Gå til innhold

Menn, hvor i helvete er dere hen?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. det finnes da MENN der ute enda. 
Likestilling og feminisme betyr jo bare at alle velger hvordan de vil leve ;) Altså finnes det enda kvinner som velger å ha en mer tradisjonell rolle i forholdet :D  

Glad jeg har funnet en MANN! 

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, kattepusen skrev:

Likestilling og feminisme betyr jo bare at alle velger hvordan de vil leve ;) Altså finnes det enda kvinner som velger å ha en mer tradisjonell rolle i forholdet :D  

Hulemenn, skjeggete ustelte menn 

Så det er disse dere liker https://www.google.no/search?q=hulemannen&client=ms-android-sonymobile&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1ionw9uTRAhXHDiwKHR88DrYQ_AUIBygB&biw=360&bih=512#tbm=isch&q=hulemannen&imgrc=7yz-HhDu4BrgxM%3A

Anonymkode: a0412...f07

Skrevet

Noen får gi henne et kart til nærmeste asylmottak. Der er det nok av mannemenn. 

Ja takk til begge deler. En skikkelig manne-mann hjemme, og en litt feminin mann som kollega.

Anonymkode: 27b6c...7da

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja takk til begge deler. En skikkelig manne-mann hjemme, og en litt feminin mann som kollega.

Ekte mannenenn er hårete og ustelte,  er det dette du liker? 

Anonymkode: a0412...f07

• Liker 1
Skrevet

Kvinner må nok lære seg å velge. Du får ikke alt i en og samme person. Den store, sterke, maskuline "mannemannen" som skal beskytte deg ute og dominere deg, og hjemme løpe rundt med blomstrete forkle og gjøre husarbeid. 

Anonymkode: 46c5c...b29

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.side3.no/kjre-menn-hvor-i-helsike-er-dere-hen/3423306343.html

Det jenta i denne artikkelen ikke forstår er at mannsidealet blir drept av likestilling og feminisme. Likestilling gjør kjønnene.. Ja, nettopp likere hverandre.

Men man kan jo ikke akkurat forvente refleksjon fra ei slik dame.

Anonymkode: ade00...267

Det er artikkelen har et poeng. Samfunnet arbeider for at forskjeller mellom menn og kvinner skal jevnes ut. Dette ikke bare I lønn og arbeidsvilkår,  men også I hvordan en mann skal oppføre seg mot en kvinne. Hjemmets gjøremål skal deles likt. Menn skal sitte og tisse. Små gutter skal leke med dukker. Ja ovs.listen er lang. 

Jeg skiver ikke at jeg tenker stopp på en normal samfunnsutvikling skal være der kvinner deltar I arbeidslivet. Tvert imot ser kvinner I jobb samfunnet bedre . Det jeg vil frem til er de super feministene som har fått så stor aksept for innholdet I landets forvaltningssystem. Det offentlige er en sterk pådriver for utviklingen som beskrives I artikkelen. De små barna, unge kvinner og menn lærer gjennom den normerte tilpassede oppveksten at det feministiske levesettet er det riktige. Da forsvinner den opprinnelige urmannen som etterlyses I artikkelen. 

På KG formumet er det noen superfemister som ikke ser. Men de fleste kvinner vil se at ikke alt med likestillingen er bra  

• Liker 5
Skrevet

helt enig alt for mange puse menn.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Zarina skrev:

Mjaaaaaaaaaaaaaaau!

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 timer siden, kattepusen skrev:

Mener du (i fullt alvor) at likestilling og feminisme kan nevnes i samme betydning? Mener du (i fullt alvor) at likestilling og feminisme er ensbetydende med at da først kan folk velge hvordan de vil leve? I mitt hode er liberalisme et mer dekkende begrep i så måte. 

Vi må nesten ta inn over oss at de mest betydningsfulle premissleverandørene i samfunnet, altså politikere, media, toppene i organisasjonslivet og berømte kulturpersonligheter, angir en retning i dag som innebærer en klar feministisk slagside der tradisjonelle kvinneroller og kvinne oppgaver beskrives som uønsket og undertrykkende samtidig som menn, som sådan, må tøyles, dresseres og betraktes som trusler, hindre og direkte ødeleggende, spesielt for kvinner. Det er en, for meg, rystende agenda. Menns betydning, rolle, muligheter og ikke minst utfordringer er på grensen til skjøvet under teppet.

La meg ta et dagsaktuelt eksempel som er like symptomatisk som det er trist: For ca. et år siden hadde (selveste) Dagsrevyen et innslag om nedturen i oljenæringa. De velger (politisk korrekt nok) å intervjue en kvinne (ingeniør) som stod i fare for å miste jobben sin, med naturlige bekymrede rynker i ansiktet, følelsesladd svar og tenners gnissel om hva barna vill si, hvordan de ville ta det og ikke minst; hva skal mor finne på nå? I ukene før og etter dette innslaget mistet - hold dere fast - 34.000 mennesker jobben i denne næringa og guess what - 90 prosent av dem var menn. MENN! Menn som forsørger familiene sine, som har jobbet turnuser offshore, tjent godt, hatt jobber med til dels svært høy risiko for liv og helse. All forskning viser at det er vesentlig tyngre for en mann å miste jobben kontra en kvinne. Av den enkle grunn: menn bygger ikke, er ikke avhengig av (vil ikke være i det minste) eller har et sikkerhetsnett under seg, slik kvinner har/får. Hva det betyr for den enkelte manns psykiske helse er minst like underkommunisert. Det vi gjerne får høre er historiene om den drikkfeldige konebankeren, stakkaren som havnet på kjøret, taperen som ble forlatt eller en annonse i avisa som forteller "valgte å forlate oss så altfor tidlig". 

Det (såkalt) likestilte norske samfunnet ville aldri, gjentar ALDRI, akseptert at ti tusener av slike skjebner hadde omhandlet kvinner. 

Det blir vanskelig og til dels kleint å sutre over hvor det ble av hulemannen med dagens (åpenbart feilslåtte) likestillingspolitikk og -retorikk som bakteppe. Sorry ass. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 6
Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner må nok lære seg å velge. Du får ikke alt i en og samme person. Den store, sterke, maskuline "mannemannen" som skal beskytte deg ute og dominere deg, og hjemme løpe rundt med blomstrete forkle og gjøre husarbeid. 

Anonymkode: 46c5c...b29

Bortsett fra det med blomstrende forkle: aldri si aldri :nigo:

Det finnes mannfolk der ute som er likestilt i familieliv og hjemmeoppgaver - og fortsatt kan straffe i senga. 

Og ja @Gorgonzola Feminisme og likestilling er det samme i boka mi. Og i oljenæringa har det ikke bare jobbet mannfolk nei, på vest- og sørland er det en god fordeling blant kjønnene som er/var sysselsatt i oljenæringa. 

Skrevet

Kan ikke menn bare få lov til å være ulike uten at det skal mases så jævlig om mannemenn osv. Alle menne er ikke sånn, og det er helt greit. Hvorfor er det bare kvinner som kan være individer, mens menn skal være helt like?

Anonymkode: da1b7...5e3

• Liker 8
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æh. Så altså menn som har flyktet er altså mer menn enn de som har bygd et samfunn som fungerer? Jeg skulle gjerne likt å tatt fra kvinner all makt slik at ingen av disse noen gang kunne sette sine ben her til lands, for det er ikke norske menn som stemmer for at disse kan komme.

Anonymkode: 03657...204

• Liker 2
Skrevet

Meh. Om jeg vil tusle rundt i blomstrete forkle og lage fancy mat, så gjør jeg det.

Det er litt ironisk å rope på den selvstendige sterke mannen,og ikke innse at selvstendighet betyr å leve det livet man selv vil.

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Meh. Om jeg vil tusle rundt i blomstrete forkle og lage fancy mat, så gjør jeg det.

Det er litt ironisk å rope på den selvstendige sterke mannen,og ikke innse at selvstendighet betyr å leve det livet man selv vil.

Jeg har et forkle med små katter på som ville passet deg bedre :P 

Anonymkode: a0f9d...c98

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2017 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forkle med små katter på som ville passet deg bedre :P 

Anonymkode: a0f9d...c98

Kan lage mat kun iført det!

Skrevet
På 28.1.2017 den 13.59, kattepusen skrev:

Eller apekatt som mange vil kalle ham i dag

Anonymkode: 2da9f...a5c

Skrevet
På 28.1.2017 den 16.45, Zarina skrev:

Det er jo det venstresiden og feminister ønsker at menn skal være. Vi skal trille barnevogna å ha på forkle hjemme i huset så skal vi se på barbarra streisand filmer, rosablogger mens vi duller om "hvordan vi føler oss" samtidig som vi strikke litt. 

Husker den venstresiden la føringen for hvordan en moderne mann skal være for mange år siden (vi skal ha feminine verdier ifølge de) :

http://www.aftenposten.no/norge/Mannsidealer-pa-vei-ut-309504b.html

Ny kampanje.

Mannspanelet vil i dag be Regjeringen finansiere en landsdekkende holdningskampanje om mannsidealene og om at menn må ta medansvar for at kvinner blir utsatt for vold. Machoidealene styrke og kontroll må bort. - Mange blir ikledd en rolle som de ikke nødvendigvis føler seg bekvemme i. Men å bryte ut betyr femi. Jeg har selv blitt kalt for femi av kameratene mine fordi jeg leder mannspanelet, sier Stokkan-Grande. Mannsidealet som handler om individualisme må også ut.- Menn er mer individuelt innrettet og tenker sjelden på seg selv som del av en gruppe. Kvinner er mer solidariske med hverandre. Men det må menn også bli.

Disse verdiene skal mannen ikke ha lenger, ifølge Mannspanelet:

• Individualisme
  • Forsørger-rolle
  • Styrke
  • Dominerende
  • Ikke snakke om følelser
  • Ta det som en mann
  • Kontroll
  • Macho
  • Liker 1
Skrevet
På 28.1.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

http://www.side3.no/kjre-menn-hvor-i-helsike-er-dere-hen/3423306343.html

Det jenta i denne artikkelen ikke forstår er at mannsidealet blir drept av likestilling og feminisme. Likestilling gjør kjønnene.. Ja, nettopp likere hverandre.

Men man kan jo ikke akkurat forvente refleksjon fra ei slik dame.

Denne artikkelen har et poeng. Men jeg vil vite: Hvorfor kan du ikke forvente refleksjon fra ei slik dame? 😏 Fordi hun er modell?

Skrevet
På 28.1.2017 den 22.25, NorahLudoAllis skrev:

Og ja @Gorgonzola Feminisme og likestilling er det samme i boka mi. Og i oljenæringa har det ikke bare jobbet mannfolk nei, på vest- og sørland er det en god fordeling blant kjønnene som er/var sysselsatt i oljenæringa. 

Tja, jeg tror du bommer radikalt der, ta en titt på hva SSB har funnet ut.

Om kode 31 og 83 i bilde vedlagt her er i nærheten av representative med tanke på olje og gass næringen så er den maskuline slagside blytung, som forventet (hos meg i alle fall). 

Skjermbilde 2017-01-30 kl. 21.15.11.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...