AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Jeg ser virkelig ikke meningen. Med noe som helst. Tiden bare går fort fremover, og føler det er er et kappløp for å rekke visse ting før man dør. Hva er vitsen? Rekke å ta utdanning, jobbe litt, tjene penger så man kan få råd til en kone (få høy nok status) og få barn. Og så dø. Vær så snill å oppdater meg på hvorfor det er viktig å oppnå disse tingene i livet før man dør, og er død til uendelig tid? Hvorfor skal vi gidde å leve i 70 år og opparbeide en masse dritt vi bare mister til slutt? Anonymkode: 08e38...0b2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Meningen må man finne selv. Anonymkode: a4ad5...caa 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Meningen må man finne selv. Anonymkode: a4ad5...caa Og om man ikke finner den? Anonymkode: 08e38...0b2
Citpensacola Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 For min del handler livet om å oppleve ting jeg liker å oppleve. Stort sett mer komplisert er det ikke. Det å følge normen med ektefelle og barn er totalt uaktuelt for min del, da det bare virker hemmende på alle tingene jeg har lyst til å drive med. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Nei, si det... Selv har jeg bestemt meg for å drite i både mann og barn, og utdanning tar jeg bare om det viser seg å være hensiktsmessig. Jobber mest mulig for å kunne slutte å jobbe snarest mulig, og gjøre akkurat som jeg vil til den dagen jeg dør. Anonymkode: ac479...f93
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og om man ikke finner den? Anonymkode: 08e38...0b2 Da følger man strømmen til man finner den. Tenkte som deg i min ungdom, for meg ble livet bra når jeg fikk barn. For bestevenninna mi ordnet det seg når hun fant ut at hun ville satse på eget firma. Alle må finne sin greie, og for noen så tar det lenger tid. Hold ut. Anonymkode: a4ad5...caa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 Min mening har jeg alltid funnet ved å reise, det finnes et annet liv enn kalde Norge. Anonymkode: d3109...218
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Kanskje det ikke finnes noen mening med å leve. Men det er i alle fall ikke noen mening med å dø. Noen opplever en enorm følelse av frihet når man oppdager at hei, nei, det er faktisk ikke noen mening med livet, og jeg kan gjøre hva jeg vil med det (så lenge det ikke går negativt utover andre, og forringer andres liv). Anonymkode: 4361e...935
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det ikke finnes noen mening med å leve. Men det er i alle fall ikke noen mening med å dø. Noen opplever en enorm følelse av frihet når man oppdager at hei, nei, det er faktisk ikke noen mening med livet, og jeg kan gjøre hva jeg vil med det (så lenge det ikke går negativt utover andre, og forringer andres liv). Anonymkode: 4361e...935 Jeg liker tanken på å ikke være noe som helst. Anonymkode: 08e38...0b2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Meningen med livet er det du spør kvinneguiden om.. Start med utdanning og ta resten derfra. Lykke til! Anonymkode: c0e4b...014
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 Folk jobber hard for å skaffe seg all den "dritten", fordi de tingene gjør livet hyggeligere å leve, mens man er i livet. Anonymkode: 81e85...0ed
_popcorn_ Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 Det er jo tiden som er meningen. Man skal leve livet, nyte studietiden, trives på jobben og kose seg med venner og familie på fritiden. Se litt rundt deg mens du går, ikke bare opp og fram. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Skrevet 30. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker tanken på å ikke være noe som helst. Anonymkode: 08e38...0b2 Dette høres ut som et ønske fra noen som kjenner på mye vondt. Tidligere da jeg var deprimert tenkte jeg faktisk at JO, det er faktisk mer mening med å dø. Og svaret på hvorfor var alltid at da slapp jeg å leve, da slapp jeg å kjenne all smerten. Men det er faktisk mulig å leve uten at det er smerte. Da jeg var deprimert var tanken på at det var mulig å være til i livet uten å skulle ønske at man heller var dø, helt umulig. Men nå ser jeg at det er mulig. Hvis det er sånn at du sliter med depresjon og derfor sliter med eksistensiell angst eller tanker om at det er meningsløst, så skal du vite at det blir bedre. Anonymkode: 4361e...935
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #14 Skrevet 30. januar 2017 Man trenger ikke å finne en stor svulstig "Mening" for å ha et godt liv. Gjør det som gjør deg glad, vær glad i mennesker og la de bli glad i deg. Lev her og nå for du som alle andre kommer til å dø, og da er det bra om du har hatt et liv med flere gleder enn sorger. Anonymkode: 4fe22...631
Gjest HundHund Skrevet 30. januar 2017 #15 Skrevet 30. januar 2017 Jeg har det akkurat som deg. Hva er vitsen egentlig? Hvorfor skal jeg gå på skole, få høy utdanning, jobbe, få familie, bli gammel også død? Vi mister jo alt tilslutt uansett. Helt meningsløst. Føler ikke at jeg lever, bare eksisterer.. Jeg er alvorlig deprimert og har vært innlagt flere ganger. Har flere ganger tenkt på å ende livet mitt og jeg er bare 17 år! Jeg hater hvordan verden er i dag. Vi mennesker er uten tvil den verste arten som har eksistert noensinne. All ondskapen som finnes i denne verden, pågrunn av oss. Jeg klarer ikke finne mening med noe som helst lengre. Er drittlei og vil bare DØ. Sorry for klagingen men ville bare du skulle vite at du ikke er alene..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå