AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg satte på en vaskemaskin i stad. Av vane vasker jeg alltid hendene med såpe og vann etter å ha vært borti vaskemidler. På vei ut av badet fikk jeg akutt vondt i fingrene. Alle fingrene på høyre hånden. Beveget jeg på dem var det veldig ubehagelig/vondt, kunne kjenne det selv om jeg holdt hånden rolig. Dette har ikke skjedd før. Jeg fikk jo litt panikk, for mamma har blitt utredet for en muskel/ledd sykdom, som er arvelig. Kom til å tenke på at varme lindrer, noe jeg leste fra papirene mamma fikk fra legen. Opplysningspapirer om ledd/muskel sykdommen. Så tenkte at det kunne ikke skade å prøve. Og lunket/passe varmt vann på hånden hjalp, og smerten/ubehaget slapp taket. Men etter det slapp taket føltes fingrene stivere og tyngre. Selv når jeg bøyde dem. Kjenner litt ubehag i lillefingeren nå, men ikke så mye at det hindrer meg i å gjøre det jeg skal. Jeg skal til legen så klart, lurer bare på om flere her har opplevd det samme, eller noe av det samme? Jeg er ellers frisk, trener, aktiv og har et godt kosthold. Håper nå dette ikke skjer igjen, men skal bli godt å komme seg til legen til uka Anonymkode: 3ab7f...7c0 1
belle_ Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Ja, jeg har opplevd noe lignende. Var høyrehånden med meg også. Jeg hadde vondt i tommel, pekefinger og langefinger. De var så stive at jeg nesten ikke klarte å bøye de. Hos meg strålet smerten fra midten av hånden opp mot fingrene som gjorde de stive. Gikk aldri til lege, til tross for at jeg har påvist leddgikt, så var ikke disse leddene hovne på noen måte. Bare veldig stiv. Hos meg varte det i tre dager før det slapp, klarte ikke ta på meg bukse uten hjelp, forferdelig vondt. Om det skjer igjen skal jeg oppsøke lege, det er nå to tre uker siden det skjedde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå