AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Går komstant rundt og er bekymret for ting. Blant annet" Økonomi (ble nettopp alene, for er par mnd siden. Må på sikt bytte jobb (i sommer), og antagelig slutte på deltidsstudium siden jeg må pendle og det koster minimum 3-4000 per mnd og tapt inntekt. Har barn jeg er alene med, og min største som jeg har hovedomsorg for må bo fast hos meg. Har så mange aftenvakter.. jenta er 8 år. Minste er 3. Gruer meg til Tidsklemma osv, helt alene.. Redd for hva folk tenker om meg. Redd for å gjøre andre sint eller sur. Bekymret for å være alene. Har liten omgangskrets, men de venner jeg har er gode. Kanskje finne ny hobby? Har lite familie i byen. Har drukket mye alkohol når jeg er alene den siste tiden. Forholdet hanglet lenge og det har vært min flukt.. ikke når jeg har barn da. Men det har vært for mye og jeg skal såklart slutte. Fikk idag hjertebank og ble på gråten. Føler meg ødelagt for tiden.. klarer ikke organisere en drittur og vet ikke hvor jeg skal begynne. Er i praksis på studiet mitt nå og er først 7,5 time i praksis og deretter jobb 7 timer, opptil flere dager i mnd Anonymkode: 65fd1...01a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Dette hørtes slitsomt ut! Har du deler av dagen din hvor du ikke kjenner på denne uroen? Noe som gjør at du kjenner at du puster ned i magen og lar bekymringer være bekymringer? Gjør mer av det! Og så kan det lette å skrive tankene ned. Jeg ville også ha bestilt en time hos fastlegen så fort som mulig og søke råd der. Be ham/henne ta deg på alvor. Ønsker deg alt godt. Håper du får det bedre! Anonymkode: 3bfb8...964
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Går komstant rundt og er bekymret for ting. Blant annet" Økonomi (ble nettopp alene, for er par mnd siden. Må på sikt bytte jobb (i sommer), og antagelig slutte på deltidsstudium siden jeg må pendle og det koster minimum 3-4000 per mnd og tapt inntekt. Har barn jeg er alene med, og min største som jeg har hovedomsorg for må bo fast hos meg. Har så mange aftenvakter.. jenta er 8 år. Minste er 3. Gruer meg til Tidsklemma osv, helt alene.. Redd for hva folk tenker om meg. Redd for å gjøre andre sint eller sur. Bekymret for å være alene. Har liten omgangskrets, men de venner jeg har er gode. Kanskje finne ny hobby? Har lite familie i byen. Har drukket mye alkohol når jeg er alene den siste tiden. Forholdet hanglet lenge og det har vært min flukt.. ikke når jeg har barn da. Men det har vært for mye og jeg skal såklart slutte. Fikk idag hjertebank og ble på gråten. Føler meg ødelagt for tiden.. klarer ikke organisere en drittur og vet ikke hvor jeg skal begynne. Er i praksis på studiet mitt nå og er først 7,5 time i praksis og deretter jobb 7 timer, opptil flere dager i mnd Anonymkode: 65fd1...01a Er det ikke typisk oss pliktoppfyllende damer da? Forstår deg godt, er så lett for utforstående å si at du må løfte hodet og ha tro på deg selv, ikke bry deg om hva andre mener om deg. Ta deg litt tid til deg selv, lag en plan? mye lettere da.. ønsker deg all lykke til Anonymkode: 3b16c...496
Lattea Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Huff dette hørtes slitsomt ut. Du er i en ny livssituasjon og sikkert veldig sårbar. Pass på å ikke brenne deg helt ut. Alkohol er ingen trøst og bør ikke brukes som trøst om du er alene heller. Det kan trigge til ytterligere behov. Vil heller råde deg til å ta en time hos fastlege og se hva slags hjelp du kan få. En kort sykemelding for å tilvenne deg ny hverdag? Hjelp til mestring og sortering av tanker? Eller støtte deg på andre? Prøv heller å gå en tur når det er som verst eller vær sosial. Da sover du kanskje bedre når natten kommer. Rydd opp i roteskuffen din? Hva kan du rydde bort som du egentlig ikke trenger å være bekymret for? Hvordan kan du nøste opp i de tingene du er ekstra bekymret for? Planlegging er viktig i din situasjon. Ta kontakt med studieveileder på deltidsstudiet og be om råd i studiesituasjonen eller om det kan løses med færre oppmøter? Det finnes alltid muligheter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 På 24.1.2017 den 22.20, Lattea skrev: Huff dette hørtes slitsomt ut. Du er i en ny livssituasjon og sikkert veldig sårbar. Pass på å ikke brenne deg helt ut. Alkohol er ingen trøst og bør ikke brukes som trøst om du er alene heller. Det kan trigge til ytterligere behov. Vil heller råde deg til å ta en time hos fastlege og se hva slags hjelp du kan få. En kort sykemelding for å tilvenne deg ny hverdag? Hjelp til mestring og sortering av tanker? Eller støtte deg på andre? Prøv heller å gå en tur når det er som verst eller vær sosial. Da sover du kanskje bedre når natten kommer. Rydd opp i roteskuffen din? Hva kan du rydde bort som du egentlig ikke trenger å være bekymret for? Hvordan kan du nøste opp i de tingene du er ekstra bekymret for? Planlegging er viktig i din situasjon. Ta kontakt med studieveileder på deltidsstudiet og be om råd i studiesituasjonen eller om det kan løses med færre oppmøter? Det finnes alltid muligheter Tusen takk. En av mine største bekymringer denne uken ble ingenting av. Det var i mitt eget hode. Jeg overtenker... er så sliten av meg selv og vet ikke lengre hvem jeg er eller hva jeg vil. Heldigvis mestrer jeg mamma rollen. Anonymkode: 65fd1...01a
Lattea Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 På 29.1.2017 den 11.00, AnonymBruker skrev: Tusen takk. En av mine største bekymringer denne uken ble ingenting av. Det var i mitt eget hode. Jeg overtenker... er så sliten av meg selv og vet ikke lengre hvem jeg er eller hva jeg vil. Heldigvis mestrer jeg mamma rollen. Anonymkode: 65fd1...01a Det er ofte i eget hode det kverner mest :-) Og man kan bekymre seg i ihjel. Spesielt når man er i en sårbar situasjon. Husk en dag av gangen kjære deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå