AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 En gaffel falt på gulvet for ikke så lenge siden. Det har ikke skjedd på mange, mange år. Isåfall venter man besøk om ikke så lenge. Betyr ikke det at det kommer fremmede på besøk til gårds? Og da er det en kvinne som visst nok kommer (i følge mytene om gafler som havner på gulvet). Eller hvordan var nå dette igjen? Anonymkode: 6a1af...441 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En gaffel falt på gulvet for ikke så lenge siden. Det har ikke skjedd på mange, mange år. Isåfall venter man besøk om ikke så lenge. Betyr ikke det at det kommer fremmede på besøk til gårds? Og da er det en kvinne som visst nok kommer (i følge mytene om gafler som havner på gulvet). Eller hvordan var nå dette igjen? Anonymkode: 6a1af...441 Jo du har rett Kanskje kommer det en kvinnelig inspektør fra Lisensavdelingen NRK på døren din snart. Eller forhåpentligvis et noe triveligere besøk Anonymkode: f42f9...e94 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Eller du trenger rørlegger snart, og en kvinnelig rørlegger kommer? Anonymkode: f42f9...e94
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo du har rett Kanskje kommer det en kvinnelig inspektør fra Lisensavdelingen NRK på døren din snart. Eller forhåpentligvis et noe triveligere besøk Anonymkode: f42f9...e94 Nei seriøst. Det er et gammelt ordtak som sier det. Det samme sies hvis en kniv faller på gulvet. Er ikke dette allmenn-kunnskap? Anonymkode: 6a1af...441
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei seriøst. Det er et gammelt ordtak som sier det. Det samme sies hvis en kniv faller på gulvet. Er ikke dette allmenn-kunnskap? Anonymkode: 6a1af...441 Joda, men det er jo bare tull og overtro Anonymkode: f42f9...e94 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei seriøst. Det er et gammelt ordtak som sier det. Det samme sies hvis en kniv faller på gulvet. Er ikke dette allmenn-kunnskap? Anonymkode: 6a1af...441 Er det? Hvordan høres ordtaket ut? (Jeg synes det høres mer ut som overtro á la at det betyr ulykke å knuse speil eller gå under stiger. Jeg har faktisk aldri hørt noe ordtak av den typen.) Anonymkode: 92e2d...714
chouette Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Jeg mistet en smørkniv på gulvet i dag. Betyr det mannfolkbesøk? 2
Nietsoj Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 36 minutter siden, toothfairy skrev: Jeg mistet en smørkniv på gulvet i dag. Betyr det mannfolkbesøk? Smørkniv.... *leter i hakkespettboken* ... jo, det betyr ar det kommer en mannlig massør på besøk 3
Rumle Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Oops .. der mistet jeg visst smørkniven min, gitt 4
chouette Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 15 minutter siden, Nietsoj skrev: Smørkniv.... *leter i hakkespettboken* ... jo, det betyr ar det kommer en mannlig massør på besøk står det noe mer om bakgrunnen for hans plutselige oppmøte? Hva vil han, hvor kommer han fra osv..? 3
Nietsoj Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 14 minutter siden, toothfairy skrev: står det noe mer om bakgrunnen for hans plutselige oppmøte? Hva vil han, hvor kommer han fra osv..? Nei, i listen står det bare slik: "Smørkniv = besøk av en som smører (kan være massør, mekaniker, veterinær e.l.)" 2
Nietsoj Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 34 minutter siden, Rumle skrev: Oops .. der mistet jeg visst smørkniven min, gitt Bruker du den som smørkniv??
Rumle Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Akkurat nå, Nietsoj skrev: Bruker du den som smørkniv?? Det bor en smørkniv i alle kniver 2
Nietsoj Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 Ok, jeg kjøper den. Når kan massøren komme? 2
Erazor Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Det er vel mer en type overtro, men da jeg var liten pleide foreldrene mine å si at hvis vi mistet en kniv i gulvet, så kom en mann på besøk og hvis vi mistet en gaffel i gulvet kom en dame. Alltid like festlig de gangene man stemte, og hjernen er selvsagt innstilt på å huske de gangene og ikke alle de gangene ingenting skjedde. 3
chouette Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 11 minutter siden, Nietsoj skrev: Nei, i listen står det bare slik: "Smørkniv = besøk av en som smører (kan være massør, mekaniker, veterinær e.l.)" Kan også være skismører. Og sånne cateringansatte Men krysser fingrene for at det er massøren som banker på hos meg også 3
Aamu Skrevet 31. januar 2017 #19 Skrevet 31. januar 2017 Kom det en kvinne? ENeste jeg har hørt er at om man mister tannpirkerne på gulvet, skal det regne. Derfor har jeg ikke sånne tretannpirkere, vil ikke at det skal regne 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå