Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noen erfaringer med tøybind de kan dele?

Kan man bruke disse om man blør mye (f.eks finnes det noe tilsvarende nattbind)?

Hvordan oppbevares brukte tøybind, f.eks hvis man er ute og må skiftes? 

Hvordan gjøres de rene? Slenges de bare rett inn i vaskemaskinen etter bruk?

Har lite kunnskap om tøybind og det kunne vært interessant å lese deres innspill. :)

Bruker i dag kun vanlige bind, men har et ønske om å bli litt mer miljøvennlig på denne fronten. Menskopp og tamponger er ikke interessant for meg, i tilfelle noen skulle komme dette som forslag. ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere laaaaange tråder om tøybind her på forumet fra før, foreslår at du søker dem opp om du ønsker mer info :)

Ja, det finnes noe tilsvarende nattbind. Tøyvind kommer i minst like mange størrelser og uppsugingsevner som vanlige bind, alt fra store nattgind til små truseinnlegg. 

Du kan oppbevare dem i en wetbag for eksempel når du er ute. Jeg har noen veldig små wetbags som er glimrende å ha i vesken. 

Jeg bare slenger dem i vaskemaskinen på 60 grader sammen med vanlig undertøy. Andre velger å legge dem i en bøtte med kaldt vann om det er lenge til de skal vaske. 

Det geniale med øtybind er at i tillegg til at de er miljøvennlige, lukter de ikke i nærheten like ille, man blir ikke klam som med plastbind, og de gnager ikke på samme måte som plastbindene gjør på meg ihvertfall.

Anonymkode: 1bd1f...ea4

• Liker 2
Skrevet

Sjekk ut Facebook-gruppa Tøybind og menskopp.

Anonymkode: ec6ee...e0a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere laaaaange tråder om tøybind her på forumet fra før, foreslår at du søker dem opp om du ønsker mer info :)

Ja, det finnes noe tilsvarende nattbind. Tøyvind kommer i minst like mange størrelser og uppsugingsevner som vanlige bind, alt fra store nattgind til små truseinnlegg. 

Du kan oppbevare dem i en wetbag for eksempel når du er ute. Jeg har noen veldig små wetbags som er glimrende å ha i vesken. 

Jeg bare slenger dem i vaskemaskinen på 60 grader sammen med vanlig undertøy. Andre velger å legge dem i en bøtte med kaldt vann om det er lenge til de skal vaske. 

Det geniale med øtybind er at i tillegg til at de er miljøvennlige, lukter de ikke i nærheten like ille, man blir ikke klam som med plastbind, og de gnager ikke på samme måte som plastbindene gjør på meg ihvertfall.

Anonymkode: 1bd1f...ea4

Da søkefunksjonen her inne ikke er den beste, fant jeg dessverre ikke helt det jeg lette etter. Og selv om jeg har gjort google-søk, så tenkte jeg at det ikke skadet å lage en ny tråd. :)

Ellers, takk for mange gode tips, dette høres jo veldig bra ut. Nå har jeg ikke noen problemer med verken klamhet eller gnaging, så det er kun for miljøet skyld egentlig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut Facebook-gruppa Tøybind og menskopp.

Anonymkode: ec6ee...e0a

Takk for tips! :) 

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine tøybind, jeg blør mye og har aldri lekket. De er komfortable også :) 

Anonymkode: 2542a...c77

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Siden tøybind er i stoff er de mykere enn vanlig bind, jeg kjenner ikke at jeg har det på lenger 

Anonymkode: 2542a...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...