AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Vi er i syden og fireåringen har øreværk på tredje dagen. Hun har ikke feber og fungerer normalt på dagtid, utenom at hun har vondt dersom vi kommer borti ørene. Om natten er hun litt urolig og klager litt, men hun nekter å ta smertestillende, så det hadde nok hjulpet en god del. I morgen reiser vi hjem.. Hadde dere dratt til lege i dag før hjemreise i morgen, eller ventet til dere kom hjem? Anonymkode: 5672b...36f
Semydfe Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 En flytur kan bli veldig smertefull for barnet hvis hun faktisk har ørebetennelse. Dere burde absolutt ta en tur til legen. Har hun hatt det i mange dager? 6
Hjertefisk Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Høres ikke sååå gærnt ut? Hadde sikkert fått tak i noe smertestillende som var lettere å få i seg, og kontaktet lege om det fortsatt var like ille i morgen. 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Hun har vel vært i svæmmebaseng? Da får mange øregangsbetennelse. Det bør behandles før hun skal ut og fly. Det er ikke sikkert det er tilrådelig at barnet flyr, engang. Kom deg til lege omhående. Har du reiseforsikring så koster ikke lege noe heller. Ring reiseselskapet og få opplyst hvilken lege de anbefaler. Umulig å anbefale lege når jeg ikke vet hvor dere er. Anonymkode: f6709...326 1
Semydfe Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 5 minutter siden, Hypnosee skrev: Høres ikke sååå gærnt ut? Hadde sikkert fått tak i noe smertestillende som var lettere å få i seg, og kontaktet lege om det fortsatt var like ille i morgen. Man bør virkelig ikke se an situasjonen når det er snakk om å fly når man kan ha ørebetennelse. Ved ørebetennelse kan trommehinnen ha sprukket eller er på vei til å sprekke. Det er svært smertefullt, og det frarådes gjerne å fly. Trykket i flykabinen kombinert med trykket i øret ved slike skader/sykdom er ingen god kombinasjon. Når man mistenker ørebetennelse og man snart skal fly, så bør behandling starte snarest.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Takk for svar da får vi ta oss en tur til legen.. Anonymkode: 5672b...36f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Til informasjon: etter at jeg fikk svar hos dere, så ringte jeg på min gode venn som er lege. Bare for å være sikker i og med at vi hadde lite lyst til å bruke siste feriedag til legebesøk. Dere overdriver! Ikke nødvendig å oppsøke lege for behandling pga, litt øreverk etter bading i syden fikk beskjed om å lure i henne en god dose paracet og nyte flyturen hjem i morgen. Så sant det ikke blir mye verre, hun får feber og blir tydelig påvirket av øreværken. Da måtte jeg selcfølgelig dra på legevakten før hjemreisen. Anonymkode: 5672b...36f 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 Hvorfor spør du her hvis du uansett ringer en legevenn for å få høre at dere slipper å ta med jenta til legen? En flytur kan gjøre vondt nok i ørene om det ikke er ørebetennelse oppå det hele Anonymkode: a6bf7...f78 5
minister-mio Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til informasjon: etter at jeg fikk svar hos dere, så ringte jeg på min gode venn som er lege. Bare for å være sikker i og med at vi hadde lite lyst til å bruke siste feriedag til legebesøk. Dere overdriver! Ikke nødvendig å oppsøke lege for behandling pga, litt øreverk etter bading i syden fikk beskjed om å lure i henne en god dose paracet og nyte flyturen hjem i morgen. Så sant det ikke blir mye verre, hun får feber og blir tydelig påvirket av øreværken. Da måtte jeg selcfølgelig dra på legevakten før hjemreisen. Anonymkode: 5672b...36f Hva er poenget med å spørre her, for å så komme tilbake å rakke ned på svarene du får? 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 https://www.europeiske.no/privat/presse/2011/sykdom-blant-barn-kan-gi-flyforbud Anonymkode: 9740b...f25 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 5 minutter siden, minister-mio skrev: Hva er poenget med å spørre her, for å så komme tilbake å rakke ned på svarene du får? Hun ringte jo legen ETTER å ha fått svar fra dere her. Noen her virker så sinnsykt overdrivende med lege og at man skal dra til lege for alt. Herregud da Anonymkode: 2f5cb...764 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Det et helt vanlig å behandle øreverk med Paracet og nesespray og omtrent slutt på å gi antibiotika for dette. Anonymkode: 7c82f...988 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 Jeg ringte etter, vare for å være sikker.. jeg har aldri ringt han om lege spm. Før, men kom på han i siste liten.. før jeg spurte dere, så hadde jeg allerede prøvd å ringe helsestasjonen hjemme, men de var stengt! Beklager.. tenkte bare at jeg skulle informere dere om at det ikke var nødvendig med legebesøk. Kan jo være greit om noen andre noen gang havner i samme situasjon. Ja, flyturen kan være smertefull, men det er ikke ett seøvdølge om man er flink med forebyggende. legen her kunne gitt oss antibiotika, ja. Men hjemme i norge hadde vi mest sansynlig fått beskjed om å vente noen dager for å se om det gikk over av seg selv.. Anonymkode: 5672b...36f 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.europeiske.no/privat/presse/2011/sykdom-blant-barn-kan-gi-flyforbud Anonymkode: 9740b...f25 Artikkelen er fra 2011. Anonymkode: 5672b...36f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #16 Skrevet 27. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte etter, vare for å være sikker.. jeg har aldri ringt han om lege spm. Før, men kom på han i siste liten.. før jeg spurte dere, så hadde jeg allerede prøvd å ringe helsestasjonen hjemme, men de var stengt! Beklager.. tenkte bare at jeg skulle informere dere om at det ikke var nødvendig med legebesøk. Kan jo være greit om noen andre noen gang havner i samme situasjon. Ja, flyturen kan være smertefull, men det er ikke ett seøvdølge om man er flink med forebyggende. legen her kunne gitt oss antibiotika, ja. Men hjemme i norge hadde vi mest sansynlig fått beskjed om å vente noen dager for å se om det gikk over av seg selv.. Anonymkode: 5672b...36f Det er litt forskjell på å ha øreverk hjemme i hverdagen og på ha øreverk når man skal ut å fly da... Vet ikke om du har hatt gleden av å fly med ørebetennelse eller øreverk, men det kan være helt sykt vondt. Første gangen jeg var så heldig å oppleve det hadde jeg ørebetennelse i begge ørene, hadde tatt både smertestillende og medisiner før vi skulle ut å fly, og allikevel fikk jeg så vondt i ørene og bihulene at det kjentes ut som om hodet skulle eksplodere. Og jeg var voksen, og var klar over hvorfor det var så forferdelig vondt. Tenk deg hvordan det er for et lite barn som ikke skjønner hva som skjer. Anonymkode: 128de...c04 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #17 Skrevet 27. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Artikkelen er fra 2011. Anonymkode: 5672b...36f Det er fortsatt like aktuelt selv om den er fra 2011. Anonymkode: 128de...c04 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #18 Skrevet 27. januar 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ringte jo legen ETTER å ha fått svar fra dere her. Noen her virker så sinnsykt overdrivende med lege og at man skal dra til lege for alt. Herregud da Anonymkode: 2f5cb...764 Hva KAN en lege gjøre med ørebetennelse..? Går jo over av seg selv. Anonymkode: bd305...46b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #19 Skrevet 27. januar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til informasjon: etter at jeg fikk svar hos dere, så ringte jeg på min gode venn som er lege. Bare for å være sikker i og med at vi hadde lite lyst til å bruke siste feriedag til legebesøk. Dere overdriver! Ikke nødvendig å oppsøke lege for behandling pga, litt øreverk etter bading i syden fikk beskjed om å lure i henne en god dose paracet og nyte flyturen hjem i morgen. Så sant det ikke blir mye verre, hun får feber og blir tydelig påvirket av øreværken. Da måtte jeg selcfølgelig dra på legevakten før hjemreisen. Anonymkode: 5672b...36f Helt enig- da jeg leste svarene over tenkte jeg bare stakkars deg. Jeg hadde blitt kjempeusikler med de svarene! Godt du ringte en lege- slapp av det går fint i morgen! KG er ikke rette stedet å spørre 😅😅😅 Anonymkode: f0bcf...279 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #20 Skrevet 27. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva KAN en lege gjøre med ørebetennelse..? Går jo over av seg selv. Anonymkode: bd305...46b Han KAN at de ikke kan fly med en fireåring som har ørebetennelse, siden det faktisk kan være skadelig. Anonymkode: 128de...c04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå