macy_s Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Har hatt det vanskelig i ekteskapet over tid, og har selv blitt deprimert. Har vært i det i over et år, og i høst Jar det vært ille. Toppet seg i jula. Har blitt henvist av fastlegen til psykolog, men var så stor pågang at jeg fikk time hos psykiatrisk sykepleier. Hva er forskjellen ? Noen so har erfaringer med hva man snakker om ? Jeg har til nå fortalt om hva jeg ser på som mine problemer. Men ser for meg mer spørsmål neste gang...!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 En psykolog er noen som har tatt en utdanning i psykologi, mens en psykiatrisk sykepleier er en person som først har tatt bachelor i sykepleie og så hatt flere år med fast jobb som sykepleier for så å videreutdanne seg til psykiatrisk sykepleier. Det er egentlig ikke noen stor forskjell i hva de gjør på timene og man kan få et svært godt utbytte av å gå til psykiatrisk sykepleier. Man snakker jo om det som du sliter med og så prøver man å finne behandlingsmetoder ut i fra dette. Anonymkode: 189e4...9d1
macy_s Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2017 Takk! regnet med vi skulle snakke om veien videre når jrg kom igjen.. men lurte litt på om de går tilbake til barndommen med spørsmålene ??
Pringle Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Hvordan samtalene kommer til å bli vinklet, er mye opp til deg. Fokus på barndommen er noe man har i psykoanalyse, og den behandlingsformen er ikke så ofte brukt lenger. Kognitiv terapi er vanligere, og det går mer på å forstå hvordan og hvorfor man tenker og føler (som man gjør) i hverdagen, og å finne mer hensiktsmessige måter å håndtere situasjoner, tanker og følelser. Men selvfølgelig kan du snakke om barndommen din med din behandler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå