..... Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Jeg holder på å bli sprø. Jeg må opp på do flere ganger hver natt. Noen ganger kjennes det ut som at jeg må veldig tisse, men når alt kommer til alt, så kommer det bare noen dråper. Dette er fryktelig irriterende. Jeg er forøvrig på do før jeg legger meg, og jeg er også en gang til på do like etter at jeg har lagt meg (om jeg ligger en liten stund å ser tv f.eks). Dette ødelegger til tider nattesøvnen. Om jeg forsøker å ignorere at jeg må på do, så får jeg ikke sove, blir bare liggende å "kjenne etter". Og når jeg går på do, så blir jeg jo litt våken og det går litt tid før jeg sovner igjen. Noen som har tips til hvordan å sove gjennom hele natten uten dobesøk?
exictence Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Det kan være bare en veldig lei uvane. For om dagen går du normalt ofte? Kroppen "husker" veldig godt hva den gjorde sist. Så hvis du fortsetter å ignorere. Tenk at det gjør ikke så mye om du ikke får sove, du hviler og det er greit. Gjør dette flere netter etter hverandre, så husker kroppen den vanen, og forhåpentligvis blir det bedre og du får sove sammenhengende etterhvert. Eller det kan være noe medisink. Men hvis ddu ikke må småtisse i løpet av dagen, og at det er kun om natten det er et problem, så ville jeg tro det vr en lei uvane. Endret 29. januar 2017 av exictence 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Kanskje du har blærekatarr ? Anonymkode: a0ed8...d6f 1
Million Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Tenkte på blærekatarr, eller også kalt urinveisinfeksjon, jeg også. Det er typisk at man føler veldig at man må tisse, men så når man kommer dit så pipler det såvidt ut noen dråper bare. Svir det noengang også, trådstarter? Det beste for deg nå ( i morgen tidlig når de åpner), hadde vært å gått på apoteket og kjøpt et sterilt urinprøveglass. Dette tar du og fyller med urin f.eks med en gang du står opp om morgenen. Pakk det inn i en ren pose, sett det kjølig og ring legekontoret ditt og be om akutt-time. Si du mistenker urinveisinfeksjon og har en prøve klar. Du får sannsynligvis time samme dag, og da tar du med deg urinprøven din. De tester den for visse bakterier på legekontoret, evt sender de prøven til dyrkning for å se nøyaktig hvilken antibiotika du skal ha (dersom du har infeksjon). Det høres ut som en filleting å ha urinveisinfeksjon. Men det er det faktisk ikke. Det kan utvikle seg til å bli noe svært farlig, dersom man lar det gå ubehandlet. Infeksjonen i urinveiene kan da vandre videre opp i nyrene og forårsake infeksjon der også, og DA er man ille ute. Hvis nyrene klapper sammen, klapper hele systemet sammen....! Så kom deg til legen og få det sjekket ut.Husk å kjøpe prøveglass på apoteket (ca 20 kr) Endret 29. januar 2017 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Jeg hadde det også slik. Hos meg viste det seg å være en cyste på størrelse med en citron som lå og presset på blæren. Anonymkode: bdf9f...474
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det også slik. Hos meg viste det seg å være en cyste på størrelse med en citron som lå og presset på blæren. Anonymkode: bdf9f...474 Hvordan ble dette oppdaget ? Hva slags undersøkelser måtte du gjennom? Anonymkode: a0ed8...d6f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Sånn var jeg for noen mnd siden. Jeg hadde ikke urinveisinfeksjon eller noe sånt. Ble så lei til slutt! Bgynte å holde meg på natta, frustrerende i starten, men det ble mye bedre etterhvert! Nå sover jeg mye bedre og går mye mindre på toalettet. Anonymkode: 7f263...194
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Skjønner at det er plagsomt, jeg ville tatt en tur til legen. Kjipt når nettene blir ødelagt av å måtte gå på do. Har det sånn selv nå, pga. omgangssyke og diaré... går nok over om noen dager, men ekstremt plagsomt å måtte løpe på do når man helst burde sove. Anonymkode: d492d...ada
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Er du ung eller gammel? Mann eller kvinne? Problemer på dagtid? Anonymkode: 69ffc...931
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Jeg å har det sånn. Ble undersøkt av gynekolog. Hadde en polypp. Ble mye bedre av å begynne på p-piller faktisk. Må på do nå også om nettene. Men ikke hver natt som før. Å så prøver jeg å ikke drikke så mye før jeg skal legge meg. Anonymkode: 8307a...e63
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Bestill legetime. Her kan være mange årsaker bak. Observer og hvor mye du drikker ca. I dl. I løpet av et døgn. Anonymkode: 31033...9b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå