Gå til innhold

Mensen to uker for tidlig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år gammel, har hatt mensen i ti år, og har så godt som aldri hatt uregelmessig mens (maks et par dager for tidlig eller for sein). Denne måneden derimot, har jeg fått det to uker for tidlig, altså bare litt over en uke siden jeg avsluttet forrige. Blodet som kommer er mye mørkere og av mindre mengde enn vanlig mens, men jeg har blødd i tre dager nå. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Når jeg søker litt rundt om dette, kommer det stort sett opp to alternativer; det skyldes p-pillen, eller jeg er gravid. Jeg VET at jeg ikke er gravid, og jeg har gått på samme p-pille i tre år uten å merke noe spesielt. Det eneste jeg kommer på som jeg har gjort annerledes den siste måneden er at jeg har trent mer enn før, og at jeg tok HPV-vaksinen for to uker siden. Noen som vet om noe av dette kan ha noe med saken å gjøre? Skal oppsøke lege om mensen fortsatt blir uregelmessig fremover, men kanskje noen vet noe om dette eller har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 279e7...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke har glemt en pille, eller hatt diare eller kastet opp? Jeg har opplevd å få mensen 2 uker for tidlig da jeg hadde diare en dag og pillen tydeligvis gikk rett gjennom systemet. Det skulle altså bare 1 manglende pille til før mensen kom. 

Anonymkode: cccb2...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...