Gå til innhold

Utroskap/sidesprang veldig vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor er empatien deres? Fikk dere ingen oppdragelse som barn dere som er utro? Åpne forhold er greit, men å såre noen så jævlig, og noen som elsker deg som vil ha der jævlig hvis det oppdages. Oppfør dere som voksne mennesker og gå i fra om forholdet ikke gir noe. Dere er voksne mennesker... Skam dere! 

Anonymkode: 6f838...7e9

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Idag opplever vel dei  fleste  at det   er bare noen "tastatrykk "som skal til for å vera   utro overfor  ektefelle /samboer,og det er bare er holdninger,og moralen som setter grenser...Utroskap oppleves  etterhvert å vera eit tøyeleg begrep hos mange ,og  kommer  litt an på øye som ser.........Fortsatt er det vel slik at dei fleste setter grensen for utroskap v/ beltestaden,men ellers så opplever ein at mange har fått en langt mer   fleksibel  holdning der.........Mange opplever  kanskje en ekstremt sjalu partner og er har  følelsen av å leve i eksil,og  sjansen er stor for at det  vil ende m/ samlivsbrudd er overhengende ...Ulike holdninger til omstilling, og forstillinger om korleis ein ser for seg det "gode liv" oppleves nok som en stor utfordringen for mange...

Skrevet
På 1/30/2017 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Tror menn er hakket verre..

Anonymkode: c16aa...286

absolutt ikke . tror kvinner er værre på utroskapfronten. kvinner har lettere for å få seg sex en det menn har. de må jobbe mye mer for det. ergo lettere for kvinner å være utro

• Liker 3
Skrevet

utroskap er forresten helt forgjevelig. aldrig ..ALDRIG skal jeg synke så lavt. jeg har mer en nok av selvrespekt for meg selv til å gjøre noe slikt. vist det frister så jevelig så slår jeg heller opp først

• Liker 3
Skrevet
På 1/30/2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gift man, og har veldig lyst til å ha sex med andre damer for å prøve det. Har behov for litt variasjon... Er veldig kjekk, men vet ikke helt hvor jeg skal finne damer som er villige til å ha sex med en gift mann. Det beste hadde vært å finne andre damer som også er gift, slik at begge gjør alt for å holde dette hemmelig :) 

Anonymkode: 10d1b...799

skam deg

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, Tba skrev:

Tror det er nokså likt fordelt, jeg kjenner til flest kvinner som er/har vært utro.

Men du har enkelte gifte menn som er totalt desperate som prøver seg på alle. De får det til å virke som at flere utro menn enn det er.

kvinner har lettere for å være utro fordi de har letter tilgang til sex og er mer ettertraktet av det motsatte kjønn. en pen dame kan få masse meldinger hver uke av randome menn, en pen mann får ingen...og der har du litt av det du også snakket om. desperate menn får  oss til å virke som om det er vi som er mest utroe...kvinner er mer slue og holder alt hemmelig og lyver heller helt til du har funnet 110% konkrete bevis. vi menn må jobbe for det og er vanskelige for oss å få et ligg. derfor tror jeg kvinner er mer utro enn menn . 

Skrevet
5 minutter siden, brownbrown skrev:

kvinner har lettere for å være utro fordi de har letter tilgang til sex og er mer ettertraktet av det motsatte kjønn. en pen dame kan få masse meldinger hver uke av randome menn, en pen mann får ingen...og der har du litt av det du også snakket om. desperate menn får  oss til å virke som om det er vi som er mest utroe...kvinner er mer slue og holder alt hemmelig og lyver heller helt til du har funnet 110% konkrete bevis. vi menn må jobbe for det og er vanskelige for oss å få et ligg. derfor tror jeg kvinner er mer utro enn menn . 

Har ingen kilder på dette, men mener å ha lest et sted at statistikk viser at det er ganske så likt fordelt?

For øvrig er det "bare" en venninne av meg som jeg vet om at har vært utro (av en venninnegjeng på åtte stykker). Det var et enhangstilfelle og hun angret noe fryktelig. Ikke at det er noen unnskyldning! Men jeg har flere kamerater/bekjente som har vært utro gjentatte ganger. De sniker seg rundt og prøver det de kan å skjule det (overfor dame vel og merke, til andre kompiser er det visst ikke så nøye). Og så og si alle kjærester jeg har hatt har vært utro mot meg  (utenom en). Flere av mine venninner har også opplevd utroskap.

Jeg skjønner virkelig ikke at folk får seg til å gjøre sånt mot et annet menneske, og attpåtil en man liksom skal være veldig glad i. Hvis man har så stort behov for bekreftelse eller sex (med flere enn en), så synes jeg man kan holde seg singel. Jeg merker selv hvor "ødelagt" jeg har blitt av å ha opplevd så mye utroskap. Har i dag en kjempe herlig kjæreste, men jeg sliter til tider med å stole på han pga det jeg har opplevd (og enda mer når jeg leser tråder som dette). Jeg viser han ikke denne mistilliten, men det plager meg noe voldsomt. Jeg tenker ofte Hva hvis han er som de andre, Gjør han egentlig noe bak ryggen min osv. Og jeg tror faktisk han her er en bra fyr, og det er bare ekstra surt at noen drittsekker jeg har vært sammen med før skal få meg til å sitte med sånne vonde tanker. Jeg håper virkelig de får sin egen medisin tilbake, firdoblet. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, -lykke- skrev:

Har ingen kilder på dette, men mener å ha lest et sted at statistikk viser at det er ganske så likt fordelt?

For øvrig er det "bare" en venninne av meg som jeg vet om at har vært utro (av en venninnegjeng på åtte stykker). Det var et enhangstilfelle og hun angret noe fryktelig. Ikke at det er noen unnskyldning! Men jeg har flere kamerater/bekjente som har vært utro gjentatte ganger. De sniker seg rundt og prøver det de kan å skjule det (overfor dame vel og merke, til andre kompiser er det visst ikke så nøye). Og så og si alle kjærester jeg har hatt har vært utro mot meg  (utenom en). Flere av mine venninner har også opplevd utroskap.

Jeg skjønner virkelig ikke at folk får seg til å gjøre sånt mot et annet menneske, og attpåtil en man liksom skal være veldig glad i. Hvis man har så stort behov for bekreftelse eller sex (med flere enn en), så synes jeg man kan holde seg singel. Jeg merker selv hvor "ødelagt" jeg har blitt av å ha opplevd så mye utroskap. Har i dag en kjempe herlig kjæreste, men jeg sliter til tider med å stole på han pga det jeg har opplevd (og enda mer når jeg leser tråder som dette). Jeg viser han ikke denne mistilliten, men det plager meg noe voldsomt. Jeg tenker ofte Hva hvis han er som de andre, Gjør han egentlig noe bak ryggen min osv. Og jeg tror faktisk han her er en bra fyr, og det er bare ekstra surt at noen drittsekker jeg har vært sammen med før skal få meg til å sitte med sånne vonde tanker. Jeg håper virkelig de får sin egen medisin tilbake, firdoblet. 

ja det er ganske tett mellom menn og kvinner. men jeg tror forsatt kvinner er værre. selv om du sier du har flere kompiser som du vet driver med det og kun en vennine betyr ikke at du har rett. kvinner holder det som oftest skjult mens menn ikke bryr seg så mye. venninene dine kan lett ha vært utro uten å si et pip til en eneste sjel. min erfaring er at kvinner er mer utroe men holder det for seg selv eller holder det ekstremt godt vertfall. de innrømmer det enten aldrig, eller kun vist de blir tatt på fersken med konkrete bevis og gjør seg ofte da seg selv til et offer og prøver å skjylde på mannen og snu det rundt . vet om flere slike tilfeller

men for all del menn er utro de også. men jeg tror det er fler kvinner enn menn som er det.

utroskap er forferdelig . kanskje noe av det værste jeg vet, er utrolig synd at folk ikke greier å være tillitsfull idag. og det blir bare værre og værre. var mye bedre før. 

• Liker 1
Skrevet

Virker sånn, som ung kvinne på Tinder og Sukker er det ikke mangel på tilbud fra menn i forhold. Føler ikke for å gå inn i et nytt forhold kan du si!

Anonymkode: 8645c...a95

• Liker 1
Skrevet
På 30.1.2017 den 11.57, AnonymBruker skrev:

en vanlig norsk småby har jeg ikke gjort store framstøtet for å få meg sex, flere g pr uke..... truffet de ute, på trening, på butikken....ja...hvor som helst egentlig.

jeg treffer noen få menn, og har truffet de fleste av de en stund. Alle er gift /i forhold.  Jeg vil kun ha sex, ikke et forhold, bare så det er klart. 

Å være utro en eller flere ganger må da være fryktelig vanlig? Gjelder det samme for kvinner?  Har aldri truffet noen som har trengt å overtales for å si det slik. 

Anonymkode: 04d55...c97

KG har sin egen statistikk på dette. Kvinner er så og si ikke utro, mens 9 av 10 menn er det.

De faktiske tallene viser at menn og kvinner er omtrent like mye utro, og vi snakker om et ganske høyt antall, opp mot 30% av oss har vært utro minst én gang.

Anonymkode: 1be3e...43f

• Liker 1
Skrevet
På 30.1.2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gift man, og har veldig lyst til å ha sex med andre damer for å prøve det. Har behov for litt variasjon... Er veldig kjekk, men vet ikke helt hvor jeg skal finne damer som er villige til å ha sex med en gift mann. Det beste hadde vært å finne andre damer som også er gift, slik at begge gjør alt for å holde dette hemmelig :) 

Anonymkode: 10d1b...799

Da er jo victoriamilan.no stedet for deg.

Ellers enig i at det er en fordel at dere er begge i samme situasjon, da er sjansen for å holde det hemmelig mye større, siden begge har den samme interessen. Finner man en elsker/elskerinne som er singel, og det oppstår følelser, kan man være ute og kjøre. Spesielt kvinner har ingen skrupler med å avsløre forholdet for å få beholde elskeren for seg selv.

Så ja, det beste er å finne noen som også er gift.

Skrevet
6 timer siden, brownbrown skrev:

Kvinner behøver ikke å være veldig pene for å få oppmerksomhet fra disse desperate mennene, de har størst suksessrate på helt vanlige kvinner som har vært gift en stund, og er veldig svake for smisking. Det er ofte kvinner som har urealistiske forventinger til karriere og livet generelt, som gir ektefellen skylden for at ikke alle drømmene gikk oppfyllelse, og syns derfor at de fortjener litt spenning i hverdagen.

I denne gruppen av kvinner med høyere utdanning, rundt 40 år gamle med livskrise og begynnende overgangsalder er det en del som har sidesprang.

Dette er min observasjon, og det er sikkert mange som er uenige. Jeg håper inderlig at mønstert jeg har observert ikke så vanlig som det er i min omgangskrets.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

KG har sin egen statistikk på dette. Kvinner er så og si ikke utro, mens 9 av 10 menn er det.

De faktiske tallene viser at menn og kvinner er omtrent like mye utro, og vi snakker om et ganske høyt antall, opp mot 30% av oss har vært utro minst én gang.

Det er visstnok noe høyere mørketall for kvinner siden det en del som  ikke innrømmer utroskap i undersøkelsene.

Endret av Tba
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo victoriamilan.no stedet for deg.

Ellers enig i at det er en fordel at dere er begge i samme situasjon, da er sjansen for å holde det hemmelig mye større, siden begge har den samme interessen. Finner man en elsker/elskerinne som er singel, og det oppstår følelser, kan man være ute og kjøre. Spesielt kvinner har ingen skrupler med å avsløre forholdet for å få beholde elskeren for seg selv.

Så ja, det beste er å finne noen som også er gift.

Høres ut som dere kunne passe fint sammen. Bare gå fra partnere deres først eller ha en såkalt åpent forhold med dem. Hvis dere har et snev av empati og selvinnsikt vel og merke...Like barn leker best, kjæresten/ kjærestene deres forjener  definitivt bedre!

Anonymkode: 6f838...7e9

• Liker 2
Skrevet

Det mange ikke tenker på er at det også er utroskap når den ene parten ikke lenger gidder å ha sex. Når man nekter sin partner noe som er et fundamentalt behov for de fleste, er det i mine øyne også utroskap. Når man inngår et løfte om ekteskap, eller bestemmer seg for å være samboere, så forplikter man seg til noe mer enn vennskap. Her er seksualitet noe av det viktigste. Med mindre man klart og tydelig gir beskjed FØR man innleder forholdet at man ikke er interessert i, eller at den andre må regne med at man til slutt ikke gidder å ha sex mer, eller at det blir veldig lite sex, så er det like ille som å være utro, spør du meg. Man bryter da sine løfter/avtaler når man ble et par.

Forsvarer ikke utroskap, men mener som sagt at det er mange former for utroskap.

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, Tba skrev:

Kvinner behøver ikke å være veldig pene for å få oppmerksomhet fra disse desperate mennene, de har størst suksessrate på helt vanlige kvinner som har vært gift en stund, og er veldig svake for smisking. Det er ofte kvinner som har urealistiske forventinger til karriere og livet generelt, som gir ektefellen skylden for at ikke alle drømmene gikk oppfyllelse, og syns derfor at de fortjener litt spenning i hverdagen.

I denne gruppen av kvinner med høyere utdanning, rundt 40 år gamle med livskrise og begynnende overgangsalder er det en del som har sidesprang.

Dette er min observasjon, og det er sikkert mange som er uenige. Jeg håper inderlig at mønstert jeg har observert ikke så vanlig som det er i min omgangskrets.

Det er absolutt sant! 

Anonymkode: af969...aa8

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Tba skrev:

Jeg tror faktisk du har litt rett, men jeg har erfart at menn raskere går over grensen, mens damer holder litt mer igjen. Jeg har møtt en del menn som selv er i forhold og som syns jeg er veldig interessant når jeg også er i forhold. De har ikke hatt noen kvaler med å ha sex, mens jeg har vært den som har holdt igjen da samvittigheten holder meg igjen. Jrg har nok flørtet litt, men ikke gått over grensen. Men merker at det er svært fristende. 

Anonymkode: 56441...e08

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det mange ikke tenker på er at det også er utroskap når den ene parten ikke lenger gidder å ha sex. Når man nekter sin partner noe som er et fundamentalt behov for de fleste, er det i mine øyne også utroskap. Når man inngår et løfte om ekteskap, eller bestemmer seg for å være samboere, så forplikter man seg til noe mer enn vennskap. Her er seksualitet noe av det viktigste. Med mindre man klart og tydelig gir beskjed FØR man innleder forholdet at man ikke er interessert i, eller at den andre må regne med at man til slutt ikke gidder å ha sex mer, eller at det blir veldig lite sex, så er det like ille som å være utro, spør du meg. Man bryter da sine løfter/avtaler når man ble et par.

Forsvarer ikke utroskap, men mener som sagt at det er mange former for utroskap.

Forstår at det er kjipt å være i et forhold med en partner som mister sexlyst, men det kan ikke sammenlignes da partner vil merke at sexen uteblir og kan gjøre seg opp en mening om forholdet utifra det. Ved utroskap tror jo den bedratte at alt er i orden, utroskap er løgner. Sexløst forhold er ikke løgner så fremt ikke den som mister lysten lyver på seg sykdommer eller ereksjonssvikt eller annet for å slippe unna da. Det er alle løgnene som gjør utroskap stygt.

Anonymkode: 12c9f...305

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig enig i det at å nekte å ha sex med partneren er et stort svik,og like ille som utroskap. Jeg ville ikke kalle det utroskap, men et alvorlig svik, som ødelegger forholdet. Og dette med at det er løgnene som gjør utroskap stygt synes jeg ikke er helt riktig. Det er selvsagt ikke bra med løgner, men det er ikke bare løgner som gjør det stygt. Det som gjør det stygt er jo at man har sex med en annen, og det er det de fleste reagerer på. Hvis man bare sa det på forhånd liksom, så ville det jo slett ikke være greit for de fleste. Man kan si at da har man et valg når man får vite om det, men det er jo like vondt å opplevde det for det. Jeg blir litt trøtt av alle de som sier at det ikke er selve utroskapen de reagerer på, det er bare løgnene. Men det er jo ikke sant! Det er jo både selve utroskapen og løgnene de reagerer på. De hadde ikke reagert så sterkt hvis partneren bare løy om noe helt likegyldig, som at han hadde betalt en regning og ikke hadde gjort det. Klart man ville blitt sur av det, men ingen ville reagert så sterkt som på utroskap. Det er handlingen de fleste reagerer mest på, samtidig med at man er blitt løyet for av partneren. 

Anonymkode: a69b1...afc

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 1.2.2017 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk du har litt rett, men jeg har erfart at menn raskere går over grensen, mens damer holder litt mer igjen. Jeg har møtt en del menn som selv er i forhold og som syns jeg er veldig interessant når jeg også er i forhold. De har ikke hatt noen kvaler med å ha sex, mens jeg har vært den som har holdt igjen da samvittigheten holder meg igjen. Jrg har nok flørtet litt, men ikke gått over grensen. Men merker at det er svært fristende. 

Anonymkode: 56441...e08

Du har nok rett i at menn som er disponert for å være utro ofte går raskere over grensen enn kvinner. I den settingen du beskriver treffer du de mennene som er klare for et sidesprang. De er pågående gir seg ikke selv om de møter motstand. Mitt inntrykk er kvinner som leggerann  på menn går fortere videre når de ikke får ønsket respons fort.

Endret av Tba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...