Bergtatt Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Det er jo en del enslige der ute i dette sparsommelige befolka landet vårt, noe vil ha en kjæreste å få barn med mens andre bare vil ha barn. Så hva om det fantes en datingside hvor en kan finne en partner som vil ha barn. Ikke nødvendigvis en kjæreste, heller en "barnepartner". Ja, en kan finne seg en ute på byen å bli gravid med, men det tror jeg de fleste synes er en dårlig løsning. En kan benytte seg av sæd/eggdonasjon etc. i utlandet, men ingen å dele ansvaret med. En datingside hvor du kan finne en "barnepartner" som oppfyller dine kriterier til gener, økonomi, oppdragelse, verdier o.l. Det er ikke snakk om finne partner du kan bli forelsket i, men en som du kan samarbeide med om barnas oppdragelse. At man har 50/50 eller det som passer partnerskapet. Det er jo viktig at man som foreldre kan samarbeide om barna, men mange sliter med det siden de har blitt sviktet av kjæresten sin på en eller annen måte. Dette unngås ved å velge en partner av objektive grunner enn en du har blitt blendet av i "forelskens lys". Hadde en slik datingside funket? Ville du vurdert det? 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 GOD IDÉ! Hadde brukt den siden, Anonymkode: 5d322...a24 1
Gjest Jonasmann Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Håper ingen bruker noe slikt. Det må da gå an å finne en partner som faktisk forblir i lag med deg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Where do I sign up!? Anonymkode: 2e403...a12 2
Bergtatt Skrevet 26. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2017 21 minutter siden, Jonasmann skrev: Håper ingen bruker noe slikt. Det må da gå an å finne en partner som faktisk forblir i lag med deg. Der mange som skilles og mye krangling om samvær o.l. Kan være greit å bare skippe det, finne en bra kar å få barn med og rulle seg i høyet med badboyen når en har barnefri. Samme for oss menn. Og ingen som blir såret av utroskap.
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Jeg er veldig for en slik dating-side, men jeg er redd for at det er veldig vanskelig å finne none med riktige verdier mtp. hva man lærer barna, som man ikke like gjerne kunne blitt kjæreste med?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 3 minutter siden, Herr Heftig skrev: Jeg er veldig for en slik dating-side, men jeg er redd for at det er veldig vanskelig å finne none med riktige verdier mtp. hva man lærer barna, som man ikke like gjerne kunne blitt kjæreste med? Jammen da kan dere jo bare bli vanlig kjærester, ingenting er vel bedre? Problemet folk sliter med er vel for det meste at de faller for kvinner og menn som ikke vil ha hverken kjæreste eller barn eller i alle fall ikke dem, og bare ikke finner de som vil det samme som dem selv. Syns en sånn side hadde vært supert.. Anonymkode: 5d322...a24 1
Peter007 Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 (endret) 51 minutter siden, Bergtatt skrev: Det er jo en del enslige der ute i dette sparsommelige befolka landet vårt, noe vil ha en kjæreste å få barn med mens andre bare vil ha barn. Så hva om det fantes en datingside hvor en kan finne en partner som vil ha barn. Ikke nødvendigvis en kjæreste, heller en "barnepartner". Ja, en kan finne seg en ute på byen å bli gravid med, men det tror jeg de fleste synes er en dårlig løsning. En kan benytte seg av sæd/eggdonasjon etc. i utlandet, men ingen å dele ansvaret med. En datingside hvor du kan finne en "barnepartner" som oppfyller dine kriterier til gener, økonomi, oppdragelse, verdier o.l. Det er ikke snakk om finne partner du kan bli forelsket i, men en som du kan samarbeide med om barnas oppdragelse. At man har 50/50 eller det som passer partnerskapet. Det er jo viktig at man som foreldre kan samarbeide om barna, men mange sliter med det siden de har blitt sviktet av kjæresten sin på en eller annen måte. Dette unngås ved å velge en partner av objektive grunner enn en du har blitt blendet av i "forelskens lys". Hadde en slik datingside funket? Ville du vurdert det? Hei TS, Jeg liker tanken din. Det er faktisk de som pratktserer dette. De bor i særbo (hver for seg) som det heter. De har foholdsvis god økonimi, og er fornuftige mennesker. Jeg skriver om heterofile mennesker, altså mann og kvinne som deler barna mellom seg etter avtale. Det fordrer pålitelighet og orden tenker jeg. Det passer ikke for alle, men for noen er det den idielle formen for famileliv. Jeg ser ikke noe galt i dette, jeg tenker verden skal være raus og akesptere dette. Mend et er en del motforstillnger mot nye samlivsformer. det var ikke uten støy at samboerskap ble stuerent, og det er ikke det helt enda i alle miljøer. Lovverket er heller ikke tilpasset en slik samlivsform med barn. Det enda heller ikke inkludert likhet med samboerskap og giftemål men det nærmer seg. Det vil ta lang lang tid før en livsform som TS. tenker blir akseptert, desverre vil jeg si. Men du står fritt til å gjøre det TS, ingen kan nekte deg, Du får finne den rette partneren som tenker som deg.Der dere begge mener det vil gå bra. Skulle det ikke gå bra vil det vanlige lovverket fange omm barnets rettigheter, Endret 26. januar 2017 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 9 timer siden, Bergtatt skrev: Det er jo en del enslige der ute i dette sparsommelige befolka landet vårt, noe vil ha en kjæreste å få barn med mens andre bare vil ha barn. Så hva om det fantes en datingside hvor en kan finne en partner som vil ha barn. Ikke nødvendigvis en kjæreste, heller en "barnepartner". Ja, en kan finne seg en ute på byen å bli gravid med, men det tror jeg de fleste synes er en dårlig løsning. En kan benytte seg av sæd/eggdonasjon etc. i utlandet, men ingen å dele ansvaret med. En datingside hvor du kan finne en "barnepartner" som oppfyller dine kriterier til gener, økonomi, oppdragelse, verdier o.l. Det er ikke snakk om finne partner du kan bli forelsket i, men en som du kan samarbeide med om barnas oppdragelse. At man har 50/50 eller det som passer partnerskapet. Det er jo viktig at man som foreldre kan samarbeide om barna, men mange sliter med det siden de har blitt sviktet av kjæresten sin på en eller annen måte. Dette unngås ved å velge en partner av objektive grunner enn en du har blitt blendet av i "forelskens lys". Hadde en slik datingside funket? Ville du vurdert det? For meg hadde dette blitt for livløst. Finner faktisk ikke noe mer passende ord på det. Som å leve i en robot-verden egentlig. Barn skal komme av kjærlighet, synes jeg. Anonymkode: 85830...1fd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Jeg kunne brukt denne siden Jeg er 30 år og singel og ønsker meg barn. Har alt på stell, unntatt en mann. Måtte jo selvfølgelig ha brukt god tid, og blitt godt kjent med mannen. Og så hadde det nok vært lurt med en skriftlig avtale, så vi er helt enig om samvær, verdier, økonomi, flytting ol. ..Eller når jeg tenker meg om. Kanskje det bare er bedre å ta en tur til Danmark .. Da slipper man styret med en person til å forholde seg til. Men samtidig så har jo ikke da barnet en tilgjengelig far.. Anonymkode: fb0e6...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 Sukker har jo en slags versjon av dette. Man kan krysse av om man ønsker barn eller ikke på sin egen profil. Når man søker etter andre der, kan man velge å bare søke etter folk som vil ha barn, så du slipper å scrolle gjennom haugevis av profiler til folk som ikke ønsker barn. Jeg brukte sukker sånn, jeg filtrerte søkene slik at jeg bare så de som ville ha barn. Anonymkode: 22b14...d4c
Elaine Marley Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 Tråden er ryddet for kontaktannonse. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå