AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Har lenge følt meg veldig utslitt og til tider syk i lange perioder. Det går opp og ned. Om kvelden har jeg opplevd et par ganger der jeg blir veldig stressa uten en god grunn, det føles ut som noe er galt og jeg ikke vet hva problemet er. Det sitter i brystet og det blir vanskelig å puste. Noen ganger må jeg stå opp for da føles det ut som jeg ikke får nok luft. Når dette skjer gjør det vondt å ligge i senga, gjør vondt i kroppen. Jeg blir tørr i munn. Dette har skjedd et par ganger. I ettertid har jeg blitt engstelig for at dette skal komme flere netter, og ligger å bekymrer meg. Har snakket med personer om dette, og noen sier det beskriver angst og at jeg burde ta kontakt med en lege. Hva synes dere? Anonymkode: 96837...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer... Anonymkode: e3f91...b5b Burde jeg ta kontakt med lege å få hjelp? Kan dette bli verre? Anonymkode: 96837...2bc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Du bør nok hå til lege/psykolog terapeut... ... for å få kartlagt situasjonen.. de aller fleste mennesker opplever angst i løpet av livet.. for noen kan det bli kronisk.. periodevis og så videre... så ja jeg vil abouludt anbefalle deg å ta en tur til overnevnte..kanskje bare for å bli kvitt en bekymring du egentlig ikke trenger å ha... men kanskje det hjelper å høre dette også.. hvem vet.. Anonymkode: e3f91...b5b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Har en venn, med angst. Som fikk godt utbytte av yoga og mindfullness.. men ikke så flink til å følge opp på det når det går bra da.. å gjør heller ting som forsterker angsten.. noen trives kanskje med det..? Å vil ikke ha hjelp.. Anonymkode: e3f91...b5b 1
Nøste~ Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 (endret) Høres ut som et panikkanfall. Jeg har i det siste opplevd det flere ganger, jeg kan sitte ved dataen og plutselig kjennes det ut som jeg har angst (aldri hatt angst før men kan tenke meg det føles slik ut). Hjertet begynte å rase, jeg ble kvalm, fikk vondt i kroppen, dødstanker og jeg var sikker på at tiden var inne for at det skulle klikke for meg. Gikk meg en tur ut for å se om det hjalp, men på veien fikk jeg bare de stygge hallusinasjons greiene igjen. Kan ikke huske så mye av sist gang jeg fikk panikkanfall av en eller annen merkelig grunn (ikke så lenge siden jeg hadde det) men følte at det varte mye lengre denne gangen. Tror det gikk 2-3 dager hvor jeg kjente jeg fikk begynnende panikk igjen og da gjorde jeg alt for å få tankene over på noe annet. Det er noe av det jævligste jeg har vært borti. Endret 27. januar 2017 av Nøste~ Skrivleif
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Det høres ut som om det kan være angst. Og, ja, det kan være at du vil kunne få hjelp fra lege/psykolog som noen nevner, men til syvende og sist så er det du selv som må ta jobben med å bli bedre. Jeg opplevde lignende episoder for tre år siden. Hadde hele tiden en uro i kroppen, og det toppet seg med panikkanfall, ofte på kvelden. Jeg gikk til lege, men det var et års ventetid på psykologtime, så jeg bestemte meg for å være min egen psykolog. Begynte med å lese alt jeg kom over om angst, og gikk i gang med å jobbe med meg selv. Noe av det mest nyttige, som hjalp meg; - Angsten har en funksjon. Det er kroppens måte å si fra om at nå er det for mye. - Ikke vær redd for angsten. Den kan ikke skade deg, den er ubehagelig, men man overlever. - Prøv å være tilstede i alle opplevelser. Vær litt meta og tenk hele tiden på "hva føler jeg egentlig nå. Er jeg sint eller trist så har jeg lov å føle meg sint eller trist." ikke fortreng følelser. - Yoga, meditasjon og generell trening er supert! Ingenting får meg til å føle meg så tilstede i kropp og sinn som når jeg bruker kroppen. Hos meg gikk det over etter noen måneder fordi jeg jobbet meg gjennom det. Kan fortsatt føle meg urolig, men jeg takler det mye bedre. Anonymkode: 20528...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Kan være stoffskiftet, men vanskelig å si. Anonymkode: d42cc...d90
Gjest Tekola Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Tekola, forumansvarlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå