Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å være uten min sønn i 12 dager??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til utlandet i forbindelse med en operasjon og jeg skal være borte i 12 dager. Planen var at får og sønn skulle bli med på turen men det lot seg ikke gjøre pga far ikke er Norske statsborger og hans oppholds kort hår gått ut på dato. Da kan han ikke reise utenlands før han har fått nytt.  Jeg har bestilt opphold, fly + betalt 5000kr i forskudd for operasjonen. 

Nå klarer jeg ikke tanken på å være borte så lenge fra min sønn. Han er 2 år gammel. Jeg tenker på dette fra jeg legger meg til jeg står opp på morgenen og er på gråten hver gang jeg tenker på det. 

Jeg vet at han kommer til å ha det bra hjemme med far og vi kommer til å Skype daglig, men alikevel det føles som en evighet. Jeg har max vært borte fra han i 4 dager.  

Hvordan skal jeg takle dette? Er det noen her som har noen gode råd? Er det noen her som har vært lenge borte fra en 2 åring? 😔

Anonymkode: 42ffe...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emm- han går til den lokale udi og få et nytt? Hvis dere reiser før han får kortet trenger du bare en kopi at han får nytt kort snart men at oppholdet er godkjent....hvis ikke han er her ulovlig da. 

Anonymkode: ca17d...485

Skrevet

Dette hørtes tvilsomt ut fra ende til annen.

Anonymkode: 4ce80...a00

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke morsomt å være borte fra barna så lenge. Den eneste trøsten jeg kan gi, er at barnet er bare 2 år, så han kommer ikke til å huske dette når han blir stor. Han kommer nok heller ikke til å bære noe nag. Selv om han klart vil føle et enormt savn, akkurat som deg, mens du er borte.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Emm- han går til den lokale udi og få et nytt? Hvis dere reiser før han får kortet trenger du bare en kopi at han får nytt kort snart men at oppholdet er godkjent....hvis ikke han er her ulovlig da. 

Anonymkode: ca17d...485

Altså han har ett pass. Men han må altid ha med det oppholdskortet når han reiser. Som sagt så har det gått ut på dato for 2 uker siden. Da jeg snakket med politiet sa de at han må sende søknad om nytt kort på nett, bestille time hos politiet og så etter at han har vært på timen tar det 10 dager til han får nytt kort. Jeg reiser om 2 uker så det rekker vi ikke. Han er ikke ulovlig han har permanent opphold i ubestemt tid. Ts 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes tvilsomt ut fra ende til annen.

Anonymkode: 4ce80...a00

Hva mener du ? 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså han har ett pass. Men han må altid ha med det oppholdskortet når han reiser. Som sagt så har det gått ut på dato for 2 uker siden. Da jeg snakket med politiet sa de at han må sende søknad om nytt kort på nett, bestille time hos politiet og så etter at han har vært på timen tar det 10 dager til han får nytt kort. Jeg reiser om 2 uker så det rekker vi ikke. Han er ikke ulovlig han har permanent opphold i ubestemt tid. Ts 

Hvor lang ventetid er det på time hos politiet da? Kanskje far og sønn kan komme etter når papirene er i orden?

Anonymkode: 013de...e90

Skrevet

1: Sønnen din er 2 år, og klarer å være borte fra mamma så lenge når han har pappa. 

2: Du er voksen og klarer deg uten sønnen din i 12 dager.

3: Denne reisen kan umulig komme som en overraskelse på dere, så dere burde sjekket at alle papirer var i orden for flere uker siden.

4: Hvis mannen din hiver seg rundt og begynner og ordne ting nå kan han kanskje få papirene han trenger så han kan være med deg noe av tiden.

5: Siden du får dekket nødvendig helsehjelp i Norge kan denne operasjonen umulig være nødvendig. Jeg synes ikke egentlig du kan klage så mye når det er du selv som har valgt denne situasjonen.

Anonymkode: 50d1d...518

• Liker 24
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1: Sønnen din er 2 år, og klarer å være borte fra mamma så lenge når han har pappa. 

2: Du er voksen og klarer deg uten sønnen din i 12 dager.

3: Denne reisen kan umulig komme som en overraskelse på dere, så dere burde sjekket at alle papirer var i orden for flere uker siden.

4: Hvis mannen din hiver seg rundt og begynner og ordne ting nå kan han kanskje få papirene han trenger så han kan være med deg noe av tiden.

5: Siden du får dekket nødvendig helsehjelp i Norge kan denne operasjonen umulig være nødvendig. Jeg synes ikke egentlig du kan klage så mye når det er du selv som har valgt denne situasjonen.

Anonymkode: 50d1d...518

Jeg bestilte time til operasjonen for 1 uke siden og som sagt så var planen at alle skulle være med. Samboer hadde ikke lagt merke til at kortet var utløpt og visste heller ikke at vi måtte søke om det. Han hadde time hos politiet i går angående annen søknad og da spurte vi dem om de sender ut et nytt kort?, nei da fikk vi beskjed om at vi må søke om det osv..jeg står i kø på tlf med udi nå. Får høre hva dem sier. 

Det jeg lurer på med denne tråden er om noen andre har vært borte så lenge fra sitt lille barn og hvordan  de taklet det.  Om det var veldig ille. Kan hende jeg synes det er så ille nå, men når jeg er borte kanskje tiden går fort og det ikke var så ille alikevel. Blir bare veldig lei meg av å tenke på det.  Ts 

Skrevet

Min mor var borte fra meg i tre uker da jeg var 15 mnd. Det var også slutten på ammingen. Jeg ble igjen hos bestemor på andre siden av landet. Grunnen var at vi skulle flytte og min mor føde og så gikk hun 10 DG over termin. Det var ikke bra for noen av oss i følge min mor. Selv har jeg ikke tenkt over det før de siste par årene. Har alltid vært uforklarlig irritert på mitt søsken (men også veldig glad i) som tok over mamma og puppen og har problemer med tilknytning og å stole på folk. Noen gg tenker jeg at den indre tryggheten forsvant pga dette. Ditt barn er større og forstår mer. Dere kam forberede det på det og din mann kan ta flere oppgaver etterhvert som avreise nærmer seg slik at ikke overgangen er så bra.

Nen en ting: Om du bestilte for bare en uke siden så kan du vel avbestille også? 

Anonymkode: e65bc...f12

• Liker 2
Skrevet

Får og sønn? Tror ikke det er så enkelt å frakte med seg dyr til utlandet.

Anonymkode: 62c26...035

• Liker 3
Skrevet

dette er ikke noe problem. Du har godt av det og sønnen din tar ikke skade av det:)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor var borte fra meg i tre uker da jeg var 15 mnd. Det var også slutten på ammingen. Jeg ble igjen hos bestemor på andre siden av landet. Grunnen var at vi skulle flytte og min mor føde og så gikk hun 10 DG over termin. Det var ikke bra for noen av oss i følge min mor. Selv har jeg ikke tenkt over det før de siste par årene. Har alltid vært uforklarlig irritert på mitt søsken (men også veldig glad i) som tok over mamma og puppen og har problemer med tilknytning og å stole på folk. Noen gg tenker jeg at den indre tryggheten forsvant pga dette. Ditt barn er større og forstår mer. Dere kam forberede det på det og din mann kan ta flere oppgaver etterhvert som avreise nærmer seg slik at ikke overgangen er så bra.

Nen en ting: Om du bestilte for bare en uke siden så kan du vel avbestille også? 

Men altså.... 

Anonymkode: 515d8...800

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Permanent opphold på ubestemt tid" WHAAAAAAT?:frkk:

Enten er det permanent for alltid, eller så er det midlertidig.

Har han permanent opphold, så er det rart at oppholdstillatelsen går ut.

Jeg ville vært skeptisk til å reise og risikere at far ble derportert ut av landet.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke refundert 4200kr for leiligheten jeg har leid hvor jeg skal være i de 12 dagene og heller ikke de 5000kr jeg har betalt til klinikken som garanti.det er nesten 10.000 kr. Altså penger er ikke det viktigste her. Om det er sånn at mange mener at det ikke er bra for barnet at jeg blir borte i 12 dager så kan jeg droppe å dra. Det er bare det at jeg vil komme frem til om det egentlig er så ille både for meg og for han.

Samboer sier jo at "du drar, skaper med oss hver dag, også er du tilbake igjen" hehe han sier det nok for at jeg ikke skal bekymre meg så mye mer om det.  TS

Skrevet
8 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

"Permanent opphold på ubestemt tid" WHAAAAAAT?:frkk:

Enten er det permanent for alltid, eller så er det midlertidig.

Har han permanent opphold, så er det rart at oppholdstillatelsen går ut.

Jeg ville vært skeptisk til å reise og risikere at far ble derportert ut av landet.

Haha det er nok permanent for alltid. Har søkt Norsk statsborgerskap nå. Og nei han kan ikke bli sendt  ut av landet. Det vet vi helt sikker. (Med unntak om han bryter lover osv tenker jeg.) Oppholdstillatelsen har ikke gått ut det er det reise beviset som beviser at han har permanent opphold i landet og har ett annet pass, det er det som har gått ut.   TS

Skrevet

Hva med de som jobber på båt/plattform. Er borte fra familien i 4 uker++. Tror ikke barnet tar skade av 12 dager uten mor. Ble selv fraktet i båt til besteforeldre og heist ned. Båten pappa jobbet på. Så var jeg der i noen uker til mamma, pappa og babyen kom for å hente meg. Tok ikke noe skade av det.

Anonymkode: c980b...2eb

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

En slik medavhengighet til sitt eget barn er ikke helt sunt. 12 dager går fint. Det skal lengre tid til før det skal innvirke på tilknytningen. Ikke haus det opp. Hvis du uttrykker deg på den måten du gjør her overfor barnet ditt så er det mulig at det blir et problem, hvis du sier ting som "tiden går kjempefort, nå skal du en uke i barnehagen og så poff er mamma her igjen" og "vi snakkes hver dag på Skype du kommer til å bli lei av meg" så går det nok helt fint for 2-åringen. Ikke la DITT savn gå utover barnet ditt. :) 

Skrevet

Vil tro det går finfint og blir absolutt verst fir deg.  Jeg vet det er sånn du sier med oppholdskort, hvis det er et land innen Schengen du skal til. Jeg ville sjekket og dobbeltsjekket med UDI hvis ikke men vær obs på mellomlandinger. 

kanskje like greit med denne turen, far og sønn vil sikkert storkose seg, og du får konsentrert deg om restitueringen.

Anonymkode: 47fe0...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...