AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Lurte på om noen har testet seg for urinveisinfeksjon hos helsestasjon for ungdom, eller om de kun tester kjønnssykdommer? Hadde vært fint å slippe å bestille legetime, samt de ekstra kostnadene. Anonymkode: b794e...164
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lurte på om noen har testet seg for urinveisinfeksjon hos helsestasjon for ungdom, eller om de kun tester kjønnssykdommer? Hadde vært fint å slippe å bestille legetime, samt de ekstra kostnadene. Anonymkode: b794e...164 Urinveisinfeksjon går du til lege med, eller legevakt i da om du tror du har. Det krever rask behandling for ikke å spre seg oppover i urinveiene. Seksuelt overførbare sykdommer kan helsestasjon for ungdom hjelpe deg med. Men også der er rask undersøkelse og behandling viktig, dersom du tror du er smittet av noe. Anonymkode: 9c005...4a6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lurte på om noen har testet seg for urinveisinfeksjon hos helsestasjon for ungdom, eller om de kun tester kjønnssykdommer? Hadde vært fint å slippe å bestille legetime, samt de ekstra kostnadene. Anonymkode: b794e...164 Du kan kjøpe sånne tester til hjemmebruk, både på apotek og på nett (inkludert Ebay). På mange legekontor kan du droppe innom med en urinprøve og få den sjekket av sykepleierne der. Hvis det er første gangen du har uvi må du nok inn til legen dersom du skal ha medisin, men har du hatt det før hender det at legen skriver ut resept uten at du trenger å ha time. Husk at uvi og enkelte kjønnssykdommer kan ha like symptomer, så dersom du har hatt ubeskyttet sex med nye partnere kan det være lurt å sjekke det også. Anonymkode: 0f70c...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urinveisinfeksjon går du til lege med, eller legevakt i da om du tror du har. Det krever rask behandling for ikke å spre seg oppover i urinveiene. Seksuelt overførbare sykdommer kan helsestasjon for ungdom hjelpe deg med. Men også der er rask undersøkelse og behandling viktig, dersom du tror du er smittet av noe. Anonymkode: 9c005...4a6 Sannhet med modifikasjoner. I mange tilfeller anbefales det å se an noen dager (i noen tilfeller en uke), da det kan gå over av seg selv. Leger vil ikke skrive ut antibiotika til alle med uvi. Anonymkode: 0f70c...9b1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Greia er at jeg allerede har fått en kur fra legen som ikke har funket, og var der her om dagen og leverte ny prøve for å få ny, men den prøven jeg leverte var ikke morgenurin, i tillegg til at den var ganske utvannet så de sa at de så en bedring og jeg ikke trengte ny kur. Nå er jeg ferdig med behandlingen, men merker overhode ingen bedring. Det er et par andre småting også som gjør at jeg syntes det er ubehagelig å dra på det legekontoret... Har hatt UVI i over 2 uker nå, så er ganske lei Anonymkode: b794e...164
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå