AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg har en kollega som absolutt hele tiden må "renske stemmen". Det er et leven hver eneste gang. Noen ganger så høyt at jeg skvetter i stolen. Dette skjer kanskje 30-40 ganger per dag. Det er ikke snakk om å holde seg musestille, men dersom jeg selv føler at jeg har noe rusk i halsen klarer jeg fint å kremte uten å bruke stemmebåndet for mye. I hvert fall uten å høyt utbryte "eeeehhhhrrrreeem". Vanskelig å beskrive over tekst! Jeg har jo sympati med at noen kanskje har noen halsproblemer, men er det slik at noen bare ikke har lært seg å renske stemmen vanlig? Anonymkode: c7a04...564
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Det verste er at det gjerne blir verre av den harde kremtingen. Røyker denne personen? Anonymkode: 464f8...3ff
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det verste er at det gjerne blir verre av den harde kremtingen. Røyker denne personen? Anonymkode: 464f8...3ff Nei. Anonymkode: c7a04...564
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Noen ganger må man ta i litt, og det er lettere å få ting løs om man lager lyd. Jeg sliter med at jeg får tykt slim i halsen når jeg trener og det er kaldt, og det er umulig å få rensket halsen uten å ta litt sats og lage lyd. Jeg hadde en kollega som hadde veldig problemer med astma og allergi, han satt også og hostet og kremset og harket hele dagen lang. Det er ikke alle som kan noe for det. Kollegaen din gjør det uansett neppe med vilje bare for å være ekkel mot deg. Jeg vil anta det er verre for ham enn for deg. Anonymkode: bce9c...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger må man ta i litt, og det er lettere å få ting løs om man lager lyd. Jeg sliter med at jeg får tykt slim i halsen når jeg trener og det er kaldt, og det er umulig å få rensket halsen uten å ta litt sats og lage lyd. Jeg hadde en kollega som hadde veldig problemer med astma og allergi, han satt også og hostet og kremset og harket hele dagen lang. Det er ikke alle som kan noe for det. Kollegaen din gjør det uansett neppe med vilje bare for å være ekkel mot deg. Jeg vil anta det er verre for ham enn for deg. Anonymkode: bce9c...3a0 Det er ikke slik at jeg blir sint på folk for å hoste eller harke generelt. Jeg forstår jo f.eks. at hvis jeg sitter på kino og noen i salen for en hostekule så er det verre for dem enn for meg Men her snakker jeg altså ikke om at man "noen ganger" må ta i litt. Det er hele tiden. Han har ikke astma eller allergi. Jeg forstår at han ikke vil irritere, men jeg tror heller ikke han forstår hvor plagsomt det er eller at han har lært seg hvordan man rensker stemmen uten å rope samtidig. Anonymkode: c7a04...564
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Kan du ikke bare si ifra på en hyggelig måte, da? Spørre om han kan prøve å dempe seg litt, for det er forstyrrende for dere andre? Anonymkode: bce9c...3a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare si ifra på en hyggelig måte, da? Spørre om han kan prøve å dempe seg litt, for det er forstyrrende for dere andre? Anonymkode: bce9c...3a0 Men hvis man har slim i lungene (det er vel i grunn sjeldent slimet sitter i halsen sånn som noen forklarer her. Det er i lungene det sitter) så er det ikke bare å kremte litt sånn som for eksempel hvis det bare klør litt i halsen. Da må man kremte eller hoste hardere for å få løst slimet. Hvis man ignorerer det kan man få lungebetennelse. Så jeg anbefaler derfor ikke å be noen som hoster om å dempe seg, for det kan ha sine konsekvenser. Men man kan jo spørre personen om han vil gå til legen og få en utredning for astma. Anonymkode: 75d55...04f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå