Gå til innhold

Bipolar - Jobb?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er bipolar, og jeg sliter ekstremt mye med depresjon. Jeg får det veldig ille med engang jeg får press på meg, typ når folk er er avhenging av meg. Som da folk er når jeg har jobb.

For øyeblikket har jeg ingen jobb, og jeg lever kun på 3900 fra nav + 1000 kr fra mor i mnd. Det er for mat og medisiner. 

Min farmor fortalte meg at det finnes et sted hvor bipolare kan komme og gå som de vil. Et sted der de ikke er avhenging av at vi kommer, men at vi kan komme når vi føler oss friske nok til å være der, og få betalt for den tiden vi er der. Man kan jobbe hele uken vis man vil, eller bare 1-2 dager. Alt ettersom hvordan psyken er. Et sted med forskjellige oppgaver som passer for meg. 

Jeg lurer på om noen av dere kjenner til dette? Evt. hva det heter, slik at jeg kan google meg frem til mer info om det, eller om noen vet hvordan det fungerer? :))

Takk på forhånd! Jeg ønsker virkelig å jobbe, men samtidig vite at jeg har en frihet til å kunne velge mine egne arbeidsdager når jeg føler meg nede!

Endret av 1Cecilie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel kanskje forhøre deg med din farmor som vet om dette stedet før du skriver noe her på KG? Det er vel nødvendigvis ikke noe slikt sted over hele landet. Kan jo hende at de har det bare der hun visste om, altså lokalt rundt deg/dere og ikke landsdekkende. Jeg har iallefall ikke hørt noe om tilbud for bipolare her jeg bor. Du kan evt høre med Bipolarforeningen om de vet noe, bipolarforeningen.no

Anonymkode: e5e2a...b01

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde vel kanskje forhøre deg med din farmor som vet om dette stedet før du skriver noe her på KG? Det er vel nødvendigvis ikke noe slikt sted over hele landet. Kan jo hende at de har det bare der hun visste om, altså lokalt rundt deg/dere og ikke landsdekkende. Jeg har iallefall ikke hørt noe om tilbud for bipolare her jeg bor. Du kan evt høre med Bipolarforeningen om de vet noe, bipolarforeningen.no

Anonymkode: e5e2a...b01

Takk, da sjekker jeg ut den siden :) Glemte å skrive at min farmor ikke husker hvor det var eller hva det heter. Jeg har såklart forhørt meg om dette før jeg skriver her! 

Skrevet

Er vel det man kaller skjerma bedrifter. Nav burde vel ha oversikt over det. 

Både faren og broren min er bipolar, og begge jobber 100%. Men valgt yrker der de omgås mennesker lite (kontor og butikkjobb er ikke noe for de). 

Anonymkode: a98bf...638

Skrevet

Hvorfor får du bare 3900kr av NAV? Hvor gammel er du? Får du dekt noe husleie og strøm? Det er ikke meningen at mor skal måtte forsørge, hvis du er myndig. 

Anonymkode: c6272...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...