Gå til innhold

Typen vil ikke bli far, men dama ble gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du han må ta konsekvensene av at dama er gravid og må bli far? Hvis du også er for selvbestemt abort er du en hykler.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Har man sex, er det noe man "risikerer", og ansvaret følger med. Vil man ikke ha barn er det så enkelt som å holde seg unna det motsatte kjønn. Lett som en plett! 

• Liker 41
Skrevet

Hvis kvinner får lov å ta abort når faren er 100% i mot burde kvinne må ta abort hvis mannfolk ikke vil ha.  Rettferdig absolutt. 

Anonymkode: c367d...104

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Aamu skrev:

Selvsagt. Har man sex, er det noe man "risikerer", og ansvaret følger med. Vil man ikke ha barn er det så enkelt som å holde seg unna det motsatte kjønn. Lett som en plett! 

Har den holdningen selv og har lest i tråder der mannen ikke vil ha barnet så er det mange som mener at da burde han ikke hatt sex. Lurer på hvor mange av de som sier det er for selvbestemt abort. 

Skrevet

Jeg mener at mannen skal ta ansvar for sine valg og handlinger, akkurat som jeg mener kvinner skal ta ansvar for sine valg og handlinger. Men nå er jo de fleste kvinner patetiske og kan ikke ta ansvar for sine handlinger eller valg.

• Liker 4
Skrevet

Ja jeg synes mannen må ta ansvar. Sex er noe begge er med på. Jeg synes også mannen alltid fortjener å bli hørt og at de det gjelder må høre på hverandres synspunkt, selv om det i praksis er kvinnens avgjørelse. Det er en bedriten situasjon å komme i uansett.

Anonymkode: 7339b...ed0

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kvinner får lov å ta abort når faren er 100% i mot burde kvinne må ta abort hvis mannfolk ikke vil ha.  Rettferdig absolutt. 

Anonymkode: c367d...104

For noe bullshit. I begge tilfeller er det da mannen som bestemmer over kvinnens kropp. Dermed er begge deler overgrep på kvinnen. Det er ikke overgrep på mannen å få et barn han ikke har andre forpliktelser overfor en noen kroner om han ikke vil være far. 

Anonymkode: 13de1...d31

• Liker 31
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synes mannen må ta ansvar. Sex er noe begge er med på. Jeg synes også mannen alltid fortjener å bli hørt og at de det gjelder må høre på hverandres synspunkt, selv om det i praksis er kvinnens avgjørelse. Det er en bedriten situasjon å komme i uansett.

Må ikke også kvinnen ta ansvar? Hun hadde vel sex hun også? Så hvis han alltid må bli far må kvinnen også alltid bli mor?

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Bergtatt skrev:

Må ikke også kvinnen ta ansvar? Hun hadde vel sex hun også? Så hvis han alltid må bli far må kvinnen også alltid bli mor?

Jeg skrev da nå aldri at kvinnen ikke må ta ansvar. Det var mannen på lurte på, så det var derfor jeg svarte på det :) Jeg skrev at begge var med på sex, noe som inkluderer kvinnen. Det siste der vet jeg ikke hva du mener med.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe bullshit. I begge tilfeller er det da mannen som bestemmer over kvinnens kropp. Dermed er begge deler overgrep på kvinnen. Det er ikke overgrep på mannen å få et barn han ikke har andre forpliktelser overfor en noen kroner om han ikke vil være far. 

Burde ikke reglene være litt mer likestilt. Nå er det slik at mor kan ta abort om hun ikke ønsker barnet uavhengig av hva far mener og motsatt. Da burde det være slik at hvis ikke far ønsker barnet er han eller ikke ansvarlig for å oppdra det, også økonomisk. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, ingen MÅ bli far. Han har sin fulle rett i å ikke ønske noen kontakt med barnet eller barnemor.

• Liker 10
Gjest Tsunade
Skrevet (endret)

Menn som ikke vil bli fedre, kan velge å:

- bruke kondom

- sterilisere seg

- avstå fra å ha sex*

INGEN av disse mulighetene innebærer den samme helserisiko eller påkjenning for menn som det p-piller, sterilisering eller abort gjør for kvinner. Kondom beskytter i tillegg mot flere sykdommer.

Men det er den samme gamle visa: menn forlanger å kn....e i vei, og forlanger at kvinner skal ta ALT ansvar for evt. konsekvenser. Bli voksne, for søren!

* Han kan ha så mye sex han vil eller kan med menn, da menn som kjent ikke blir gravide. Men husk kondom..

Endret av Tsunade
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev da nå aldri at kvinnen ikke må ta ansvar. Det var mannen på lurte på, så det var derfor jeg svarte på det :) Jeg skrev at begge var med på sex, noe som inkluderer kvinnen. Det siste der vet jeg ikke hva du mener med.

Det jeg mente er at du fremstiller det som mannen må ta ansvar for sine handlinger og bli far, mens kvinnen kan velge. 

Skrevet
1 minutt siden, Bergtatt skrev:

Det jeg mente er at du fremstiller det som mannen må ta ansvar for sine handlinger og bli far, mens kvinnen kan velge. 

Det var ikke meningen å fremstille det slik. Begge tar så klart ansvar for det som har skjedd. Ser nå at jeg burde brukt ordet "konsekvenser" istedenfor ansvar.

Skrevet
22 minutter siden, Bergtatt skrev:

Mener du han må ta konsekvensene av at dama er gravid og må bli far? Hvis du også er for selvbestemt abort er du en hykler.

Da har du fullstendig missa poenget. Abort er om kvinnens rett til å bestemme over egen kropp og har ingen ting med menn å gjøre i det hele tatt. Mannens pålagte ansvar for egne barn er BARNETS rett og har ingen ting med kvinnen å gjøre.

Mannfolk får faen meg slutte å syte over konsekvensene når de ikke gidder å ta ansvar ved å bruke prevansjon. 

• Liker 31
Skrevet
5 minutter siden, Bergtatt skrev:

Burde ikke reglene være litt mer likestilt. Nå er det slik at mor kan ta abort om hun ikke ønsker barnet uavhengig av hva far mener og motsatt. Da burde det være slik at hvis ikke far ønsker barnet er han eller ikke ansvarlig for å oppdra det, også økonomisk. 

Hvorfor skal egoismen til menn få enda større spillerom en den alt har? Ved å forlate mor og barn fordi han ikke vil ta ansvar har han jo alt fått lov til å være griseegoistisk og sviktet barnet sitt. Hvorfor skal han få svikte barnet enda mer? Hvorfor skal egoismen til voksne menn gå utover barn mer enn det alt gjør? Er det ikke heller påtide at menn går i seg selv og spørr seg selv hvorfor de skal prioriteres, ikke bare over kvinner, men over barn også? Snak om ha syke gudskomplekser ass..

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Tsunade skrev:

Menn som ikke vil bli fedre, kan velge å:

- bruke kondom

- sterilisere seg

- avstå fra å ha sex

INGEN av disse mulighetene innebærer den samme helserisiko eller påkjenning for menn som det p-piller, sterilisering eller abort gjør for kvinner. Kondom beskytter i tillegg mot flere sykdommer.

Men det er den samme gamle visa: menn forlanger å kn....e i vei, og forlanger at kvinner skal ta ALT ansvar for evt. konsekvenser. Bli voksne, for søren!

Nå er det som oftest slik at begge vil ha sex og da burde jo begge ta ansvar og bli foreldre. Vil ikke dama bruke p-piller eller andre p.midler og han ikke kondom har dem to valg, ha sex og risikere graviditet og bli foreldre eller avstå fra sex. Hvis du mener at han alltid må ta konsekvensene av sex, men at hun kan ta abort så er du en hykler. 

Skrevet

Selvsagt! Om han ikke vil bli far under noen omstendighet burde han sterilisere seg for å være på sikre siden!!! Er ikke verre en det!

Å menn må ta ansvar for seg selv, bruk kondom for f**n, om det er så krise:P

Anonymkode: 38729...a5f

• Liker 11
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal egoismen til menn få enda større spillerom en den alt har? Ved å forlate mor og barn fordi han ikke vil ta ansvar har han jo alt fått lov til å være griseegoistisk og sviktet barnet sitt. Hvorfor skal han få svikte barnet enda mer? Hvorfor skal egoismen til voksne menn gå utover barn mer enn det alt gjør? Er det ikke heller påtide at menn går i seg selv og spørr seg selv hvorfor de skal prioriteres, ikke bare over kvinner, men over barn også? Snak om ha syke gudskomplekser ass..

La oss holde oss litt saklig og ikke slenge om seg med stygge kommentarer. Helst burde begge ta ansvar for sine handlinger og bli foreldre, men slik reglene er i dag så kan kvinnen bestemme dette helt selv. 

I en situasjon hvor han vil bli far og hun ikke vil være mor så kan hun likevel ta abort. Så hvorfor burde ikke han ha muligheten til å nekte ansvar for barnet om det var motsatt?

Endret av Bergtatt
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt! Om han ikke vil bli far under noen omstendighet burde han sterilisere seg for å være på sikre siden!!! Er ikke verre en det!

Å menn må ta ansvar for seg selv, bruk kondom for f**n, om det er så krise:P

Anonymkode: 38729...a5f

Og om en kvinne absolutt ikke vil bli gravid så må hun gjøre det samme, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...