Gå til innhold

Flyrute til Australia (Sydney)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal besøke min søster som studerer i Sydney i april, jeg har bare et problem, får mye angst på flyturen. Har sett på flybilletter og ser at den raskeste måten er med en mellomlanding i Paris og Abu Dhabi, så fra Abu til Sydney, men den siste flyturen der tar 14 timer, og det vet jeg ikke om jeg holder ut. De gangene jeg har vært til Asia eller Usa har jeg måtte posjonert ut turene, så en flytur maks blir 8 til 9 timer, mer klarer jeg ikke. 
Er det noen reiserute dere anbefaler, som kan funke for meg? Gjør ingenting med mange mellomlandinger, det eneste kriteriet er at flyselskapet er trygt i mine øyner, altså et de fleste kjenner til, og gjerne med engelskspråkelig besetning på grunn av matallergi. 
Har dere noe forslag?

Anonymkode: 0c926...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få til en mellomlanding i Hong Kong, Singapore eller Bangkok, da blir det ca 12 + 9 timer. Det er langt fra Asia til Australia, tror det tar 5 timer bare å fly over det australske kontinentet. 

Alternativt kan du jo fly til Perth, og så videre derfra. Men da tar jo reisen grusomt lang tid. Kan jeg anbefale en Sobril eller to for flyskrekk og en Imovane for å få sove?

Skrevet
6 minutter siden, reiseglad skrev:

Få til en mellomlanding i Hong Kong, Singapore eller Bangkok, da blir det ca 12 + 9 timer. Det er langt fra Asia til Australia, tror det tar 5 timer bare å fly over det australske kontinentet. 

Alternativt kan du jo fly til Perth, og så videre derfra. Men da tar jo reisen grusomt lang tid. Kan jeg anbefale en Sobril eller to for flyskrekk og en Imovane for å få sove?

Jo, sobril tar jeg titt og ofte, sliter med angst til vanlig også. Det gir desverre ikke ønsket lindring, imovane har ingen effekt, ei eller andre sovetabletter. Flyskrekken er ikke det å fly i seg selv, men det å ikke kunne gå ut av flyet når jeg vil, mangelen på kontroll. I tillegg til jeg har en alvorlig matallergi, som kan fremprovoseres i fly om mange spiser det. Har hendt en gang før, dette forhører jeg meg om, så de muligens kan la være å servere akkuart dette. Så dette kan gi meg angst om jeg begynner å tenke på det, noe jeg alltid gjør. Jeg trenger stopp for å få litt "luft" og samle meg.
Men altså, fly til evt. Dubai, så Singapore eller Hong Kong og så Sydney? Kan det gå? TS

Skrevet

Nja, tror kanskje jeg ville fløyet Oslo-Frankfurt/København/Helsinki - videre til Bangkok/Singapore, og deretter Perth, så Sydney. Da får du tre mellomlandinger, det burde gå bra? Det negative er jo at reisen vil ta minst ett døgn (hvorfor dra ut "lidelsen", er det ikke bedre å få det overstått?) og den blir sikker mye dyrere også, sammenlignet med Oslo-London-Hong Kong-Sydney.

Tror forresten du kunne reist med Turkish airlines via Istanbul til Bangkok, så videre til Australia. Det blir nok ikke så lange etapper.

Skrevet

Hvis du ikke vil overskride mer enn 8 - 9 timer så kan en løsning være Emirates fra Oslo via Dubai til Singapore. Drøye 7 timer hver flygning. Og fra Singapore har du flere selskaper som flyr til Sydney og det har og ca 7,5 timers flygning. Vær dog klar over at den routingen for du sannsynligvis ikke kjøpt i en omgang. Du må nok bestille OSL - DXB - SIN for seg og SIN - SYD for seg så beregn ihvertfall tid i Singapore.

Skrevet
På 30.1.2017 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Jo, sobril tar jeg titt og ofte, sliter med angst til vanlig også. Det gir desverre ikke ønsket lindring, imovane har ingen effekt, ei eller andre sovetabletter. Flyskrekken er ikke det å fly i seg selv, men det å ikke kunne gå ut av flyet når jeg vil, mangelen på kontroll. I tillegg til jeg har en alvorlig matallergi, som kan fremprovoseres i fly om mange spiser det. Har hendt en gang før, dette forhører jeg meg om, så de muligens kan la være å servere akkuart dette. Så dette kan gi meg angst om jeg begynner å tenke på det, noe jeg alltid gjør. Jeg trenger stopp for å få litt "luft" og samle meg.
Men altså, fly til evt. Dubai, så Singapore eller Hong Kong og så Sydney? Kan det gå? TS

Tror egentlig du må jobbe med angsten din, det er innmari langt å reise til Sydney - tenk om du finner ut der nede at du ikke vil fly hjem igjen, hva gjør du da?

Har du matallergi, har du med deg epipenn x mange. Husk det er ulike serveringer med de ulike flygingene, gjerne to måltider pr flight, du må faktisk tåle at maten blir servert. Er det peanøtter du reagerer på, kan de la være å servere det, men av erfaring så ser jeg gjerne at asiatiske flyselskap ikke tar særlig hensyn, og det serveres likevel som "snack" og mellommål til drikke. Tror det skal holde hardt at dette skal unngås på kanskje så mange som seks-åtte flyginger. Jeg er usikker på om dette er så lurt?

Ja, det kan gå, men jeg tror noe sitter i hodet ditt, du skal faktisk klare å kose deg på reisen også.....

Skrevet

Vi pleier å fly Oslo doha/abu perth -> videre. Som regel er siste stopp for oss perth, men VRT at mange av vennene mine og mannen kjører Oslo Helsinki Singapore perth/sidney, da blir ikke etappene så lange. Jeg har ikke problemer med 13 timer i en gå, men for mannen så blir det for mye. Vi tar Helsinki Singapore i april, og Oslo doha i desember

Skrevet
På ‎30‎.‎01‎.‎2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Skal besøke min søster som studerer i Sydney i april, jeg har bare et problem, får mye angst på flyturen. Har sett på flybilletter og ser at den raskeste måten er med en mellomlanding i Paris og Abu Dhabi, så fra Abu til Sydney, men den siste flyturen der tar 14 timer, og det vet jeg ikke om jeg holder ut. De gangene jeg har vært til Asia eller Usa har jeg måtte posjonert ut turene, så en flytur maks blir 8 til 9 timer, mer klarer jeg ikke. 
Er det noen reiserute dere anbefaler, som kan funke for meg? Gjør ingenting med mange mellomlandinger, det eneste kriteriet er at flyselskapet er trygt i mine øyner, altså et de fleste kjenner til, og gjerne med engelskspråkelig besetning på grunn av matallergi. 
Har dere noe forslag?

Hvis du en gang i fremtiden skulle få lyst til å prøve en skikkelig langtur så åpner Qatar nå verdens lengste nonstop flyrute fra Doha til Auckland, 16 timer og 45 minutter. I 2018 vil Singapore Airlines gjennåpne verdens lengste nonstop flyrute mellom Singapore og New York den tar hele 18 timer.

Skrevet

Du skal ikke snu tankerekken litt da? ;) Ikke for å kuppe tråden, men om man skal se helt rasjonelt på flysikkerhet, så er det jo avgang og landing som regnes som de fasene av en flyvning med litt høyere risiko (blitt ganske trygt uansett altså, bare sammenligner den relative risikoen mellom disse fasene og "in flight" fasen som er den lengste). Legger man dette til grunn så er det jo mer rasjonelt å gå for færrest mulig mellomlandinger ;) I så fall er det kun en mellomlanding hvis man flyr via bangkok og jeg tror også Emirates har en rute til Abu Dhabi fra Oslo. (blir selvfølgelig flere om du flyr fra et annet sted i Norge som utangspunkt)

Anonymkode: 0acfe...ba1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke snu tankerekken litt da? ;) Ikke for å kuppe tråden, men om man skal se helt rasjonelt på flysikkerhet, så er det jo avgang og landing som regnes som de fasene av en flyvning med litt høyere risiko (blitt ganske trygt uansett altså, bare sammenligner den relative risikoen mellom disse fasene og "in flight" fasen som er den lengste). Legger man dette til grunn så er det jo mer rasjonelt å gå for færrest mulig mellomlandinger ;) I så fall er det kun en mellomlanding hvis man flyr via bangkok og jeg tror også Emirates har en rute til Abu Dhabi fra Oslo. (blir selvfølgelig flere om du flyr fra et annet sted i Norge som utangspunkt)

Anonymkode: 0acfe...ba1

Emirtaes har rute til Dubai (Ikke Abu Dgabi) fra Oslo. Både de og Qatar flyr vel direkte fra sandkassa til Australia.

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Sverger til følgende rute da den fungerer best mtp jetlag.

Norge - Amsterdam - Abu Dhabi - Sydney

Samme rute hjem. Vi flyr som regel KLM/Etihad. Første gang vi dro over trodde jeg at jeg aldri skulle overleve turen (er jo sykt lang), men det gikk veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...