Gå til innhold

USA Roadtrip

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og sambo hadde tenkt oss på en 3 ukers tur til US and A i år. Vi har da ett stort ønske om å cruise rundt med leiebil for å få se mest mulig. Eneste bestemte destinasjon er Houston en tur.  

Noen som har noen tips utenom den vanlige turen fra Las Vegas - San Francisco? Å hvordan er det med overnattinger langs veien?

Anonymkode: 332a7...404

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

San Francisco og nordover, snarere enn sørover, så langt nord dere vil:

F.eks. San Francisco -> Muir Woods -> Napa/Sonoma -> Mendocino -> Redwoods -> Søndre Oregon (enten kyst eller innlands) -> Florence -> Cannon Beach -> Dundee Hills (vindistrikt, mmmmh) -> Portland -> Seattle -> San Juan Island.

Langs denne delen av kysten treffer man i hovedsak lokalbefolkningen, andre nord-amerikanere på ferie og en og annen europeisk turist. 

Rene, grunnleggende og typisk amerikanske moteller finner du overalt. F.eks. Baymont, Super8, Days Inn og alle mulig andre kjeder under Wyndham-paraplyen er i hovedsak rimelige, trygge og veldig enkle (typisk 40-50 dollar natten). Mer uavhengige gjestehus og finere etablissementer, som f.eks. i Mendocino, bør nok planlegges litt grundigere. 

Skrevet

Jeg ville blitt i sørstatene. Texas er kjekt å kjøre rundt i - noen dager med kysten som Galveston til Corpus Christi, innover landet til San Antonio og/eller Austin og videre opp i Hill Country, I tillegg er det en kjekk kjøretur fra Houston til New Orleans og da er ikke veien lang til Florida. Overnatting langs veien i USA er ikke noe problem ut i fra det jeg har lest.

Skrevet

Takk for innspill. Seattle er absolutt en by som vi ønsker å se. Florida også. Blir ett vanskelig valg, skulle aller helst hatt ett år på rundreise :) 

Skrevet

Både Seattle og Florida blir kanskje litt vanskelig å få til på samme tur så lenge dere bare har 3 uker. Ligger jo i hver sin retning fra Houston:-) Om dere liker å kjøre mye kan jo følgende rute være et forslag:

LA - Las Vegas - Grand Canyon - Route 66 til Oklahoma City - Sydover via Dallas til Houston - New Orleans - Florida. Avslutt med noen dager badeferie på vestkysten rundt Tampa (St. Pete Beach, Clerawater Beach). 

Hoteller langs veien bør ikke være noe problem. Finnes alt fra rimelige moteller (Days inn, Super 8 osv som er nevnt) til gode mellom klasse hoteller langs veien. Finnes muligheter i alle prisklasser. 

Når det gjelder leiebil så vil dere jo måtte betale tillegg for enveisleie for en slik tur når dere henter i LA og leverer i Florida. Du kan lese litt om leiebil i USA her og finne en del andre tips om roadtrip i USA.

Skrevet

Takk for tips!

Ja, det vet jeg, da er det evt. snakk om å fly;-)  Reisekompanjongen er interessert i å dra inn i landet, synes det kan virke litt skummelt?!;p Synes Las Vegas- Florida er ei grei rute, vi har dog vært i Las Vegas og rundt, så det er ikke ett must å tilbringe tid der. Høres bra ut at det ikke er noe problem med overnatting.

Må man ikke betale enveis avgift i alle land? Vi pleier å bruke Avis, så det blir nok de på denne turen også :) 

Skrevet
På 30.1.2017 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Må man ikke betale enveis avgift i alle land? Vi pleier å bruke Avis, så det blir nok de på denne turen også :) 

Ikke i alle land og ikke over alt i USA heller. Innenfor Florida og California er det gratis men ellers i landet betaler man for enveisleie. Sjekk priser hos de ulike selskapene, det kan variere en del. Selv bruker jeg stort sett alltid Alamo, gode priser og er fornøyd med servicen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...