Gå til innhold

Ringe ortoped uten henvisning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

har lenge slitt med et ledd som går i lås/ut av ledd.  Går nå til fysioterapeut. Jeg har et par spørsmål angående dette leddet, da det fortsatt "hopper ut" og er ubeskrivelig vondt. Er det mulig å ringe en ortoped og stille spørsmål PR telefon uten henvisning fra lege? Eller må jeg få henvisning og time - bare for å få svar på noen spørsmål...? Noen som har peiling?

Anonymkode: 0171b...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei du må ha henvisning. Tror du de  har tid og sitte i telefon og svare på spørsmål uten videre. Snakk med fysioen om du bør gå til legen å få henvisning for skikkelig vurdering.

Anonymkode: 87ab5...d68

• Liker 2
Skrevet

Nei du kan ikke ringe direkte til spesialisthelsetjenesten.

Her er et eksempel på en som ikke respekterer dette forbudet.

Anonymkode: cd40a...b71

Skrevet

Nei. Kontakt fastlege for henvisning eller gå privat hvis du ikke vil vente.

Anonymkode: 82fda...ac7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

har lenge slitt med et ledd som går i lås/ut av ledd.  Går nå til fysioterapeut. Jeg har et par spørsmål angående dette leddet, da det fortsatt "hopper ut" og er ubeskrivelig vondt. Er det mulig å ringe en ortoped og stille spørsmål PR telefon uten henvisning fra lege? Eller må jeg få henvisning og time - bare for å få svar på noen spørsmål...? Noen som har peiling?

Anonymkode: 0171b...5ae

Hva tror du ortopeder får gjort, utenom å svare telefon, dersom alle skal bare ringe direkte for bare å spørre om en liten bagatell? 

Her må du enten finne en privat ortoped, type Volvat/Aleris, eller stille deg i kø hos fastlegen og få henvisning videre i spesialisthelsetjenesten. Å gå med et ledd som hopper av ledd, er uklokt, det bør behandles på annen måte enn med fysioterapi. 

Anonymkode: 306ca...9ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...