Gå til innhold

Er dette virkelig normalt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem i helgen og merket at det var full fest i huset. Flekker overalt, brennmerke på lenestol, rotet i tingene mine( tatt ting ut av lommene mine), sminke brukt, hygiene produkter brukt... Fullt bosspanne av flasker og boks. Noen sov  i sengen på soverommet. Hår overalt.

ringer samboer og han sier at hans datter var her. Hun er nesten aldri på besøk hos oss. 19 år gammel.

Jeg har ikke noe i mot at hun er her, men å invitere andre folk og feste uten at jeg vet noe om det er helt feil. Rote og bruke mine ting er også feil synes jeg.

Anonymkode: 37d24...00b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel. Høres ikke akkurat unormalt ut, verken at hun benytter anledningen til en fest, eller at du syns det er feil.

Anonymkode: 3eb3e...41b

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å ha fest uten å høre med dem som eier huset/ leiligheten først.

På den andre siden så er det ikke alltid ungdom forholder seg til vanlig folkeskikk når det gjelder akkurat det.

• Liker 10
Skrevet

Jeg fikk helt panikk når jeg så at det var rotet i tingene mine ( første tanke tyv 😂) og blondt hår på hårbørsten ( andre take utroskap 😂) . Når jeg så flasker og røyk rester utenfor huse da skjønte jeg det. Vi har vært enig at vi skal ikke ha fest i huset, pga denne gjengen stoler vi ikke helt på. Det blir ganske vilt. Når jeg så stor brennmerke i en ganske dyr stol da fikk je onklig vondt i magen :(

• Liker 1
Skrevet

Hun spurte jo faren sin om lov, hvilket hun tydeligvis fikk. Da er det kun ham du kan kjefte på. 

Anonymkode: bbff0...699

• Liker 3
Skrevet

Hvis han ikke ser problemet med at hun har hatt fest i leiligheten, så regner jeg med at han rydder og fikser etter henne, samt erstatter det som er ødelagt. 

Jeg hadde reist vekk, dratt til en venninne, og bedt han ringe meg når huset var i orden. 

• Liker 5
Skrevet

Herregud ville jeg ha vært DRITT FORBANNET.   Neste gang du vet hun er bortreist fra der hun bor, holder du verdens største fest. Røyk inne, rote i tingene hennes, ha sex på sengen og ødelegge hennes ting. Lover at hun tenker litt mer når det er hennes som har blitt krenket. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun spurte jo faren sin om lov, hvilket hun tydeligvis fikk. Da er det kun ham du kan kjefte på. 

Anonymkode: bbff0...699

Greit nok å få lov, men man har å passe på så ting ikke blir ødelagt. Var det mitt barn, så ville det vært siste gang på lenge. 

Skrevet

Ja, det er feil. Snakke med faren til jenta. Og hvorfor i all verden er en 19 år gammel jente alene hos dere? Merkelig! Hun er voksen! Når hun kommer på besøk, er det når dere også er hjemme. Som voksne mennesker gjør!! 

Seriøst.. da jeg var 19 år, oppførte jeg meg ikke som en full 15-åring

Anonymkode: 3114b...472

• Liker 4
Skrevet

Fy søren, jeg hadde også vært GANSKE så sint da.

Jeg hadde trengt tid på å komme meg etter noe slikt. En ting at datteren hans har fest der, vi har jo alle vært 19 en gang :) . MEN at hun ikke har nok respekt for verken ham eller deg til at hun RYDDER OPP etter seg?! Det er det som er det verste her, spør du meg.

Anonymkode: 9f55d...c4b

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært enig at vi skal ikke ha fest i huset, pga denne gjengen stoler vi ikke helt på. Det blir ganske vilt.

Hvilken gjeng? Og hvor var samboer?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fy søren, jeg hadde også vært GANSKE så sint da.

Jeg hadde trengt tid på å komme meg etter noe slikt. En ting at datteren hans har fest der, vi har jo alle vært 19 en gang :) . MEN at hun ikke har nok respekt for verken ham eller deg til at hun RYDDER OPP etter seg?! Det er det som er det verste her, spør du meg.

Var du så uvitende og blottet for sosial intelligens da du var 19 år altså? Skjønner jeg var en særdeles moden 19-åring...

• Liker 1
Skrevet

Vi var bortreist i helgen. Jeg ante ikke at de hadde avtale. Fikk høre av naboen at de var ca 10 stk. Samboeren sier at de skulle bare se film og spise her. 

Uansett bør jeg vite om sånne ting. Som sagt hun er veldig sjeldent hos oss. Hun kommer ikke til avtalte middager, familieselskaper osv. Det har vi akseptert pga hun er voksen. Veldig glad i fest, hele gjengen.

jeg får veldig ekkel følelse med tanke at andre mennesker roter opp i tingene mine, dusjer på mitt bad,forsyner seg med min sminke og sover i sengen min

jeg har tenkt å pakke baggen og ta en tur til venninne for dette er så respektløst at jeg har vondt i magen.

ts

• Liker 1
Skrevet

Nei! 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke normalt. For å si det pent. Bare white trash driver på sånn når de er så gamle.. Og jeg kommer fra bygda, så dette er ikke et ukjent fenomen. :fnise:

Jeg hadde vært RASENDE, og latt den utakknemlige drittungen få høre det i klartekst. Etter at jeg hadde gitt faren hennes en velfortjent overhaling! Den stolen skal erstattes av hennes private penger; om hun ikke betaler frivillig skal faren hennes punge ut og du bør vurdere anmeldelse. Hun er erstatningsansvarlig og det er på høy tid at hun lærer å ta ansvar, siden foreldrene hennes tydeligvis ikke har greid å lære henne det. Alle produkter hun har tatt av skal også erstattes, og alt annet som er ødelagt eller brukt uten lov.

Det blir også siste gangen hun får være hos dere uten tilsyn, og hun skal ikke lenger ha nøkkel til boligen. Hun har vist med sin oppførsel at hun ikke klarer seg uten barnevakt.

Hva slags tøffel av en mann er det du har egentlig? Synes han dette er greit? Synes moren til denne jenta at dette er ok oppførsel?

Jeg hadde dødd av skam om det var min datter som oppførte seg sånn. Er ikke mannen LITT flau engang over avkommet sitt?

Anonymkode: 0b5db...19b

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du så uvitende og blottet for sosial intelligens da du var 19 år altså? Skjønner jeg var en særdeles moden 19-åring...

Ja, du var kanskje moden og hadde høy sosial intelligens på den tiden... kanskje det kommer tilbake senere i livet. :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke normalt. For å si det pent. Bare white trash driver på sånn når de er så gamle.. Og jeg kommer fra bygda, så dette er ikke et ukjent fenomen. :fnise:

Er det greit å skrive white trash? Er ikke det det samme som om jeg skrev "svart søppel"?

Anonymkode: dd0da...d22

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært RASENDE, og latt den utakknemlige drittungen få høre det i klartekst. Etter at jeg hadde gitt faren hennes en velfortjent overhaling! Den stolen skal erstattes av hennes private penger; om hun ikke betaler frivillig skal faren hennes punge ut og du bør vurdere anmeldelse. Hun er erstatningsansvarlig og det er på høy tid at hun lærer å ta ansvar, siden foreldrene hennes tydeligvis ikke har greid å lære henne det. Alle produkter hun har tatt av skal også erstattes, og alt annet som er ødelagt eller brukt uten lov.

Det blir også siste gangen hun får være hos dere uten tilsyn, og hun skal ikke lenger ha nøkkel til boligen. Hun har vist med sin oppførsel at hun ikke klarer seg uten barnevakt.

Hva slags tøffel av en mann er det du har egentlig? Synes han dette er greit? Synes moren til denne jenta at dette er ok oppførsel?

Jeg hadde dødd av skam om det var min datter som oppførte seg sånn. Er ikke mannen LITT flau engang over avkommet sitt?

Anonymkode: 0b5db...19b

Er svært så enig i innlegget ditt, bortsett fra det jeg har uthevet. (Hadde valgt andre ord enn "drittunge" også for så vidt) Ville forlangt erstatning for ødelagte ting og sminke og lignende som var brukt, vanlig folkeskikk å la andres private eiendeler være i fred! Ved å erstatte tingene, bør hun få seg en lærepenge, men anmeldelse syns jeg var drøyt. faren betrodde henne huset, og hun løy og sviktet. Det er en viss risiko uansett ved å velge å låne bort huset for en helg til en 19åring og vennene hennes. Faren burde kjent henne bedre kanskje enn å tro på "spise mat og se på film"? 19åringer forstår at det ikke er ok å bruke andres personlige eiendeler som sminke osv, ei heller soverom. Blir for svakt å skylde på fylla, her burde i alle fall datteren satt grenser før festen startet, og passet på at regler ble overholdt, og tatt forhåndsregler som å låse av soverom osv. Men det er tydelig ingen ansvarsfull datter dette her, og ts insinuerer at de kjenner til "trøbbel" med denne gjengen fra før og ikke stoler helt på de. Forstår TS svært godt, dette er ikke ok på noen måte, verken av mannen som burde i det minste gitt henne beskjed, dette er faktisk hennes hus og hjem også! Lav moral på datteren (og vennene hennes), syns også det mht faren hennes, de utviser begge svært liten respekt for TS og hennes ting og hjem! TS har all grunn til å reagere sterkt på dette!!

• Liker 1
Skrevet

Han sa at han ville ikke si noe til meg pga han vet at jeg hadde sagt nei. At det går an å være så respektløs. Og det er ikke uten grunn at jeg ikke vil ha den gjengen alene hjemme hos oss. 

Ts

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa at han ville ikke si noe til meg pga han vet at jeg hadde sagt nei. At det går an å være så respektløs. Og det er ikke uten grunn at jeg ikke vil ha den gjengen alene hjemme hos oss. 

Ts

Og hva sa han om hvordan leiligheten så ut etterpå?
Og alle de ødelagte/tilgrisa tingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...