Gjest heggge Skrevet 6. desember 2004 #1 Del Skrevet 6. desember 2004 hei vurderer å søke medisin til neste høst. lurte bare på om det er noen medisin studenter som kan fortelle hvordan studiet er. det virker jo som det er mye praktisk og litt mer en de vanlige tørre forelesningene.. men så har jo alle fakultet en tendens å glorifisere ting til det fulle. i tillegg noen som vet sånn ca gjennomsnittsalderen på de som begynner. blir 23 neste høst og føler at man kanskje blir å merke litt aldersforskjell om de fleste kommer rett fra vidregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #2 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei! Jeg har ikke studert medisin, men mannen min har. Såvidt jeg har skjønt, er det ganske mye praksis innimellom de streite forelesningene. Det er både korte og lange perioder med praksis. I tillegg er det en del labarbeid, særlig i begynnelsen av studiet. Men det er nok mye forelesninger og mye lesing (nå har mannen min vært på lesesalen fra tidlig morgen til sent på kveld siden tidlig i høst!), så om du ikke trives med det, ville jeg tenkt nøye over om et seksårig studium er tingen. Men det virker utrolig spennende! Angående gjennomsnittsalderen: De færreste begynner rett fra videregående i og med at snittet for å komme inn er såpass høyt. Jeg tror på ingen måte du trenger å bekymre deg for å føle deg gammel. Det er helt sikkert folk på din egen alder der. Lykke til med søknadsprosessen dersom du bestemmer deg for å søke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå