Gå til innhold

Slektsgransning


QueenOfTheSidewalk

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde det på den som er på internett. Fant slekt helt til 1800 tallet på far- siden, men når jeg hadde sett til på mor- siden kom det opp at jeg måtte betale. Irriterende, men jeg har litt lyst til å gjøre det, siden jeg er sykt nysgjerrig. 

Alle sammen var født i Norge, men en flytta til Sveits og en til USA og de døde der. Interessant. 

Har dine også gjort det? 

 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk i digitalarkivet.no også. Gratis der tror jeg:)

Anonymkode: 5f7ac...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evilposelos skrev:

Jeg prøvde det på den som er på internett. Fant slekt helt til 1800 tallet på far- siden, men når jeg hadde sett til på mor- siden kom det opp at jeg måtte betale. Irriterende, men jeg har litt lyst til å gjøre det, siden jeg er sykt nysgjerrig. 

Alle sammen var født i Norge, men en flytta til Sveits og en til USA og de døde der. Interessant. 

Har dine også gjort det? 

 

Betale? Du søker i folketellinger og kirkebøker helt gratis på digitalarkivet.no. Eller sitter du bare og ser på hva andre har forsket fram? I så fall, vær klar over at det kan være mye feil....

Anonymkode: 5970b...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betale? Du søker i folketellinger og kirkebøker helt gratis på digitalarkivet.no. Eller sitter du bare og ser på hva andre har forsket fram? I så fall, vær klar over at det kan være mye feil....

Anonymkode: 5970b...6c2

Nei, la bare inn navn på foreldrene mine og foreldrene deres på MyHeritage. Ja er sikkert mye feil, jeg vet ikke, prøvde det bare for noen timer siden, men har fått bekreftet at alt helt til oldeforeldre hvertfall er riktig av min mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg rett og slett et medlemskap jeg da.... 

Jeg syns det er spennende å finne ut av familien min bakover, men jeg mangler fortsatt å finne noen av familien på min farfars side.

Jeg har stort sett bønder i min mors familie, så det hadde vært kult å finne ut av om min fars familie var mer "spennende". Problemet med å søke opp folk bakover er at "alle" het Johansen og Ole og Hansen og Gurine eller i hvert fall navn som var vanlige. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas

Jeg bruker Geni. Har funnet mange slektstre som er knyttet til min familie, så har sendt forespørsel (med dokumentasjon på tilknytning) og blitt koblet sammen. Pt er slekstreet helt enormt stort og går tilbake til 1300-tallet. Dette er kun på èn side av familien (bestemor). En annen side (bestefar) strekker seg enda lenger bak, men der er treet langt "smalere". 

Slektsforskning er utrolig gøy, og vi har fått oss noen overraskelser. Mest av alt er jeg STOLT av mine forfedre som jobbet og sleit seg gjennom fattigdommen i Norge på 1700 og 1800 tallet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da gransker dere jo ikke slekta selv, bare leser det andre har forsket fram. Det med kobling i Geni osv er grunnen til at jeg ennå ikke har tatt i bruk et sånt program- vil ha kontroll selv og forske selv... Kan sikkert se på andres forskning også, men skal ikke ta alt for god fisk. Mange mennesker heter det samme, samme navn staves forskjellig, ulike fødselsdatoer på samme person i ulike kilder mm.

Det er veldig spennende,  men mest gøy å finne ut selv - ikke lese en ferdig oppstilling.

Anonymkode: 5970b...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...