Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt kokosnøttolje, tanken er å bruke det i håret, men jeg har noen spørsmål; 

Skal den varmes opp først? Den er jo bare en, stor, hvit klump akkurat nå :ler:

Kan jeg bruke den i hodebunn? Noen sier ja, noen sier nei, jeg har tørr hodebunn. 

Hvor lenge skal den sitte i?

Skal håret være tørt, eller vått når man påfører oljen?

:)

Anonymkode: 94b27...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du varmer og smelter oljen i hendene. Hvis du har tørr hodebunn burde du nok bytte shampoo. Du kan forsøke å bruke oljen i hodebunnen, men gjør det før vask, kanskje kvelden før hvis du vasker håret om morgenen.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, funginger skrev:

Du varmer og smelter oljen i hendene. Hvis du har tørr hodebunn burde du nok bytte shampoo. Du kan forsøke å bruke oljen i hodebunnen, men gjør det før vask, kanskje kvelden før hvis du vasker håret om morgenen.

Takk for svar :) skal den i tørt hår? :) altså ikke vaske håret før man påfører, slik man gjør med en vanlig hårkur? :)

Skrevet

Nei, håret skal være tørt og uvasket. Etterpå kan du skylle håret med varmt vann et par minutter før sjampo så trekker det bedre inn og blir lettere å vaske ut. :)

Anonymkode: e4b21...92b

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) skal den i tørt hår? :) altså ikke vaske håret før man påfører, slik man gjør med en vanlig hårkur? :)

Vanlig hårkur burde nok påføres etter shampoo, før balsam. Men til ditt tidligere spørsmål: ja.

Endret av funginger
Skrevet

Jeg tar kokosfett i håret enten i vått eller tørt hår. Det har ikke noe å si. Bruker det i stedet for annet for å holde stryr på frizzen min. Det er rett slett mitt stylingprodukt. Bruker rettetang med det i også.

Anonymkode: ebe3a...659

Skrevet

Kan legge til at håret føles veldig mykt med det i, men går man ute i kulda blir håret stivt. Dette ordner seg når man kommer inn i varmen igjen ;)

Anonymkode: ebe3a...659

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker det også som styling for å kontrollere frizz. Skuffer ikke! ;)

Skrevet

Ta sjampo i FØR du spyler med vann når du skal vaske ut.  Ellers tar det evigheter å få alt ut! 😂

Anonymkode: 06a24...b2e

Skrevet

Jeg kjøper min kokosolje på innvandrerbutikk, men du må se på merket om om kvaliteten er noe bra ellers så vil man ikke få alle de gunstige effektene. Extra virgin er det beste dersom du finner det. Helsekostbutikker og noen store dagligvarebutikker selger også kokosolje, men relativt dyrere. 

Ellers så pleier jeg å varme opp olje i vannbad pga kalde hender og ta i tørt hår som skal vaskes dagen etterpå. Får ingen enorm effekt, men frizzet blir minimert og håret virker sunnere. Så kokosolje fungerer egentlig like greit/bedre enn andre dyrere hårkurer. 

Anonymkode: b24f8...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...