Gå til innhold

Plutselig kraftig blødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, jeg vet ikke hva som skjer og har litt panikk :( har de siste ukene merket ømme bryster, har ikke hatt det siden puberteten og er i midten av 20-årene nå. Har hatt "trykkende" ubehag nederst i magen og det har vært ubehagelig. Går på ppiller og har gjort det i mange år, hopper over menstruasjon og har aldri hatt mellomblødninger eller mens på piller. 

så plutselig nå etter noen uker med dyttende ubehag nederst i magen begynner jeg å blø mye. Kraftige magesmerter og mye mer blod enn da jeg hadde mensen før. Hadde tenkt å ta graviditetstest i morgen tidlig for å sjekke ut det. Er dette normalt?! Kan jeg ha vært gravid? Må jeg til legen? Hjelp :( 

Anonymkode: fe52a...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...Nå vet ikke jeg hvor mye du blør. Men hvis det fortsetter så ville jeg dratt til legen eller legevakta. Kan være en tilfeldig gjennombruddsblødning, lell om du ikke bruker å ha det. Kanskje har du hatt en spontanabort eller graviditet utenfor livmoren? Eller kanskje en sprukken polypp/cyste/blodkar? Ganske umulig å si.

Håper du blir bedre!

Anonymkode: 4c679...307

• Liker 1
Skrevet

En tur til legen er aldri dumt når situasjonen er slik du beskriver. 

Du opplever nå en av bivirkningene ved å bruke p piller uten opphold. Kroppen din har fått nok. 

Anonymkode: 28d6b...b78

Skrevet

Mulig at kroppen reagerer med en gjennombruddsblødning, men det er ikke farlig å hoppe over mensen! Det er ikke sånn at man må ta en pause for å blø. 

• Liker 2
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar. Smertene ble verre så jeg ringte legevakt og fikk beskjed om å komme. De sa det enten er en kraftig uventet menstruasjon eller spontanabort, og henviste meg til gynekolog for å undersøke mer.. Maks kjipt:( enda kjipere at når jeg ringte gynekologen og fortalte at jeg hadde mange spørsmål og var veldig engstelig og redd (holdt på å få panikkanfall på legevakten bare ved synet av den stolen) så var damen i telefonen følelsesløs og frekk. Følte jeg ikke ble tatt på alvor what so ever. Nå gruer jeg meg ekstremt til timen, om gynekologen er like uhøflig og nedlatende som de som tar telefonen blir dette et helvete! Skjønner heller ikke hvordan en jeg snakket med i telefonen i fem minutter kan si seg uenig med legevakten, og sa det ikke hastet i det hele tatt. Jeg fikk hastehenvisning av de som undersøkte meg og det er det vel en grunn til? Dumme helsevesen :( jeg endte opp med å begynne å gråte i telefonen og fikk beskjed om å skjerpe meg.

Skrevet

Huff da! For en kjip opplevelse😔 Lite profesjonelt av hun og kjefte deg, men man møter alltid på slike folk i helsevesenet. Totalt uegnet altså. Du må bare heve deg over deg og tenke at hun har et problem siden hun ikke greier å oppføre seg! 

Betyr ikke at gynekologen er sånn da😊 Jeg ville ha lagt inn en klage...Håper ikke flere blir møtt sånn i tlf som deg! 

Må du vente lenge på timen da?

Skrevet

TS: fikk time i midten av neste uke, fordi de mente det ikke hastet like mye som legevakten mente det hastet. Burde ifølge legevakt vært inne i går, men.. Håper det går bra, og håper jeg slipper å møte hun som tok telefonen når jeg kommer dit. Nå er jeg jo mye mer redd for undersøkelsen enn jeg er for det de eventuelt finner, som er helt hinsides. Hvis man er så kald burde man finne seg en annen jobb en å snakke med pasienter...  skal prøve å manne meg opp og tenker at legene som jobber der sikkert er mye mer ordentlige.

Skrevet
På 26.1.2017 den 17.46, AnonymBruker skrev:

En tur til legen er aldri dumt når situasjonen er slik du beskriver. 

Du opplever nå en av bivirkningene ved å bruke p piller uten opphold. Kroppen din har fått nok. 

Anonymkode: 28d6b...b78

Dette! Det er SÅ viktig! Det er en av de store misforståelsene eller mytene som bare varer og varer og varer!!! Kroppen trenger IKKE opphold fra hormonprevansjon. Tvert imot, ved opphold og ny start har man igjen økt risiko for blodpropp, graviditet etc de første 6 mnd. Vil man ikke bli gravid og er fornøyd med prevensjonen man bruker må man IKKE ta opphold.

Anonymkode: 3ceb6...a6d

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: fikk time i midten av neste uke, fordi de mente det ikke hastet like mye som legevakten mente det hastet. Burde ifølge legevakt vært inne i går, men.. Håper det går bra, og håper jeg slipper å møte hun som tok telefonen når jeg kommer dit. Nå er jeg jo mye mer redd for undersøkelsen enn jeg er for det de eventuelt finner, som er helt hinsides. Hvis man er så kald burde man finne seg en annen jobb en å snakke med pasienter...  skal prøve å manne meg opp og tenker at legene som jobber der sikkert er mye mer ordentlige.

Kan du ikke heller bare bestille en time hos Alleris eller hos Volvat? Da får du fort time, og hos folk som tar deg veldig seriøst. Det koster jo litt, men du kommer til svært flinke folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...