Gå til innhold

Hva er deres hobby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 20 år som etter å ha sett "Happy go lucky" fant ut at jeg skulle prøve å følge rådene der, blant annet å lære nye ting. Hva kan jeg da lære meg? Har dere noen spesiell hobby som anbefales å begynne med? Gjerne noe sosialt da jeg bor på hybel, men alle tips mottas gledelig😄 

Anonymkode: 2c162...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa

Strikking

Maling/tegning

Lese bøker

Kanskje ikke så sosialt, men kan jo strikke sammen med venninnegjengen, eller lesesirkel.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke lese bøker, har ikke tålmodiget til det, men hadde vært artig å lære seg å strikke!

Anonymkode: 2c162...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk. Spiller fiolin på hobbybasis. Begynte da jeg var student for mange år siden - veldig gøy!

Anonymkode: 8738e...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst/graffiti/tatovering men det tar opp så mye av tiden min at det er vel mer en livsstil blitt... 🤓 Så da må det bli skateboard 💅🏻

Anonymkode: 378c7...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få med deg de du bor sammen med på geocaching?

 

Anonymkode: add4c...34e

Bor alene på hybel, men jeg og kjæresten drev på med geocaching i sommer. Tok de vi klarte her, men er helt umulig nå på vinteren med flere meter snø😅

Anonymkode: 2c162...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bueskyting! Sjekk om det er noen kurs i området du bor? Dette er helt fantastisk gøy. :jepp:

Andre hobbyer jeg har:
- Maling
- Gaming
- Modding (lager mods til spill)
- Yoga

Har også sett på muligheten til å melde meg inn i Vikinglag og lære meg å lage forskjellige ting på samme måte som de gjorde i Vikingtiden. Var på Vikingmarked i sommer og fikk veldig lyst til å være med, selvom det ikke er noen Vikinglag i nærområdet mitt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tittelen, så er mine faste hobbier å gå tur med hund, se filmer med familien, og å spille brettspill/xbox. Men det fins selvfølgelig flere ting jeg liker å gjøre, det er bare at jeg sjeldent får gjort de av forskjellige årsaker.

Dersom du har en frivilligshetssentral der du bor, så har jo de forskjellig som skjer som kanskje kan være av interesse, her har de bl.a sjakk og noe de kaller kulturkveld.

Fotografi, maling, tegning, lesing, ridning, spilling, turgåing, jogging, trening, yoga, skyting, svømming, camping, gå orientering, fiske...

Det spørs jo helt på hva du fatter interessen for, og om du har mulighet til å melde deg på noen kurs i nærområdet for å lære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker. Har som regel flere prosjekter på gang, noe enkelt som jeg kan ta med på besøk og på strikkekafé (bol og ermer til Mariusgenser, for eksempel...) og noe mer avansert som jeg koser meg med hjemme (mønster i flere farger, flettemønster eller hullmønster).

Jeg spiller flere instrumenter, det siste begynte jeg å lære da jeg var 40 år (aldri for seint å lære noe nytt).

Da jeg var student trente jeg karate 2-4 ganger i uka.

Ellers har jeg gått på fotokurs, swingkurs, kurs i lefsebaking... 

Hvis du vil lære å strikke er strikkekafé et godt tips. Nok av folk som gjerne lærer bort. Her er det et museum som arrangerer strikkekafé en gang i uka, andre steder er det husmorlag (heter det husmorlag fremdeles, forresten?) eller andre organisasjoner som arrangerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å starte opp et kor eller spille en idrett som de gjorde i programmet?  Det treng ikke være fotball,  men noe annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban Exploration - Ufattelig gøy og spennende å besøke nedlagte / forlatte bygg, forsvarsverk, fabrikker eller annet man skulle komme over.

Se Urban Exploration Norway på facebook, flere jenter som driver med denne hobby'n og masse bilder som ligger ute på den gruppa.

Anonymkode: e3e4e...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Wikipedia.     

 Debatt-forum, som diskusjon.no eller VGD     

 Bookcrossing. 

Anonymkode: 3b3e2...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/30/2017 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Bor alene på hybel, men jeg og kjæresten drev på med geocaching i sommer. Tok de vi klarte her, men er helt umulig nå på vinteren med flere meter snø😅

Anonymkode: 2c162...3a0

Snø? Hvilken som helst form for vintersport så klart! Hvis du er blakk student, langrenn. Snowboard, telemark, slalom....Vann er gøy, både i rennende og frossen form.

Anonymkode: a1b02...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bøker,prøver ut nye matretter,gjør-det-selv fiksing på div møbler,går mye turer i marka og i byen generelt og tar noen ganger bilder,studerer språk og jobber frivillig.

Om du vil prøve ut frivillig arbeid gå inn på frivillig.No der har de noe for alle og de søker til lengre og kortere ting.

Hva med å studere noe? Språk,kunsthistorie?gå på kurs som interesserer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lesing (om du vil gjøre det sosialt kan du jo starte en bokklubb, altså at dere alle leser samme boken, og så samles en gang i uken eller hvor ofte dere nå ønsker, og diskuterer boken. Viktig at man da har avtalt hvor langt man skal lese til, så det ikke er lov å komme med spoilers etter f.eks. kapittel 3). 

Gaming (igjen; mulig å gjøre til en sosial greie om du spiller enten spill flere kan spille samtidig, eller dere kan spille etter tur). 

Brettspill

Yoga/pilates heime på stuegulvet etter youtube-videoer. Dette kan man også gjøre sammen om man har plass. (men om man bor på hybel er kanskje plassen en liten begrensning?)

 

Anonymkode: e95f2...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser, skriver, scrapper, lager mat og fargelegger :D

Anonymkode: 44894...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...