Gå til innhold

Vil aldri ha partner eller barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil være singel for resten av mitt liv. Ikke tenke på å ha ansvaret for noen andre mennesker, eller måtte bruke penger på dem.

Jeg har jobbet med barn, og har sett hvor forferdelige de er. Så godt som alle sammen er egoistiske og bortskjemte skitunger. Kanskje èn av femti unger er fine mennesker. Det sier vel mye om foreldrene nå til dags og hva de tillater.

Jeg er mann, men kan ikke se for meg å ha kjæreste, være samboer eller gifte meg. Alenetid er fantastisk, rett og slett. Jeg orker ikke ta del i det spillet det er å få seg kjæreste. Jeg verken orker eller vil. De største behovene får man dekket gjennom sex.

Noen som kjenner på det samme?

Anonymkode: a3183...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne og er 100% enig.  Skulle tro det var meg som skrev disse ordene. Men skjønner ikke hvorfor vi som ikke ønsker å gifte oss eller få barn får sååå mye hat. Folk ser på meg som en gærning når jeg sier jeg ikke ønsker barn

Anonymkode: efc35...e13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da blitt ganske vanlig og akseptert å ikke ønske seg barn iallfall, har både familie og venner i 30 og 40 åra som tenker slik uten at noen reagerer. Kanskje vanligere i byen enn på landet?

Anonymkode: d7a97...08c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil være singel for resten av mitt liv. Ikke tenke på å ha ansvaret for noen andre mennesker, eller måtte bruke penger på dem.

Jeg har jobbet med barn, og har sett hvor forferdelige de er. Så godt som alle sammen er egoistiske og bortskjemte skitunger. Kanskje èn av femti unger er fine mennesker. Det sier vel mye om foreldrene nå til dags og hva de tillater.

Jeg er mann, men kan ikke se for meg å ha kjæreste, være samboer eller gifte meg. Alenetid er fantastisk, rett og slett. Jeg orker ikke ta del i det spillet det er å få seg kjæreste. Jeg verken orker eller vil. De største behovene får man dekket gjennom sex.

Noen som kjenner på det samme?

Anonymkode: a3183...374

Små barn er i praksis psykopater. Empati tar tid å utvikle, så det er ikke rart du oppfatter dem som egoistiske. Avhengig av hvor gamle de er og oppdragelse selvfølgelig. 

Om de største behovene ved en eventuell kjæreste er kun sex, så er det nok best at du holder det til ONS ja.

Anonymkode: 8b2c9...1fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, og alltid vært singel, så kjenner meg litt igjen. Singel skal jeg forbli hele mitt liv

Anonymkode: 155a5...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Er kvinne og føler det nøyaktig slik. Ganske befriende egentlig, når man klarer å la være å bry seg om hva andre tenker. :)

Anonymkode: f514f...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små barn er i praksis psykopater. Empati tar tid å utvikle, så det er ikke rart du oppfatter dem som egoistiske. Avhengig av hvor gamle de er og oppdragelse selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 8b2c9...1fd

Det erfarte hvertfall jeg i dag, en fæl unge sprang etter meg og kastet ting oppi handlekurven min på europris. Når jeg kom til kassa hadde jeg ikke klart å rensket den for uønskede varer, og måtte gå hele runden tilbake med varene:alice:

Av og til hater jeg barn, men de er søte på bilder!

Endret av Minitroll
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik du ønsker å leve livet ditt, så er det jo helt og holdent opp til deg :) Du er ikke den første, og helt sikkert ikke den siste heller :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og er 100% enig.  Skulle tro det var meg som skrev disse ordene. Men skjønner ikke hvorfor vi som ikke ønsker å gifte oss eller få barn får sååå mye hat. Folk ser på meg som en gærning når jeg sier jeg ikke ønsker barn

Anonymkode: efc35...e13

At dere får ta imot hat er ille, men når man går helt imot naturen og velger bort å spre genene sine, det som sørger for at vi overlever som art, bør man kanskje ikke bli sjokkert over folk synes det er litt rart? Det er for de fleste det viktigste i livet og det eneste vi vet sikkert at vi er på jorda for å gjøre. Det er jo bare noen tiår mennesker har hatt muligheten til å velge bort barn uten å avstå fra sex, og tidligere var det vel stort sett de med virkelig dårlige gener, ekstrem uflaks i kjærlighet eller ofre for andre uheldige omstendigheter som ble ufrivillig barnløse? Dere får gi det et par hundre år til så blir det sikkert sett på som helt normalt og kanskje til og med det mest fornuftige valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn koster så enormt mye, jeg er livredd for å få barn. Skummelt at det ikke finnes prevensjon for menn.

En partner kan jeg gjerne ha, men helst ikke i min bolig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, ihvertfall i barnebiten. 

Jeg har partner da, men skjønner veldig godt at man trives alene, og det å slippe å ta hensyn til noen. 

Anonymkode: 8b847...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, antbug skrev:

At dere får ta imot hat er ille, men når man går helt imot naturen og velger bort å spre genene sine, det som sørger for at vi overlever som art, bør man kanskje ikke bli sjokkert over folk synes det er litt rart? Det er for de fleste det viktigste i livet og det eneste vi vet sikkert at vi er på jorda for å gjøre. Det er jo bare noen tiår mennesker har hatt muligheten til å velge bort barn uten å avstå fra sex, og tidligere var det vel stort sett de med virkelig dårlige gener, ekstrem uflaks i kjærlighet eller ofre for andre uheldige omstendigheter som ble ufrivillig barnløse? Dere får gi det et par hundre år til så blir det sikkert sett på som helt normalt og kanskje til og med det mest fornuftige valget.

De som velger å gifte seg går imot naturen de også.

Anonymkode: 155a5...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De som velger å gifte seg går imot naturen de også.

Anonymkode: 155a5...02e

Ja, på en måte gjør det det, men på en annen gjør de det ikke. Vi tilpasser oss ganske kjapt tiden vi lever i, og nå når vi ikke lever i store flokker må hver og en sikre seg økonomisk. De som lever i parforhold styrker avkommets sjanse til å vokse opp sunt, friskt og trygt. Sammen har de bedre muligheter til å sikre seg selv og avkommet økonomisk og til å få et behagelig liv beskyttet for det som regnes som farer nå for tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og er 100% enig.  Skulle tro det var meg som skrev disse ordene. Men skjønner ikke hvorfor vi som ikke ønsker å gifte oss eller få barn får sååå mye hat. Folk ser på meg som en gærning når jeg sier jeg ikke ønsker barn

Anonymkode: efc35...e13

Men sex vil du ha... 

Anonymkode: 13f0a...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Else-Britt skrev:

yoda.jpg?w=648

"The cope is strong with this one"

Beklager, jeg er nok dum, men jeg skjønte ikke denne..

Anonymkode: a3183...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil være singel for resten av mitt liv. Ikke tenke på å ha ansvaret for noen andre mennesker, eller måtte bruke penger på dem.

Jeg har jobbet med barn, og har sett hvor forferdelige de er. Så godt som alle sammen er egoistiske og bortskjemte skitunger. Kanskje èn av femti unger er fine mennesker. Det sier vel mye om foreldrene nå til dags og hva de tillater.

Jeg er mann, men kan ikke se for meg å ha kjæreste, være samboer eller gifte meg. Alenetid er fantastisk, rett og slett. Jeg orker ikke ta del i det spillet det er å få seg kjæreste. Jeg verken orker eller vil. De største behovene får man dekket gjennom sex.

Noen som kjenner på det samme?

Anonymkode: a3183...374

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og er 100% enig.  Skulle tro det var meg som skrev disse ordene. Men skjønner ikke hvorfor vi som ikke ønsker å gifte oss eller få barn får sååå mye hat. Folk ser på meg som en gærning når jeg sier jeg ikke ønsker barn

Anonymkode: efc35...e13

Jeg føler kanskje det "hatet" du sikter til kommer mest fram i hovedinnlegget her, ikke hos alle andre? For min del spiller det vertfall ingen rolle om noen av dere ønsker å leve alene, gifte dere, få barn, hund eller hest... Barn er vel heller ikke fæle, egoistiske mennesker, men man lærer empati etter hvert som man vokser til;) Kunne vertfall ikke falle meg inn å bruke energi på å "hate" dere for disse valgene, det betyr da ingenting for meg. 

Anonymkode: acb10...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Britt
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg er nok dum, men jeg skjønte ikke denne..

Anonymkode: a3183...374

Det er jo kanskje ikke så rart at du ikke skjønte det, for så vidt jeg vet finnes det ikke noe godt norsk ord som betyr det samme som "coping" eller "to cope". "Mestring" er kanskje det nærmeste. Så la oss heller si: "Mestringen er sterk hos denne". Altså, en litt (jeg skal innrømme det) slem vits om ting mennesker forteller seg selv. Bare en generell observasjon om folk som sier de ikke vil ha noen, ikke ha barn o.s.v, uten at det må gjelde alle av den grunn.

Endret av Else-Britt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil være singel for resten av mitt liv. Ikke tenke på å ha ansvaret for noen andre mennesker, eller måtte bruke penger på dem.

Jeg har jobbet med barn, og har sett hvor forferdelige de er. Så godt som alle sammen er egoistiske og bortskjemte skitunger. Kanskje èn av femti unger er fine mennesker. Det sier vel mye om foreldrene nå til dags og hva de tillater.

Jeg er mann, men kan ikke se for meg å ha kjæreste, være samboer eller gifte meg. Alenetid er fantastisk, rett og slett. Jeg orker ikke ta del i det spillet det er å få seg kjæreste. Jeg verken orker eller vil. De største behovene får man dekket gjennom sex.

Noen som kjenner på det samme?

Anonymkode: a3183...374

Tja, du får ingen premie for dine noble tanker. Tenker at du er redd og ikke ønsker endringer. Greit bok det altså.

Good luck with Blow-Barbara!

Anonymkode: 42ffa...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...