AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Sliter med løs avføring og greier ikke holde på maten noe særlig. Den bare går rett igjennom uten at det er ubekvemt. Vært sånn de siste 4-5 dagene og begynner nå å bli bekymret. Har forsøkt å spise en del fiber og egg, som skal roe ned fordøyelsen, og drikker i tillegg til det solbærtoddy for å stabilisere inntaket. Men fortsatt er den løs. Hva skal vi gjøre? Hjelp! Anonymkode: a6ba5...c44
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Reduserer fiberet, spis brød uten frø. Loff, banan, blåbær, ris, fiskeboller er noen få av de matvarene som er fine ved løs mage. Hold deg unna rå grønnsaker og frukt med mye fiber. Anonymkode: 85f55...f5f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Jeg spiser ganske variert. Fisk, poteter, pasta, osv. Jeg spiste østers også, men det er vel over en uke før alt dette startet, og jeg tenker det ikke kan ha noen innvirkning på min nåværende løse mage. Takker for innspill. Skal gå å kjøpe inn bedre mat nå, ser det er tomt i kjøleskapet. Anonymkode: a6ba5...c44
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ganske variert. Fisk, poteter, pasta, osv. Jeg spiste østers også, men det er vel over en uke før alt dette startet, og jeg tenker det ikke kan ha noen innvirkning på min nåværende løse mage. Takker for innspill. Skal gå å kjøpe inn bedre mat nå, ser det er tomt i kjøleskapet. Anonymkode: a6ba5...c44 Variasjon er ikke det beste når du har løs mage, da er det skånekost som gjelder. Og det er ikke usannsynlig av det er østersen som er synderen, selv om det gikk en uke før du fikk reaksjon. Det hele kan ha startet som en liten irritasjon som har utviklet seg til en større irritasjon som gir løs mage. Nå må du bare få dempet irritasjonen, og da bør alt være tilbake til normalen i løpet av kort tid. Anonymkode: 85f55...f5f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Reduserer fiberet, spis brød uten frø. Loff, banan, blåbær, ris, fiskeboller er noen få av de matvarene som er fine ved løs mage. Hold deg unna rå grønnsaker og frukt med mye fiber. Anonymkode: 85f55...f5f Dette er faktisk riktig. Fiber kan opprøre magen veldig. Det er uansett ikke farlig med litt løs avføring. Jeg har cøliaki og har i grunn diare titt og ofte Anonymkode: ff87c...9d3
Million Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Gå på apoteket og kjøp Loperamid. Det stopper diareen. Man starter kuren med to kapsler, og deretter èn kapsel for hver evt løse avføring. Dette er effektiv medisin, og hjelper på svært kort tid. Loperamid er reseptfritt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå