AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Forrett: Scampi stekt i hvitløk og chilli på ristet loff. Serveres med bacon surret asparges og melon. Hovedrett: Indrefilet av svin serveres med hjemmelaget potetmos, sesongens grønnsaker og rødvinsaus. Dessert: Mango sorbet og vaniljeis serveres med sjokolade dekkende jordbær. Anonymkode: c954c...f93 8
Persephone Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Jeg hadde vært utrolig fornøyd hvis jeg fikk servert dette i bryllup! Jeg har ikke vært i noe bryllup tidligere, så jeg har ingen erfaring med hva som er vanlig og ikke vanlig, men dette hørtes veldig godt ut. Både et par spennende og nye smakskombinasjoner, og noen kjente. Heller ikke noe som er såpass sært at det er fare for at folk ikke liker det. Endret 25. januar 2017 av Persephone 9
Mollie Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Jeg synes dette hørtes godt ut Hadde vært fornøyd med å få det servert i et bryllup. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Forrett og dessert er ikke særlig allergivennlig, men hvis du er sikker på at ingen av gjestene er allergiske mot skalldyr, melk eller jordbær så går det nok bra. Skal hovedretten serveres på tallerken, eller skal gjestene forsyne seg fra fat? Jeg spiser verken potetmos (pga melk) eller rødvinssaus og vil helst velge selv hva jeg vil ha på tallerkenen. Du bør i alle fall informere om menyen i forkant slik at allergikere kan få gitt beskjed og du har mulighet til å finne et alternativ til dem, f.eks kokte poteter i stedet for potetmos til dem som ikke tåler melk. Anonymkode: 55b3f...f89 3
Silfen Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Bortsett fra mangosorbeten høres dette snadder ut. Har du dog vurdert hvitløksristet rugbrød fremfor loff? Yum. Generelt meget bra meny for min del.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Hørtes flott ut, selv om mangosorbeten ville blitt igjen på tallerkenen 😅 Anonymkode: 6f7ff...185
The Kitten Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Objektivt sett, så høres det ut som en fin meny. Personlig spiser jeg verken scampi eller svin, så jeg ville slitt litt her, men det er jo mitt problem. Desserten derimot høres helt fantastisk ut Endret 25. januar 2017 av The Kitten 2
chouette Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Hadde blitt veldig glad for det som gjest, men hadde nok jazzet opp forretten hvis det skulle være meny i mitt eget. Scampi er litt for hverdagslig for meg, hadde byttet ut med sjøkreps i sesong, eventuelt hummer. Og byttet ut potetmos med perlepoteter, mandelpoteter etc. Ellers ser det perfecto ut👌🏼 Endret 25. januar 2017 av toothfairy
Gjest TrailerEnka Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Jeg hadde blitt kjempe fornøyd med å få servert den menyen
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 Menyen høres helt grei ut, sikkert mange som ville vært fornøyd med det. Personlig ville jeg valgt noe litt mer eksklusivt, dette her kunne jeg liksom fint servert på en vanlig lørdag hjemme. Anonymkode: 28120...0c5 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 Høres veldig godt ut (jeg er veldig glad i både potemos og mangosorbet). Anonymkode: 4f31d...b9d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 Hørtes kjempe godt ut! Anonymkode: 82472...09d 1
Mynona Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #16 Skrevet 25. januar 2017 Kokobruker er rapportert. Menyen høres helt fin ut, spesielt mtp at det er ting stort sett alle liker og synes er godt. Allergier melder den enkelte inn på forhånd. Jeg blir oppriktig forbauset over at folk ikke ville ha spist mangosorbet? Aldri hørt om. For min del synes jeg kanskje at forretten er litt rotete. Det blir litt mye både med asiatisk scampi, loff, asparges, bacon OG melon. Jeg ville valgt en av delene, altså enten scampiene (ikke miljøsvinvarianten, selvsagt) med sprøstekt brød og kanskje noe grønt, salataktig, eller asparges, melon og skinke/bacon, med litt ekstra garnityr. Hovedretten er jo helt safe (hvem er det som ikke spiser rødvinssaus?), men kanskje litt kjedelig? Jeg ville ha byttet ut svinet med hjort, reinsdyrfilet eller rådyr, tror jég. Desserten er helt fin, frisk og god. Anonymkode: 9db0f...d5c 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #17 Skrevet 26. januar 2017 Rotete forrett med alt for mange komponenter som sloss om oppmerksomheten. Hverdagslig hovedrett. Svin og potetmos blir fort "deigete" og kjedelig. Så som så dessert. Skjønner ikke helt hva sorbeten gjør der. Alt i alt ekstremt lite allergivennlig! Vanskelig å skulle justere for allergikere. Anonymkode: deafe...f55 3
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2017 #18 Skrevet 26. januar 2017 Høres kjempegodt ut, men svin indrefilet er hverdagsmat for meg. Ville valgt mer eksklusivt kjøtt. 2
Gjest Margit Spat Skrevet 26. januar 2017 #19 Skrevet 26. januar 2017 (endret) Enig i at menyen høres lite allergivennlig ut, og vanskelig å tilpasse allergikere. Personlig, fra en ikke-allergikers ståsted, synes jeg forrett og dessert hørtes veldig gode ut. Hovedretten er jeg derimot ikke overbegeistret for. Svinefilet og potetstappe høres litt for enkelt ut. Nå skal det sies at med rett tilberedning og fantastisk tilbehør, kan svinefilet absolutt være veldig, veldig godt, saftig og mørt, men jeg ville nok vurdert en annen potetvariant. Endret 26. januar 2017 av Margit Spat grammatisk feil
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. januar 2017 #20 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som en vanlig sær meny, det er jo konkurranse om å finne de særeste tingene for tiden. Unntaket er potetmos, det er harry, bare så du vet det. Dynk den litt i sitron og legg pære og appelsinbiter oppå, så blir den sær nok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå