AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Hei! Vi er på boligjakt og da blir dette med budgivning aktuelt. Vi er begge i jobb på dagtid, ulike steder; hvordan gjør vi det da med budgivning, legitimasjon og elektronisk signering? Vi tar opp lån sammen, har fått godkjenning fra banken. Noen som har vært borte i dette nylig og kan svare? Anonymkode: bbedf...975
ajarRun Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi er på boligjakt og da blir dette med budgivning aktuelt. Vi er begge i jobb på dagtid, ulike steder; hvordan gjør vi det da med budgivning, legitimasjon og elektronisk signering? Vi tar opp lån sammen, har fått godkjenning fra banken. Noen som har vært borte i dette nylig og kan svare? Anonymkode: bbedf...975 https://www.eiendomsmegler1.no/gibud/ https://www.eiendomsmegler1.no/bolig/kjoepe-bolig/budgivning/ Ta kontakt med megler på den aktuelle megleren så vil de hjelpe deg med dine spørsmål. Elektronisk er vel enklere. Men megleren vil jo strekke seg langt for å få bud, så jeg kan ikke tenke meg at dette skal være noe som helst problem.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Joda, selve den elektroniske signeringsbiten er ei, spørsmålet er mer retta mot det at vi er to som byr sammen, og ikke er på samme sted slik at begge kan signere.. Anonymkode: bbedf...975
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Vi var også på forskjellige steder i budrunden og en av oss signerte elektronisk, så la vi med bilde av legitimasjon fra den andre. Dette er bare noen uker siden. Anonymkode: acdfc...28b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Det holder at den ene signerer elektronisk. Vi kjøpte akkurat hus sammen, og siden jeg er opptatt med babyen var sambo ansvarlig for å gi bud. Anonymkode: 7858d...638 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Det finnes nett-tjenester der man kan signere dokumenter elektronisk selv om man er på forskjellige steder. Du bruker bare BankID når du signererer for å legitimere deg. signident.no er enkel og grei. Anonymkode: 0a2ae...167
KnutA Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 (endret) Ja den er dødsbra! :D Endret 30. januar 2017 av KnutA dobbel post
prt90 Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Flere av eiendomsselskapene har veldig gode løsningen for elektroniske bud med flere budgivere. En legger inn budet, legger til eventuelle flere låntakere og signerer med bankid. Så får de andre lånetakerne tilsendt en link som de går inn på og bekrefter med bankid. Veldig enkelt og ryddig system. Eiendomsmeglerne imidlertid tar utrolig lett på dette. Ettersom skikkelig autentisering av bud tar for lang tid og kan ta "futten" ut av en god budrunde så pleier det å holde at begge godkjenner et bud på 1 krone elektronisk i starten på budrunden, så kan 1 av lånetakerne by så mange millioner man vil på SMS eller telefon etterpå.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Takk for svar! Har nå fått prøvd det ut, logget på med min bank-ID, la inn info på meg selv som budgiver 1, trykket på "legg til budgiver 2" og fylte ut informasjon på samboeren. Deretter la vi inn budet. Samboeren måtte ikke inn på egen link og legitimere seg, det holdt tydeligvis med kun min legitimasjon. Anonymkode: bbedf...975
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 Å gi bud elektronisk er supert, når det funker (ja har opplevd at det krasjet midt i kampens hete). Derfor har vi nå alltid utfylt/signert budskjema, med den andres legitimasjon, med som backup når vi skal by. Evnt legge inn et bud på 1 kr på visning, så er formalitetene i orden og dere kan forhøye på SMS. Anonymkode: 65d5b...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå