Gå til innhold

Antidepressiva og mensen (p-piller)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har akkurat begynt på antidepressiva. Gått på det i en uke. Jeg er også i midten av p-pillebrettet mitt, og har de to siste dagene hatt litt misfarget utflod. Idag er det mørk utflod og murringer. 

Kan AD-start påvirke p-pillene slik som dette, erfaringer? Har ikke vært stresset eller noe de to siste ukene før AD-start heller, så ingenting som kan ha påvirket p-pillene på den måten. Gått på pillen i snart ti år.

Anonymkode: 8bccb...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle kanskje prøvd å gå uten p-piller først for å se om det påvirker depresjonen din.

Anonymkode: a9d08...86e

• Liker 2
Skrevet

Dette bør du spørre legen din om?

• Liker 1
Skrevet

Søk på "-name of drug- interactions with birth control" of du bør finne endel.

Anonymkode: be24c...a31

Skrevet

Les inne på felleskatalogen.no på både antidepresiva og ppillene du bruker. Jeg mener ppiller og antidepresiva ikke alltid passer sammen, på den måten at antidepresiva nedsetter effekten av ppiller, men er ikke sikker. Når du ikke oppgir medisinnavnene kan jeg ikke linke eller lese meg opp på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 924bf...7ca

Skrevet

Begynt på venlafaxin og p-pillene er mercilon. Får AD for panikkangst, er ikke deprimert, beslutning tatt med psykiater etter vurdering. Har gått på de samme tablettene for noen år tilbake og kan ikke huske at det skjedde da..

TS

Anonymkode: 8bccb...c85

Skrevet (endret)

Jeg ville snakket med legen men det hender at man får mellomblødniner mens man bruker p-piller. Jeg fikk råd fra legen min den gangen jeg fikk det å ta en pause fra p-pillene i to-tre mnd.

Endret av Kinno
Skrevet

du må snakke med legen din og ikke få råd herfra.

Anonymkode: 84aaa...c4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...