Gå til innhold

Vonde skuldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt vonde skuldre i flere år nå som kommer av stive muskler. Prøver å tøye og er ganske bevisst på å ha god holdning når jeg jobber og trener for å ikke gjøre vondt verre, men nå kjenner jeg det godt etter bare en liten stund når jeg løper som gjør det er ganske ubehagelig. Musklene er ganske hard og stive selv når jeg er helt avslappet. Gikk til kiropraktor for flere år siden men da for musklene under scapula, mens nå er det mer trapezius. Hvordan kan jeg løse opp/bli bedre? Burde jeg gå til legen/fysioterapeut/kiropraktor eller booke noen timer hos en massør eller er det noen øvelser jeg kan gjøre selv?

Anonymkode: b7a53...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoga ;-)

Skrevet

Egenøvelser og evt. massør. Dersom du oppsøker en massør bør du være tydelig på hvor du ønsker mer målrettet behandling. 

Anonymkode: d3553...a8b

Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Yoga ;-)

Har prøvd litt, men er usikker på hvilke asana som er bra. Jeg klarer heller ikke å sette sammen et bra program fordi jeg ikke har praktisert mye, og jeg har ikke tid til å gå på yogatimer på treningssenteret..

TS

Anonymkode: b7a53...d28

Skrevet

Om du går på youtube og søker på yoga, shoulders, upper back, etc, får du opp mange gode treff. 

Jeg har også slitt mye i perioder med at jeg ikke klarer slappe av i trapezius. Jeg tror hovedproblemet er at jeg ser dårlig, og har en stygg tendens til å skyte hodet frem så jeg får en uheldig fremoverskutt nakkestilling. Det hjelper veldig når jeg er bevisst på det, og husker på å heller bøye hele kroppen fremover for å se, eller rett og slett zoome inn på skjermen. 

Anonymkode: b9fdb...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...