Gå til innhold

Stryk på oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan taklet dere stryk på oppkjøring? Hva strøk dere på? Var det en liten feil eller var det klager på selve kjøringen?

Anonymkode: 161e9...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forberedte meg så godt på forhånd at jeg unngikk å stryke. 

De fleste kjørelærere vet når tid eleven er god nok til å bestå. Noen elever insisterer på å få oppkjøring og hører ikke på lærerens råd, dermed blir stryk resultatet. 

Anonymkode: 293dc...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det omvendt. Følte at kjørelærer presset med og det endte med stryk. 

Anonymkode: 161e9...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hvertfall jævlig mye å si hvem som blir sensoren din.... på et punkt hvor det er urettferdig behandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det har hvertfall jævlig mye å si hvem som blir sensoren din.... på et punkt hvor det er urettferdig behandling.

Nei, som regel ikke. Klarer man ikke å lese trafikkbildet, har man heller ingenting å gjøre ute på veiene. En liten bomgiring går fint, men om du ikke har lagt merke til at forskjørsretten din ikke gjelder, da har du et stort problem. Kommer du for fort inn i en rundkjøring - nytt problem. 

Du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende, klarer man ikke det går det ikke. Du skal også kunne se luker, og ta lukene. Å vente til det blir goooood og ledig plass er stryken faretruende nærme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det har hvertfall jævlig mye å si hvem som blir sensoren din.... på et punkt hvor det er urettferdig behandling.

Nei, det har ingenting å si. Men når man stryker er det en del av den mennesklige natur å skylde på andre, derfor dette ryktet om at kjørelærere er urettferdige. De har en norm å følge, og den blir fulgt opp at trafikketaten som sikrer at det ikke er forskjeller i strykprosent mellom sensorene. 

Anonymkode: 40779...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mye å si ... vet om folk som har bestått selv om sensor har grepet inn, mens andre stryker for mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at det fokuseres på trafikksikkerheten, hadde jeg strøket for noe hadde jeg tatt til meg lærdom, prøvd igjen.

Anonymkode: 27738...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det har mye å si ... vet om folk som har bestått selv om sensor har grepet inn, mens andre stryker for mindre.

Ja, man kan bestå selv om sensor griper inn, man kan stryke på svært mye mindre. Som pappa sa en gang til meg; Jeg vil ikke at denne personen skal møte dere ute på veiene. 

Det handler helt om hvor de grep inn. Et lite lett trykk på bremsen har svært lite å si dersom eleven ser og oppfatter det en skal, men enn fullstendig brems - stryk. Du kan stryke av å ikke kjøre økonomisk og miljøvennlig. Du kan stryke på å bruke for lang tid opp i fart på motorveien, og du kan stryke for å tilpasse farten ved en busslomme. 

ALLE situasjoner er forskjellige. Det at sensor sier "Her ville jeg kanskje ha bremset og tilpasset farten litt" betyr ikke at man har strøket, men da har sensor grepet inn verbalt og fortalt hva han ville ha gjort. 

Kan man kjøre bil, stryker man heller ikke, det 'ække verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk første gang. Jeg var altfor nervøs og etter en rettelse fra sensor som brukte bremsen, så klarte jeg rett og slett ikke å hente meg inn igjen. Det låste seg helt og det ble en kort affære. Fikk ny oppkjøringsdato ikke mange uker etterpå, kjørte mange timer hver dag og ble mer selvsikker og bestod prøve nr to med glans. Samtidig fortalte jeg ingen om datoen, ikke familien en gang, slik at ingen visste om jeg bestod eller ei.Jeg tror ikke jeg fikk oppkjøring for tidlig første gangen ei heller at jeg ikke kunne kjøre godt nok, men jeg følte at alle jeg kjente var med i bilen og forventet at jeg skulle  klare det med en gang. 

Anonymkode: a6db4...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på bursdagen min! Grunnen tror jeg er litt pga jeg ikke følte meg klar, og var meget nervøs. Bestod neste gang uten noen som helst kjøretimer i mellomtiden. Da stod jeg uten feil :)

Anonymkode: 8dd18...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan taklet dere stryk på oppkjøring? Hva strøk dere på? Var det en liten feil eller var det klager på selve kjøringen?

Anonymkode: 161e9...4ed

Jeg gikk rett i kjelleren og pøste på med vival, stortutet og kastet ting veggimellom! :grine:

Herregud, taklet? Jeg blir oppgitt over folk! Tror du livet er slutt om du stryker på en oppkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Arabella skrev:

 

Herregud, taklet? Jeg blir oppgitt over folk! Tror du livet er slutt om du stryker på en oppkjøring?

Nei, men men har lov til å bli nedfor når man kaster over 3000 kroner ut av vinduet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På ‎25‎.‎01‎.‎2017 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Forberedte meg så godt på forhånd at jeg unngikk å stryke. 

De fleste kjørelærere vet når tid eleven er god nok til å bestå. Noen elever insisterer på å få oppkjøring og hører ikke på lærerens råd, dermed blir stryk resultatet. 

Anonymkode: 293dc...ea5

Opplevde noe lignende. Kjørelæreren min mislikte meg veldig merket jeg. Jeg hadde bestilt en pakke med alt det obligatoriske inkludert, og hadde bestått teori og bestilt time til oppkjøring da jeg begynte timene. Men han mente jeg var mye dårligere enn en annen elev han hadde. Hun var visst såååå klar til å bestå (hun hadde strøket to ganger allerede, men det var visst ikke hennes skyld -kun en urimelig sensor mente han, hehe). Han maste flere ganger om at jeg og hun kunne bytte tidspunkt, siden det var lang ventetid og min oppkjøring var tre måneder før hennes.

Jeg sa nei, fordi jeg følte meg klar og mente han var ufin og urettferdig. Resultat: Jeg bestod på første forsøk, sensoren skrøt masse av kjøringen min. Kjørelæreren min så oppriktig sjokkert og skuffet ut. Deilig. :) 

Anonymkode: 8efc5...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bestod, men jeg var forberedt på at det kunne ha gått galt. Hvis man venter det verste, kan man heller bli positivt overrasket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor kan ha veldig mye å si. Selvsagt skal sensor holde seg til et skjema, men man vet aldri hvor avslappet sensor er, om vedkommende er ubehagelig stille hele turen, snakker i et sett og etterpå påpeker at man ikke var konsentrert nok, osv. 

Når man tar oppkjøring får man enten landeveiskjøring eller bykjøring. Trafikkbildet på disse er forskjellig, men majoriteten vil nå si at bykjøring er langt mer stressende enn å kjøre på en landevei. Spesielt dersom man er så uheldig og får bykjøring på en fredag klokken ett. 

Hovedregelen er at man ikke skal skylde på andre, men små faktorer vil alltid ha noe å si om hvordan du presterer. Jeg var heldig og fikk landeveiskjøring på et behagelig tidspunkt, kjørelæreren min sa at jeg var helt klar. Etter jeg hadde fått vite at jeg bestod fikk jeg vite av kjørelæreren min at han egentlig trodde det var 50-50 for at jeg kom til å bestå, og at jeg var heldig med tanke på at sensoren jeg hadde fått var kjent for å være streng. 

Anonymkode: c3752...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...