Gå til innhold

Hadde dere dratt til lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte etter, vare for å være sikker.. jeg har aldri ringt han om lege spm. Før, men kom på han i siste liten.. før jeg spurte dere, så hadde jeg allerede prøvd å ringe helsestasjonen hjemme, men de var stengt! 

Beklager.. tenkte bare at jeg skulle informere dere om at det ikke var nødvendig med legebesøk. Kan jo være greit om noen andre noen gang havner i samme situasjon. 

Ja, flyturen kan være smertefull, men det er ikke ett seøvdølge om man er flink med forebyggende. 

legen her kunne gitt oss antibiotika, ja. Men hjemme i norge hadde vi mest sansynlig fått beskjed om å vente noen dager for å se om det gikk over av seg selv..

Anonymkode: 5672b...36f

Hjelper særdeles lite å gi antibiotika dagen før man skal fly. Den ville uansett ikke begynne å virke umiddelbart allikevel. Syns uansett at du gjorde lurt i å kontakte helsepersonell når du trengte råd. Alt er ikke alltid like innlysende.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fly med ørebetennelse er det dummeste du gjør. Det er en risiko som ikke er verdt å ta. Mamma gjorde den feilen da jeg var 5 år. Begynte å blø fra ørene. Full panikk på flyet, jeg husker ikke stort for jeg var så ung. Men mamma har fortalt at jeg begynte å blø, hylte av smerter og besvimte. 

Nå har jeg problemer med ørene da, ørebetennelse er en del av hverdagen min nesten. Operasjoner, behandling, den ene pencilinkuren etter den andre. Slitt med ørene siden fødselen av. 
Men ørebetennelse er ørebetennelse, og det var grunnen til at jeg opplevde det jeg opplevde. Jeg fikk ørebetennelse på grunn av vann i ørene. Samme skjedde da jeg var 14, måtte være igjen i Syden med tante i ei uke. Gikk på pencilinkur og fikk ikke reise hjem før ørene ble bra igjen. 

Anonymkode: d7a2a...61b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Hjelper særdeles lite å gi antibiotika dagen før man skal fly. Den ville uansett ikke begynne å virke umiddelbart allikevel. Syns uansett at du gjorde lurt i å kontakte helsepersonell når du trengte råd. Alt er ikke alltid like innlysende.

Du ser ikke at det er enda mer påfallende å kontakte en "legevenn" enn å få råd og hjelp, på telefon, gratis, via reiseforsikringen? Der sitter nemlig helsepersonell parat til å hjelpe forsikringstagere 24/7. 

Anonymkode: f6709...326

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke at det er enda mer påfallende å kontakte en "legevenn" enn å få råd og hjelp, på telefon, gratis, via reiseforsikringen? Der sitter nemlig helsepersonell parat til å hjelpe forsikringstagere 24/7. 

Anonymkode: f6709...326

Noen ganger så er man ikke klar over at reiseforsikringen dekker slikt. Da ringer man de man kjenner.

Skrevet

Jeg har jobbet som flyvertinne, og har hatt flere tilfeller hvor barn har vondt i ørene. Det er ikke en god opplevelse for barnet, familien, de rundt på flyet og for de som jobber der. Husk at det er 5-6 timer hvor man sitter fast på et fly. Selvfølgelig er det verst opp og ned, men det er veldig ubehagelig ellers også. 

''Litt'' vondt i ørene er VELDIG vondt i luften... bare så det er sagt! 

Anonymkode: 7b0f5...12e

• Liker 2
Skrevet

Vi reiste hjem. Hun blånektet å ta smertestillende, så det fikk bli uten.

Jeg passet godt på at hun tygget tyggis og vi øvde på å gape og lignende før vi tok av.

Turen gikk helt smertefritt, og faktisk bedre enn da vi reiste dit. Da fikk hun litt vondt i ørene på vei ned.

Så ikke bare overdrev dere. Men dere svartelistet turen fullstendig. En lege ba meg om å slappe helt av per telefon. Han spurte med om symptomer og ba meg om å se etter rødhet og hevelse i øret.

Man MÅ ikke alltid besøke en lege for at det skal gå bra..

Jeg var fullstendig klar over  at forsikringen dekte legebesøk, men siste dagen hadde blitt veldig amputert dersom vi hadde gjort det. Legevennen kunne svare meg på det jeg lurte på :)

Anonymkode: 5672b...36f

• Liker 1
Skrevet

Det kan gå veldig fint, men det kan også gjøre veldig vondt! Vi fikk flyforbud da minstemann hadde ørebetennelse, så jeg og han ble igjen på Sardinia i 4 dager. 

Anonymkode: bded4...635

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...