AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 1. Hva legger du i begrepet "feminisme". 2. Er du feminist? 3. Hvorfor? Eller evt. hvorfor ikke? Anonymkode: 25b84...0be
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 1. Likeverd 2. På min måte 3. Se 1 og 2 Anonymkode: afa04...05e
Gjest Superbruker7 Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 På 1/24/2017 den 22.52, AnonymBruker skrev: 1. Hva legger du i begrepet "feminisme". 2. Er du feminist? 3. Hvorfor? Eller evt. hvorfor ikke? Anonymkode: 25b84...0be 1) Ønske om flere rettigheter til kvinner. 2) Nei 3) Jeg er mann og ønsker naturlig nok ikke å gi kvinner rettigheter som går på bekostning av mine.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 31 minutter siden, Superbruker7 skrev: 1) Ønske om flere rettigheter til kvinner. 2) Nei 3) Jeg er mann og ønsker naturlig nok ikke å gi kvinner rettigheter som går på bekostning av mine. Så det siste der er helt naturlig altså, siden du er mann? F.eks at menn flest vil ikke at kvinner skal ha like muligheter på jobbmarkedet, fordi de da har mindre sjanse til å få jobben? Eller hva Anonymkode: afa04...05e 3
Gjest Superbruker7 Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det siste der er helt naturlig altså, siden du er mann? F.eks at menn flest vil ikke at kvinner skal ha like muligheter på jobbmarkedet, fordi de da har mindre sjanse til å få jobben? Eller hva Anonymkode: afa04...05e Ja, på samme måte som det er naturlig at kvinner kjemper for kvotering av kvinner. Man prøver selvsagt alltid å begrunne meningene sine med noen vikarierende motiver og flotte ord, men det handler jo om å kjempe for egne rettigheter.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 På 24.01.2017 den 22.52, AnonymBruker skrev: 1. Hva legger du i begrepet "feminisme". 2. Er du feminist? 3. Hvorfor? Eller evt. hvorfor ikke? Anonymkode: 25b84...0be 1. At kvinner er bedre enn menn. 2. Nei. 3. Fordi jeg er for likestilling og like rettigheter. Anonymkode: dc01b...e32
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 1. Likhet mellom kjønnene 2. Selvfølgelig 3. Se første punkt Anonymkode: 393cd...49a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 1. Likestilling og likeverd. At kjønn ikke skal bestemme hvilken muligheter og friheter man har. 2. Ja 3. Fordi jeg tror på punkt 1. Anonymkode: 35010...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Like rettigheter og muligheter for alle mennesker. Likeverd og rettferdig. Ja. Noe annet ville gjort meg til sjåvinist, rasist mm. Se min definisjon. Ingen skal på bakgrunn av sitt kjønn, rase, legning, alder, religion funksjonshemning måtte tåle å få dårligere vilkår i livet basert på disse. Min definisjon er bred men for meg er mennesker, mennesker. Anonymkode: f49b4...6db
Jalp Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 (endret) På 24.1.2017 den 22.52, AnonymBruker skrev: 1. Hva legger du i begrepet "feminisme". 2. Er du feminist? 3. Hvorfor? Eller evt. hvorfor ikke? Anonymkode: 25b84...0be 1. Feminisme er kvinnekamp og en grunnleggende tro på at et kvinnestyrt samfunn er det ideelle. Et mannsstyrt samfunn er forkastelig. 2. Nei. Jeg er Equalist. Jeg har ikke tro på kvinnekamp eller mannskamp. Jeg har tro på like muligheter og rettigheter for alle og feminismen har gjennom 40 år vist at den er enøyd og kjemper eksklusivt for kvinners rettigheter. 3. Feminisme er av og for kvinner. Feminismen påpeker kun den diskrimineringen som rammer kvinner og lukker øynene for den diskrimineringen som rammer menn. Feminsmen ønsker ikke å snakke om den volden kvinner står bak og snakker stort sett om hvordan "patriarkatet" skal bekjempes. Å bekjempe patriarkatet er en retorisk omskrivning av den mindre stuerene målsettingen om å "bekjempe" den hvite middelklassemanns stilling i samfunnet. Det er i det hele tatt påfallende hvor lite villige feminismen er til å se det åpenbare - nemlig at både kvinner og menn diskrimineres - men på ulike områder. Man ser det i forsøk på å debattere kvinners privilegier i et likestillingsperspektiv her inne. Man blir som mann kontant og umiddelbart kneblet ved bruk at personangrep og karakteristikker som kvinnehater, bitterpikk m.m. Endret 2. februar 2017 av Jalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå