Gå til innhold

Tiltrukket av PT'en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tid nå trent styrketrening med en personlig trener, og har oppnådd resultater jeg ikke trodde var mulig i en alder av noenogførti år (jeg er kvinne). Jeg har også funnet en treningsglede og motivasjon som jeg ikke har hatt siden jeg var yngre, og opplever at dette er en treningsform jeg virkelig liker og som jeg kan fortsette med i årevis. Jeg kan fint trene alene (og har gjort det i perioder når PT'en har vært borte), men det er så klart mye morsommere å trene med noen som presser en og får en til å yte sitt beste og orke litt mer enn man tror. Vi har en fin tone oss i mellom og jobber bra sammen i treningstimene. Problemet er at jeg begynner å føle meg tiltrukket av ham. Det beste hadde vært om jeg kunne bytte trener, men det lar seg ikke gjøre midt i semesteret. Treningen i seg selv gir meg imidlertid så mye at jeg virkelig ikke har lyst til å slutte med den. Som sagt kan jeg trene alene, men hva skal jeg i så fall finne på som grunn for å ikke trene med ham lenger? Jeg har ikke noen problemer med å "holde maska" foreløpig, så jeg tror ikke han merker noe, heldigvis, men jeg er redd for at jeg kan komme til å røpe meg ufrivillig hvis jeg ikke klarer å kvele dette i begynnelsen. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å slutte å være tiltrukket av ham, eller må jeg bare holde ut og vente til det går over?

Anonymkode: d06e1...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det dere trener? På et senter eller privat? Helt ærlig nå, om han sett deg inn i øynene "har du lyst å pule?". Vill du latt han knulle deg?

Anonymkode: ad1f8...96a

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo egentlig ikke noe problem om dere begge er single. Hvis du har en partner, er det i den enden du må begynne å tenke, og hvis han har en, bør du gå ut fra at han er lykkelig med henne. 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det dere trener? På et senter eller privat? Helt ærlig nå, om han sett deg inn i øynene "har du lyst å pule?". Vill du latt han knulle deg?

TS her - vi trener på et senter. Jeg ser at jeg glemte å nevne det i HI, men han er altså ganske så mye yngre enn meg, og det synes jeg er et problem, føler meg litt som en ekkel gammel røy :(

Skrevet
40 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Dette er jo egentlig ikke noe problem om dere begge er single. Hvis du har en partner, er det i den enden du må begynne å tenke, og hvis han har en, bør du gå ut fra at han er lykkelig med henne. 

TS her. Vi er single begge to, så det er ikke der problemet ligger - det er det at han er så mye yngre enn meg, som jeg faktisk klarte å glemme å skrive i HI. Jeg er jo bare skikkelig patetisk - nyskilt 43-åring som sikler over en 24-årig guttunge!

• Liker 1
Skrevet

Økonomiske prioritteringer er en grunn man ikke kan argumentere mot.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bytte pt mitt i semesteret? Eksen min jobber som PT (han er 24 faktisk :fnise:), og han hadde en del som ble betatt av han faktisk. Det er ganske naturlig, man åpner seg gjerne veldig personlig til sin personlige trener, man er sårbar og den personlige treneren er på en måte en autoritet, så det er veldig vanlig å ha slike følelser du har nå. Pt'en skal jo helst være profesjonell, så så lenge du oppfører deg profesjonelt er det ikke noe problem at du trener med ham. Om du syntes det blir vanskelig er det bare å spørre om å bytte PT, men da er det kanskje greit å gi han en god grunn til det da, er veldig kjipt å skulle miste klienter, de tjener jo penger per time de har. 

Anonymkode: c9874...b58

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Erazor skrev:

Økonomiske prioritteringer er en grunn man ikke kan argumentere mot.

TS her - jobben betaler, så jeg kan ikke skylde på at jeg ikke har råd heller. Det var ellers et godt tips!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bytte pt mitt i semesteret? Eksen min jobber som PT (han er 24 faktisk :fnise:), og han hadde en del som ble betatt av han faktisk. Det er ganske naturlig, man åpner seg gjerne veldig personlig til sin personlige trener, man er sårbar og den personlige treneren er på en måte en autoritet, så det er veldig vanlig å ha slike følelser du har nå. Pt'en skal jo helst være profesjonell, så så lenge du oppfører deg profesjonelt er det ikke noe problem at du trener med ham. Om du syntes det blir vanskelig er det bare å spørre om å bytte PT, men da er det kanskje greit å gi han en god grunn til det da, er veldig kjipt å skulle miste klienter, de tjener jo penger per time de har. 

TS her - takk for et godt og gjennomtenkt svar. De har ingen ledige PT'er, det er så enkelt som det. Det er et lite senter med få ansatte, og de er fulltegnet ut våren. Jeg kan jo selvsagt si at jeg vil bytte dersom det blir en mulighet, det tror jeg faktisk at jeg skal vurdere. Må bare finne på en god forklaring hvis det blir aktuelt. Det er som sagt ikke noe problem - foreløpig i alle fall - å forholde seg vennskapelig profesjonelt til PT'en. Men jeg synes det er kleint at jeg skal føle meg tiltrukket av en som er ung nok til å være sønnen min :(.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her - takk for et godt og gjennomtenkt svar. De har ingen ledige PT'er, det er så enkelt som det. Det er et lite senter med få ansatte, og de er fulltegnet ut våren. Jeg kan jo selvsagt si at jeg vil bytte dersom det blir en mulighet, det tror jeg faktisk at jeg skal vurdere. Må bare finne på en god forklaring hvis det blir aktuelt. Det er som sagt ikke noe problem - foreløpig i alle fall - å forholde seg vennskapelig profesjonelt til PT'en. Men jeg synes det er kleint at jeg skal føle meg tiltrukket av en som er ung nok til å være sønnen min :(.

Det høres ut som en god plan. :) Men du, det er ikke noe å tenke på! PT'er er ofte godt trent og ser bra ut, de er selvsikre og flinke til å snakke, det blir gjerne nærkontakt, man føler seg trygge på dem og stoler på dem, alle disse faktorene er jo ting som skaper tiltrekning. Det er helt normalt, ikke noe å skamme seg over, så lenge en ikke begynner å oppføre seg upassende så klart. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du skal føle det er kleint, herlighet, jeg kan i hvert fall fint føle meg tiltrukket av en mann i førti-årene, og jeg er i midten av tjueårene selv. Det er jo "bare" at man synes den andre er attraktiv, ikke noe mer enn det. Kan godt hende han synes du er digg selv. Så lenge du klarer å forholde deg profesjonelt til han, så synes jeg ikke du skal behøve å bytte. Litt krydder/spenning i hverdagen. Er det så feil å drømme litt?

Anonymkode: 02030...33e

• Liker 3
Skrevet

Forstår deg godt TS, mange flotte (og hyggelige) PT'er der jeg trener og. Jeg har kvinnelig PT da, men forstår ikke hvorfor du ser dette som et problem. Problemet oppstår om du blir forelsket. For min del er det som regel langt mellom tiltrekning og forelskelse. Dagdrøm om PT'en din, det er bare sunt.

Anonymkode: d4856...7a7

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt TS, mange flotte (og hyggelige) PT'er der jeg trener og. Jeg har kvinnelig PT da, men forstår ikke hvorfor du ser dette som et problem. Problemet oppstår om du blir forelsket. For min del er det som regel langt mellom tiltrekning og forelskelse. Dagdrøm om PT'en din, det er bare sunt.

Anonymkode: d4856...7a7

TS her. Jeg tror det blir skikkelig kleint for oss begge hvis han skjønner at jeg er tiltrukket av ham, og jeg synes det er litt flaut at jeg er tent på en som er så mye yngre. Det beste er vel kanskje å tenke minst mulig på det, da blir det lettere å forholde seg til og så går det vel over av seg selv før eller siden. Men takk for trøstende ord :)

Gjest canacas
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg tror det blir skikkelig kleint for oss begge hvis han skjønner at jeg er tiltrukket av ham, og jeg synes det er litt flaut at jeg er tent på en som er så mye yngre. Det beste er vel kanskje å tenke minst mulig på det, da blir det lettere å forholde seg til og så går det vel over av seg selv før eller siden. Men takk for trøstende ord :)

Det er så mange flotte unge menn på trening, så ikke føl deg flau. Jeg kikker på dem alle, god motivasjon for å trene er det også. Win-win!  :laugh:

Skrevet
5 minutter siden, canacas skrev:

Det er så mange flotte unge menn på trening, så ikke føl deg flau. Jeg kikker på dem alle, god motivasjon for å trene er det også. Win-win!  :laugh:

TS her igjen. Det siste der er jo selvfølgelig sant :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her - vi trener på et senter. Jeg ser at jeg glemte å nevne det i HI, men han er altså ganske så mye yngre enn meg, og det synes jeg er et problem, føler meg litt som en ekkel gammel røy :(

Bare tull. Det er mange menn på hans alder som simpelthen drømmer om å knulle en moden kvinne som deg. Prøv å flørt litt med han og sjekk responsen. Du har ingenting å tape.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Vi er single begge to, så det er ikke der problemet ligger - det er det at han er så mye yngre enn meg, som jeg faktisk klarte å glemme å skrive i HI. Jeg er jo bare skikkelig patetisk - nyskilt 43-åring som sikler over en 24-årig guttunge!

Hvorfor legger du tråden din her på samliv og kjærlighetsrelasjoner da?

Anonymkode: fb996...f05

Gjest Else-Britt
Skrevet (endret)

Slapp av. Som PT er han nok vant med å bli siklet over av nyskilte eldre kvinner på jakt etter en "ny vår". Han ta det helt sikkert som et kompliment, men du må nok stille deg pent i køen.

Endret av Else-Britt
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger du tråden din her på samliv og kjærlighetsrelasjoner da?

Anonymkode: fb996...f05

TS her. Du har et poeng - skulle sikkert lagt den et annet sted. Skal se om jeg kan be moderator flytte tråden til et mer passende underforum.

• Liker 1
Skrevet

Han kan jo ikke lese tankene dine, så eksakt hva er du redd for at skal skje om du fortsetter å trene med ham?

Anonymkode: 8c796...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...