ignorante svar her. Kjenner mange muslimer selv og har muslimske menn som venner. Ingen av de har noensinne kalt meg hore eller noe stygt. Norske menn har jeg derimot hørt masse drit fra på byen. De muslimske har alltid vært kule og stått opp for meg. 

Anonymkode: 54a95...2c9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

p

Jo?? De tror på Allah, feirer ramadan og spiser ikke svin, de er muslimer

HEHE.. det er ikke alt som skal til ;) ! Her må du lese deg opp på hva Islam faktisk er..

• Liker 4
Skrevet

Så mange hatfulle og ignorante svar her. Kjenner mange muslimer selv og har muslimske menn som venner. Ingen av de har noensinne kalt meg hore eller noe stygt. Norske menn har jeg derimot hørt masse drit fra på byen. De muslimske har alltid vært kule og stått opp for meg. 

Du blir betraktet som eiendom enten du vil eller ei. Bak ryggen din er de ikke like fine.

• Liker 6
Skrevet

Dere som liksom kjenner muslimer hvor mange kjenner dere egentlig? Det er forskjell på folk vet dere. Jeg har hørt mange nordmenn være direkte rasistiske når de har fått samme spørsmål om f.eks om de kunne godtatt en muslim i familien eller om barna hadde konvertert til islam. Spør selv og se hvordan vi svarer. Ignoransen går begge veier, men det vil helt sikkert ikke ekspertene her godta.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir betraktet som eiendom enten du vil eller ei. Bak ryggen din er de ikke like fine.

Som om vi er noe finere lol. Bare se kommentarene her. 

• Liker 2
Skrevet

HEHE.. det er ikke alt som skal til ;) ! Her må du lese deg opp på hva Islam faktisk er..

Tror det heller er du som må slutte å være så trangsynt.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste muslimene i Norge er light eller moderate hvis man skal skalere dem. Hva kaller du de? Hvem er ekte muslimer i dine øyne? IS? 

• Liker 1
Skrevet

Som om vi er noe finere lol. Bare se kommentarene her. 

Jeg kan ikke svare for de andre her, derimot sitter jeg på endel erfaringer som dessverre ikke er så positive. Jeg har spurt flere muslimske menn om kvinner og barns frihet til å leve som de vil. Samtlige var negative og ville sende barna og søstre ut av Norge om så skjedde. Noen gikk til  og med så langt til å antyde at de ville drepe dem. 

Dette rystet meg så dypt at jeg innså at ting ikke alltid er så pent som det ser ut til på overflaten. Spesielt i det muslimske miljøet. En annen ting er at svært mange muslimske menn er kroniske mobbere. De søker seg ut visse muslimer, krever "hjelp" fra dem til offisielle papirer, megling, søke etter passende "koner" for deretter å forfølge disse minoritetene( selv om disse og er muslimer) og gjøre livet til et helvete for dem. Flere har sett seg nødt til å flytte til andre deler av Norge for å komme unna. Så lenge det hjelper.

Det vil derfor være naivt og farlig å tro, for dere som har mange mannlige muslimske venner, at alle disse er like oppegående som de gir uttrykk for.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...