Gå til innhold

Alternative brannvarslere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det brannvarslere som ikke bråker så mye?

Anonymkode: 04e32...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes i alle fall brannvarslere for døve. Jeg mener å huske at disse bruker lys og/eller vibrering. Men jeg vet ikke om dette erstatter lyd eller kommer i tillegg. Sannsynligvis kommer det i tillegg. Det er jo ofte hørende også i bygget som skal varsles. 

Anonymkode: 9612a...104

Skrevet

Hvorfor vil du ha brannvarslere som ikke bråker? Poenget med en brannvarsler er jo at den skal bråke for at du skal våkne, og høre den selv om du har mye støy rundt deg.

Anonymkode: ab781...099

• Liker 4
Skrevet

Du kan få kjøpt brannvarslere som du kan deaktivere med app fra mobiltelefon - både når du er hjemme og ikke. Hvis du er hjemme og lager mat bare, og brannvarslere går f.eks, det er kjekt. Er det kanskje det du egentlig ønsker deg, TS? 

Anonymkode: a7c57...28e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten med røkvarslere er at de skal varsle folk, slik at de kommer seg ut. Der er derfor bestemmelser om hvor de skal plasseres og hvor mye lyd de minimum skal avgi ved røyk og eller åpen flamme. 

Forslaget om å dekaktivere røyvarsleren er direkte livsfarlig, på minst to måter. Oppstår det brann og en har glemt å aktivere røykvarsleren, kan en i verste tilfelle dø av kullosforgiftning. I beste fall få ansvar for at brannen ikke blir opdaget i tide, og dermed erstatningsansvar fra forsikringsselskapet i mollionklasse. 

Anonymkode: 52b57...f5b

• Liker 3
Skrevet

Så det finnes ikke alternative varslere? Ok, da får jeg fjerne noen av de i stedet

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det finnes ikke alternative varslere? Ok, da får jeg fjerne noen av de i stedet

Hva er det du egentlig vil ha?

Anonymkode: 6001c...8e0

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du egentlig vil ha?

En varsler som bråker mindre. Spesielt på soverom

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha en med mindre desibelstyrke? 

Går brannalarmen ofte hos deg?

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en ikke reagerte på stekeos. Husker ikke hva denne typen het, men fikk den sammen med Falck-alarmen.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil heller brenne inne? Høres fornuftig ut. 

Anonymkode: 9612a...104

• Liker 1
Skrevet
På 1/28/2017 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du vil ha en som ikke lager så mye støy? Er det pga falske alarmer. Kanskje i en blokk der alt er koblet sammen?

Skrevet

Hvorfor sliter du med at brannalarmen går så ofte? Mine bråker noe grusomt, men det vet jeg bare fordi jeg har sjekket at de virker... de er montert så de ikke går av pga ting som matlaging..

Skrevet

Dersom du bor i blokk/leilighetskompleks med brannalarmanlegg har du ikke lov til å fjerne røykvarslerne. 

Det er også noe av det dummeste jeg har hørt, røykvarslere er noe av det som redder flest liv fra brann. Har du opplevd en husbrann TS? Har du virkelig kjent på brølet fra flammer i et overtent hus? Det har jeg. Det finnes ikke noe mer ødeleggende og skremmende. 

Med mindre det er noe galt med røykvarsleren skal den ikke gå av så ofte at du plages så mye med støy. 

Anonymkode: 84c38...339

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du bor i blokk/leilighetskompleks med brannalarmanlegg har du ikke lov til å fjerne røykvarslerne. 

Det er også noe av det dummeste jeg har hørt, røykvarslere er noe av det som redder flest liv fra brann. Har du opplevd en husbrann TS? Har du virkelig kjent på brølet fra flammer i et overtent hus? Det har jeg. Det finnes ikke noe mer ødeleggende og skremmende. 

Med mindre det er noe galt med røykvarsleren skal den ikke gå av så ofte at du plages så mye med støy. 

Anonymkode: 84c38...339

Helt enig i denne. 

Det er det verste jeg har opplevd.

Dessuten kan man få trøbbel med forsikringen om man ikke har hatt røykvarslere. 

Anonymkode: 31ea5...154

Skrevet

Jeg tror "TS has left the building" ;)

Anonymkode: 5a64e...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...